2015-07-07, 10:38
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Roligt att se Gustav Possler tacka nej till Buffalos camp för att fokusera på Modo och komma så bra förberedd som möjligt. Han kommer bli viktig om han får vara hel.
Citera
2015-07-07, 10:57
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Börjar fundera på om det inte är så att Modo kan tippas som top 6-lag kommande säsong. Målvaktssidan ser rätt bra ut även om Ullmark försvinner, backsidan ser bättre ut med Welch på topp, men även Whitney, Heshka och några unga lovande, samt forwardsidan kan bli riktigt bra med Richie, Thomas, Wilson, samt unga spelare som kan blomma ut (t.ex. Olofsson, Possler).

Sannolikt kommer några av transatlanterna att floppa. Det får man räkna med, men det är rätt bra namn på samtliga, och om så hälften av dem flippar räcker det en lång väg.

Detta är nog första gången jag på fullaste allvar kan tippa Modo som ett lag i övre halvan, även om det fortfarande är många osäkra kort i laget och att tippning brukar vara svårt.
Citera
2015-07-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Roligt att se Gustav Possler tacka nej till Buffalos camp för att fokusera på Modo och komma så bra förberedd som möjligt. Han kommer bli viktig om han får vara hel.
Spännande också att se hur Adam Reideborn klarar av att ersätta Linus Ullmark som förstekeeper. Det är ingen lätt uppgift han har, men enligt artikeln i AM idag så känner jag mig ganska hoppfull att han kommer klara det utmärkt. Däremot Bjurö vet jag inte mycket om.
Citera
2015-07-07, 11:29
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Spännande också att se hur Adam Reideborn klarar av att ersätta Linus Ullmark som förstekeeper. Det är ingen lätt uppgift han har, men enligt artikeln i AM idag så känner jag mig ganska hoppfull att han kommer klara det utmärkt. Däremot Bjurö vet jag inte mycket om.
Reideborn har jag full tillit till. Visade redan ifjol att han låg på en bra nivå och hade en hög högsta, och han lär knappast ha blivit sämre till iår. Bjurö tror jag gör en liknande säsong som Reideborn hade ifjol fast färre starter.
Citera
2015-07-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Reideborn har jag full tillit till. Visade redan ifjol att han låg på en bra nivå och hade en hög högsta, och han lär knappast ha blivit sämre till iår. Bjurö tror jag gör en liknande säsong som Reideborn hade ifjol fast färre starter.
under förutsättning att han får tillräckligt bra hjälp av utespelarna så kommer han säkert vara stabil och klara det bra. Han har ju en på pappret mycket bättre omgivning omkring sig i år också.
Citera
2015-07-07, 14:22
Medlem
Displaceds avatar
Johan Stark är ny klubbdirektör i Brynäs. Ingen aning vem han är.
Citera
2015-07-07, 14:51
Medlem
havreees avatar
Citat:
Generöst av AM att skriva om huruvida du känner dig hoppfull eller ej.
Citera
2015-07-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Generöst av AM att skriva om huruvida du känner dig hoppfull eller ej.
Och du måste självklart svara på varenda inlägg jag skriver som inte faller dig i smaken?
Citera
2015-07-07, 17:47
Medlem
m4tt145s avatar
Vad tror ni om Malmös "spetsvärvning" i TJ Galiardi, kommer det bli som Colby Armstrong, som kommer från NHL men inte gjorde allt för stort väsen av sig, eller kommer det fungera bra? Svårt att veta med brunkare som inte haft någon produktiv roll på länge.
Citera
2015-07-08, 09:00
Medlem
havreees avatar
Citat:
Och du måste självklart svara på varenda inlägg jag skriver som inte faller dig i smaken?
Det här är det första inlägget jag svarat på? Skrattat gott åt flera av dina inlägg tidigare dock keep 'em coming!

OnT så verkar det inte som Wikstrand kommer spela med FBK i höst. Att han missar premiären är i stort sett klart och läser man lite kring hur det gått för honom på Ottawas camp så verkar de flesta vilja att han ska lira i AHL i höst och det är väl dem som bestämmer i slutändan.

Trist, men om detta varit i görningen en tid så förklarar det bättre värvningen av Holös i alla fall.

http://www.vf.se/sport/ishockey/wikstrand-missar-shlstarten
Citera
2015-07-08, 17:32
Medlem
Skönt förresten att förra årets lite torftigare svensksäsong i SHL bara verkar vara en anomali och inte en trend. Nu stannar många svenska talanger som fått genombrott (Janmark, Johnson, Wikstrand(?), Lassinantti, Holmström, Rödin) och en hel del toppnamn kommer tillbaka. Känns som klassen skjutit tillbaka åtminstone där vi var för två-tre år sedan och definitivt högre än förra året med Jimmie Ericsson, Pajen, Nygren, Gynge, Thörnberg, Thuresson, Thoresen, Johan Gustafsson etc.
Citera
2015-07-08, 19:58
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vad tror ni om Malmös "spetsvärvning" i TJ Galiardi, kommer det bli som Colby Armstrong, som kommer från NHL men inte gjorde allt för stort väsen av sig, eller kommer det fungera bra? Svårt att veta med brunkare som inte haft någon produktiv roll på länge.

Ser bra ut på pappret iaf, duktig skridskoåkare samt vill utveckla det offensiva spelet som glömts bort borta i NHL har väl bara haft en bra säsong, Men vete fan tror på OK runt 20-25 pinnar men inte mer.

Tur då att det spekuleras att det ska in minst 1 "spetsspelare" till + ev invänta MPS som verkar dra ut på tiden så det kan bli 2 spetsforwards till in i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in