2015-08-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Problemet som du och många andra har när ni snackar kring Luleå (eller andra) är att ni minns och drar upp något exempel, ofta inte ens ett exempel, utan en teori, om att laget som är bäst på papperet inte alltid blir ett topplag utan floppar för att det inte klickar riktigt, och glömmer de 95% av tillfällena när de bästa lagen på papperet är i toppen, och de sämsta i botten.
Problemet som ni luleåfans har är att ni fortfarande lever på det som hände 1996. Det är alltså 19,5 år sedan Luleå vann sm-guld. Förutom 2013 har inte Luleå varit i SM-final sedan 1997. Så kan du berätta för oss andra som inte är så begåvade, när hade luleå en lyckad säsong senast, förutom 2013 när dom blev krossade av saik i finalen? Nu räknar jag inte fjantturneringen chl som en merit.
Citera
2015-08-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Problemet som ni luleåfans har är att ni fortfarande lever på det som hände 1996. Det är alltså 19,5 år sedan Luleå vann sm-guld. Förutom 2013 har inte Luleå varit i SM-final sedan 1997. Så kan du berätta för oss andra som inte är så begåvade, när hade luleå en lyckad säsong senast, förutom 2013 när dom blev krossade av saik i finalen? Nu räknar jag inte fjantturneringen chl som en merit.

Jag är inte Luleå-supporter. Jag tror Luleå kommer 5:a-6:a ungefär, ut i kvart eller semi beroende på motstånd.
Citera
2015-08-07, 09:53
Medlem
Embas avatar
Citat:
Du är lite kul, spelar ingen roll vad folk skriver här inne, så länge det inte handlar om din egen klubb så är det skitvärvningar. Du ska inte bry dig om kommentarerna på hd.se, där vimlar det av negativa "supportrar" svårt att veta om det är en bra eller dålig värvning, han håller väl ahl-klass eftersom han tillbringat en hel del år där. Var väl till och med lagkapten för några säsonger sedan så han besitter väl några bra egenskaper. Tror att många Röglesupporters gnäller för att masken lovade dom en offensiv spetsback, nu fick dom en defensiv back istället, vilket nog kan vara bra.

Men kamma dig din jävla pajas.

Jag berömmer ofta och gärna andra lags spelare/värvningar. Men det hade du vetat om du hängt här mer än ett par få månader.
Senast redigerad av Emba 2015-08-07 kl. 10:14.
Citera
2015-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Men kamma dig din jävla pajas.

Jag berömmer ofta och gärna andra lags spelare/värvningar. Men det hade du vetat om du hängt här mer än ett par få månader.
använder hårvax så jag behöver inte kamma mig när det är vindstilla. Men efter att läst en del av dina inlägg här inne kan jag konstatera att din och min syn på hur man lovordar spelare skiljer sig markant. Ser mest att du berömmer spelare och tränare som joinar ditt lag som tydligen är hv71. Förstår att du försöker såga nykomlingarna eftersom hv71 lär få slåss nere i botten i år. Du ser väl rbk och khk som räddningsplankor helt enkelt.
Citera
2015-08-07, 11:13
Bannlyst
Citat:
använder hårvax så jag behöver inte kamma mig när det är vindstilla. Men efter att läst en del av dina inlägg här inne kan jag konstatera att din och min syn på hur man lovordar spelare skiljer sig markant. Ser mest att du berömmer spelare och tränare som joinar ditt lag som tydligen är hv71. Förstår att du försöker såga nykomlingarna eftersom hv71 lär få slåss nere i botten i år. Du ser väl rbk och khk som räddningsplankor helt enkelt.
Kan någon med plus kopiera texten från Aftonbladet (bästa första kedjorna).Har ej plus.
Citera
2015-08-07, 11:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Kan någon med plus kopiera texten från Aftonbladet (bästa första kedjorna).Har ej plus.
Har inte plus så kan inte hjälpa dig.
Men reflekterar över hur Aftonbladet kan veta kedjorna i SHL redan nu? det är ju inte säkert att tränarna vet hur förstalinen kommer att se ut över säsongen eller ens i premiärmatchen.
Luleås line med Micflickier,Sweatt och Lagacé såg tex. vass ut i gårdagens träningsmatch och här verkar det som att Fagervall har tänkt sig detta även när Wallmark och Rajala finns tillgängliga men visst kan det bli omkastningar. Många av dom andra lagen har ju inte premiärspelat och kommer säkert att testa olika kedjekombinationer.
Fast jag är ju ingen riktig expert som Ros och andra Aftonbladetjournalister så hoppas att det finns någon som lägger ut deras alster här.
Senast redigerad av J.R. 2015-08-07 kl. 11:43.
Citera
2015-08-07, 11:55
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har inte plus så kan inte hjälpa dig.
Men reflekterar över hur Aftonbladet kan veta kedjorna i SHL redan nu? det är ju inte säkert att tränarna vet hur förstalinen kommer att se ut över säsongen eller ens i premiärmatchen.
Luleås line med Micflickier,Sweatt och Lagacé såg tex. vass ut i gårdagens träningsmatch och här verkar det som att Fagervall har tänkt sig detta även när Wallmark och Rajala finns tillgängliga men visst kan det bli omkastningar. Många av dom andra lagen har ju inte premiärspelat och kommer säkert att testa olika kedjekombinationer.
Fast jag är ju ingen riktig expert som Ros och andra Aftonbladetjournalister så hoppas att det finns någon som lägger ut deras alster här.

