2015-07-28, 23:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så i din värld kan det hela handla om en mopedstöld/försök?

Ja, i min värld är det en möjlig förklaring, därmed inte sagt att jag tror att det är just vad som inträffade. Vad jag har förstått så hade trion tillgång till endast en bil, lockande att stjäla en moped kanske, vad vet jag.
2015-07-28, 23:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, i min värld är det en möjlig förklaring, därmed inte sagt att jag tror att det är just vad som inträffade. Vad jag har förstått så hade trion tillgång till endast en bil, lockande att stjäla en moped kanske, vad vet jag.
Och, med risk för att åka på en ny ironi, varför stals inte moppen?
2015-07-28, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag tror att BO upptäckte något brottsligt som skulle begås, möjligt inbrott på caféet igen el något hen såg vid el i ladan

Kanske gärningspersonen såg att Lisa stod och filmade med sin mobiltelefon, därför hon inte åkte hemåt omedelbart, mördaren upptäcker Lisa och kräver att få mobiltelefonen, den är nu borta, vittnet mördat. Tja, så kanske det gick till.
2015-07-28, 23:34
Medlem
locknlolls avatar
Åklagare Wennerholm och Advokat Rönnbäck har ju mötts förr.
Bla i ett mål där BO körde moped och blev sedan våldtagen.

Även här fann man DNA. Men läs gärna här hur GM försökte att förklara bort det hela med att hans DNA fanns på flickans kropp.

https://motpedofilerisverige.files.wordpress.com/2013/01/dom-48-c3a5ring.pdf
2015-07-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, det undrar jag över med.
Maginnehåll brukar vara träffsäkert oavsett kroppens skick. Men det kan finnas ett mer obehagligt skäl till att det dröjer. Att de vet att Lisa levde under en tid efter hon försvann. Polisen vill då av förståeliga skäl vänta med detta. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.

Fick höra ett rykte nu om att BO
Blivit utsatt för
högtryckstvätt på de intima
kroppsdelarna därav
Problemet att hitta
DNA på kroppen.
Men som sagt "rykte"
Om det stämmer så
förefaller våldtäkt troligt.
2015-07-28, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Hoppla, du har alltså missat ett av mina inlägg, skickligt gjort av dig.

Jag har redan förklarat hur det kan hänga ihop i så fall, Lisa dödas av misstag, mördaren ångrar sig och låter mopeden stå kvar, omöjligt att använda en mördad persons moped i trakten.
Senast redigerad av OY 2015-07-28 kl. 23:39.
2015-07-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

För att flickstackaren råkade dö, hade inte varit så snyggt att ertappas med eller på den moppen då.
2015-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, det undrar jag över med.
Maginnehåll brukar vara träffsäkert oavsett kroppens skick. Men det kan finnas ett mer obehagligt skäl till att det dröjer. Att de vet att Lisa levde under en tid efter hon försvann. Polisen vill då av förståeliga skäl vänta med detta. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.

Jag har också varit inne på att hon kan ha levt en tid i fångenskap. Jag tänker ffe över polisernas reaktioner ibland. Att hitta henne avliden måste bara det självklart och odiskutabelt ha varit fruktansvärt men jag tror att fyndet omedelbart, förutom riktigt hemska omständigheter, även vittnade om att hon kan ha levt en tid. Kanske till och med dött i själva utrymmet. Är det så att man även slås av att man hade kunnat rädda henne. Ja, då är det nog lätt att omedelbart bryta ihop, oavsett yrkestitel. Jag hoppas att jag också har helt fel.
2015-07-28, 23:38
Medlem
Ett brott har begåtts helt klart, ett överfall som slutar i mord, bortforslande av en kropp som göms, man tar sedan lite kläder och annat krafs och sprider ut detta mellan en arbetsplats och ett hem där en gästarbetare bor, för att säkert åka fast så lägger man en handske i en lada mittemot offrets arbetsplats och ser till att den hittas ,Gästarbetaren går sedan till platsen där kroppen finns mitt på ljusa dagen och släpper ett fynd till precis när MP rundar hörnet, en fyndplats som bara folk som bor i området kan känna till och vet när det är folk där och inte.
Det finns inga bevis i hans fordon, det finns DNA på offrets saker och kläder men inte på offret själv??

Efter att man har gjort allt detta istället för att slänga kroppen i sjön och elda upp resten så blånekar man hela vägen.

När något låter för bra för att vara sant så är det oftast det också
2015-07-28, 23:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Blivit utsatt för
kroppsdelarna därav
Problemet att hitta
DNA på kroppen.
Men som sagt "rykte"
Om det stämmer så

Usch då, kan inte ha varit en vacker syn.

Kan mycket väl stämma, den innovative litauern kan säkert ha kommit på den geniala idén.
2015-07-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Jag har också varit inne på att hon kan ha levt en tid i fångenskap. Jag tänker ffe över polisernas reaktioner ibland. Att hitta henne avliden måste bara det självklart och odiskutabelt ha varit fruktansvärt men jag tror att fyndet omedelbart, förutom riktigt hemska omständigheter, även vittnade om att hon kan ha levt en tid. Kanske till och med dött i själva utrymmet. Är det så att man även slås av att man hade kunnat rädda henne. Ja, då är det nog lätt att omedelbart bryta ihop, oavsett yrkestitel. Jag hoppas att jag också har helt fel.

Själv tror jag på ett överfall, en smäll bakifrån med tanke på att utnyttja ett medvetslöst offer och sedan låta henne vakna på en åker utan att komma ihåg, men när man kommer fram med offret till den tänkta platsen upptäcker man att hon är död och man får panik
2015-07-28, 23:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Blivit utsatt för
kroppsdelarna därav
Problemet att hitta
DNA på kroppen.
Men som sagt "rykte"
Om det stämmer så

Ett rykte från en förstahandskälla eller hur långt ner i ledet? Vi har väl minst ett tiotal olika rykten i vilket skick alternativt antal kroppsdelar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in