2015-07-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
AJ hade gett tillstånd till sök, både byggnader å mark.

Då är fem dygn för jävligt.

Är polisen så slappa att de inte kan söka igenom några byggnader på några timmar.

Hade det istället varit några fildelare som haft servrar i området då jävlar hade det tagit 5 minuter att hitta dem :-(
2015-07-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
nej om du läser det vi säkert vet, och det är vad åklagaren sagt, dna spår på lisas tillhörigheter,
dom sakerna binder inte i sig själva nb till lisa, om dom ligger utspridda i terrängen,

advokaten kan säga att nb plockat upp och lagt ner dom igen, eller att det inte är omöjligt att någon annan planterat dnat, ex samlat in spott från nb.

Det är bara stollar som tror att sådana förklaringar går hem i en domstol. DNA på Lisas kläder binder Litauern till detta brott. Finns det fler gärningsmän måste Litauern peka ut dem, och tala om hur de kan bindas till det brott han är åtalad för. Tycker du inte det är märkligt att frun och lillebror åkte hem till Litauen, i stället för att stötta den fortsatt häktade storebrodern?

Försök att påstå i en domstol att någon samlat in spott från Litauern för att plantera ut bevisningen mot honom!
2015-07-30, 15:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har letat som en tok efter någon uppgift om hund var med på söndagskvällen. Men det verkar inte så för det jag läst är att ladan tidigare sökts visuellt men på onsdagen skulle den även sökas igenom med hund. Att handsken hittades tidigt på måndagsmorgonen av AJ och arbetarna (om det även stämmer att även arbetarna tagit i handsken) så ser jag inte det så väldigt misstänksamt av vem den hittades av när det var såpass tidigt.. Vi vet inte exakt hur handsken låg i ladan.

" Vid 22-tiden på söndagen kontaktas polisen och sökandet efter flickan inleds med fot- och hundpatruller."
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.40...-forsvinnandet
2015-07-30, 15:38
Medlem
Jag tror tätt anledningen till att boden, baracken förflyttades från Martorp av polis,
Är att det är fyndplatsen för Lisa.
Men även också att privatpersoner inte ska ta sig dit, fotografera o.s.v
Polisen gör verkligen allt när det gäller att lägga locket på,
Varför kan man undra?
Är mjölkrummet fortfarande avspärrat?
Kanske rivs det, i denna kamp som polis för, för att mörklägga precis allt?
2015-07-30, 15:39
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då kan det snarare luta åt att det är bröderna som är med i sökarbetet då än nån annan anställd.

Skulle jag häpna?
...Jag häpnar snarare att saker tenderar framföras som en slags sanning ATT så är fallet när media snarare ger sken om annat.

Ps. Fetglöm den där ambulansen du skrev om igår. De kör inte lik som legat i sommarvärme 5 dygn.

Har helt och hållet för mig att kompisen jag hälsade på, som bor granne med en som jobbade ihop med bl.a MGM. Sa att de hade varit med och letat efter LH.
2015-07-30, 15:40
Medlem
Citat:
" Vid 22-tiden på söndagen kontaktas polisen och sökandet efter flickan inleds med fot- och hundpatruller."

Ja, då är det ju verkligen konstigt om hunden inte hittat handsken,
Tyder ju på att handsken faktiskt hamnade där på måndag fm
2015-07-30, 15:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Polisen får inte söka igenom byggnader utan att man har något skäl att göra det. Att en person är intressant för utredningen är inte skäl nog, utan lite högre misstankegrad krävs allt...

Jag inbillar mig att polis får leta igenom byggnader speciellt om ägaren har gett sitt tillstånd (AJ).
2015-07-30, 15:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, jag tror att MGM blev betydligt bättre inringade/listade är vad gemene MPS-sökare blir.
Jag drog det som en jämförelse bara.
Det enda jag menar är att dessa litauer mycket väl kan ha varit en av alla tänkbara alternativ att hålla lite koll på, from Måndag.
Så resten av ditt inlägg är inte min sak att svara upp till, dessvärre, för riktigt så långt har JAG INTE sträckt mig i mitt resonemang.

Det var en kass jämförelse. Du borde nog sträcka dig ända bort dit i resonemanget för det ger en viss vägledning om att de inte hade nån speciell koll på vart hon fanns - och det vore fan i mig bedrövligt om de skulle fått lalla runt om hon varit i fara:
Sjuk, svårt skadad, medvetslös, blödande, inlåst av nån galning - det kunde har varit bråttom.
2015-07-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Polisen hade ingenting annat att gå på än att leta nära. Detta gjorde då att de utgick ifrån detta.

Jag har sett dessa uttalanden citeras flera gånger här och det är uppenbart att förutsättningen för hur insatsen bedrevs var att man skulle kunna hitta henne levande i närområdet, det säger ingenting om huruvida man trodde att man skulle göra det dock. Man måste dock bedriva insatsen på det viset om man inte har tillräcklig kunskap om vad som har hänt för att kunna utesluta att hon finns levande och i närområdet...
Självklart är det så, men det motsäger inte avsaknad av inre o yttrespan på vissa individer... Jag fick uppfattning att de visste
2015-07-30, 15:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför är det yppandeförbud?
Brukar det vara vanligt?
Eller är det, för att det är ett möjligt sexualbrott alternativt terrorbrott?
Eller för att de kanske inte har rätt GM?

Min teori. De vill inte få ut information om fallet då kanske broder och hustru är inblandade, eller så finns det fler som de misstänker är inblandade eller något annat som kan försvåra utredningen.
Inte få ut mer information än vad som kan krävas för att lösa fallet.

Eller så vill de inte ha in 1000 vildar från Flashback in i smeten mer än vi redan är.

Heder åt MP som håller tyst trots att de garanterat vet en hel del. Professionellt. Tummen upp för er.
2015-07-30, 15:46
Medlem
Citat:

Borde inte hundarna ha hittat handsken i ladan, om den fanns där då?
2015-07-30, 15:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om pappa och hans polare hann leta en timme innan polis larmades 21.30 skulle han ju ha ringt sina polare INNAN han anlände till cafeet och fann det märkliga att mopeden stod kvar, olåst. Han anlände ju ca 20.30 och militärpolarna, ehuru snabba, kan knappast teleportera sig till platsen.

Han måste ha letat själv ett bra tag innan förstärkning anlände.
Ja det tror jag också. Farsan anländer till kafeet ca 20.30 och börjar då leta helt ensam. Efter ett par minuter så börjar han få panik och ringer några polare. Dessutom ryktas det att man direkt kunde misstänka att ett brott låg bakom försvinnandet. Det har dock inte framkommit vad det skulle kunna vara. Möjligtvis liggande moped eller några slängda saker. Hjälmen var det ju iaf inte för den hittades ju inte förrän på fredagen. Enbart nyckeln i moppen och kassen med saker är ju såklart jäkligt misstänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in