Självklart handlar det om namnspekulationer, ungefär som tidningarnas andra listor under sommarens lågsäsong för skarpa hockeyhjärnor som Ek, Roos och Nordström. Att tas med en nypa salt alltså

Edit: Enligt dagens Expressen så menar man att både Jonas Almtorp och Ryan Russel skulle kunna vara namn för Färjestad... något som absolut inte stämmer.
Senast redigerad av SweTech 2015-08-07 kl. 12:06.
Citera
2015-08-07, 12:06
Medlem
Citat:

TACK!
Ätligen någon som förstått att Fuleå varken är först eller störst utan bara en loser klubb.

I eftermiddag skall mäktiga Färjestad presentera sina nya spelare inför publik. Man hoppa få 2000 besökare,vilket jag inte tror man kommer uppnå då man bara är van guld i Karlstad
Citera
2015-08-07, 12:34
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Brynäs gjorde fler mål i kvartsfinalen mot SAIK än vad Luleå gjorde i finalen.
Citera
2015-08-07, 12:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678

Nej, det ska ingen göra, läs regel 1.02

Kod:
1.02. Upphovsrättsskyddat material
Spridning eller publicering av upphovsrättsskyddat material utan upphovsmannens tillstånd är förbjudet.

/Mod
Citera
2015-08-07, 13:23
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Du är lite kul, spelar ingen roll vad folk skriver här inne, så länge det inte handlar om din egen klubb så är det skitvärvningar. Du ska inte bry dig om kommentarerna på hd.se, där vimlar det av negativa "supportrar" svårt att veta om det är en bra eller dålig värvning, han håller väl ahl-klass eftersom han tillbringat en hel del år där. Var väl till och med lagkapten för några säsonger sedan så han besitter väl några bra egenskaper. Tror att många Röglesupporters gnäller för att masken lovade dom en offensiv spetsback, nu fick dom en defensiv back istället, vilket nog kan vara bra.
Ja, det var väldigt tydligt att Emba såg sin chans att såga. Han har antagligen något sorts sjukt mindrevärdeskomplex.

Jag är dock också skeptisk. Att han varit nära Allsvenskan och att hans agent letat klubb länge tycker jag låter riktigt illa. Å andra sidan blir det väl bra för Rögle som verkar försöka sig på något projekt där hela laget ska hålla Allsvensk nivå. Trist för dem att KHK har samma plan, annars hade de nog fått mer uppmärksamhet.

Men det är väl som du sa tidigare: hellre sopor än stjärnor
Citera
2015-08-07, 13:24
Medlem
Displaceds avatar
Placeringarna är väl ok ändå?

1. HV
2. Växjö
3. Djurgården
4. Brynäs
5. Skellefteå
6. Färjestad