Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Jag har letat som en tok efter någon uppgift om hund var med på söndagskvällen. Men det verkar inte så för det jag läst är att ladan tidigare sökts visuellt men på onsdagen skulle den även sökas igenom med hund. Att handsken hittades tidigt på måndagsmorgonen av AJ och arbetarna (om det även stämmer att även arbetarna tagit i handsken) så ser jag inte det så väldigt misstänksamt av vem den hittades av när det var såpass tidigt.. Vi vet inte exakt hur handsken låg i ladan.
Inte rätt av mig att ifrågasätta hur man kan köpa vad någon skriver, för att jag själv har svårt för det och tänker att det det inte är något bevis på någon sanningshalt, uppgifter som man kan ha ändå utan att vara insatt. Upp till var och en att tro vad man vill och som sagt, inte rätt av mig att ifrågasätta det.
Ja, jag har också sökt efter uppgifter om polishund för söndagskvällen, men uppgiften finns helt enkelt inte, tror jag.
Det närmsta man kommer är att polisen ska ha knackat dörr i området, på natten?
Jag håller det dock som troligt att polishund kallats till plats omgående - Utan att veta
säkert.
Det är inte säkert att det uppfattades misstänksamt att handsken hittas som den görs, men man måste
nog utgå från att alla inblandade okända civila som närvarade vid handskfyndet - fick lämna sin uppgifter/listas.
Det finns någon uppgift på att handsken specifikt hittades på en
spannmålstork i ladan?
På Onsdag fick MPS sätta igång. Det finns
tråduppgifter på att
bla några patruller hade sin utgångspunkt med grusplanen vid Martorp-gården.
Fynd görs längs med/nära den grusväg som löper nära - vad man får lov att uppfatta säteriets tomter?
Hur polisens inre spaningsarbete skett, går därmed bara att gissa om, men jag håller det troligt att fokus har lagts på
bla detta område, strax söder om caféet.
Jag försöker inte lägga fram några sanningar direkt, därav är många delar av ovanstående understruket och med frågetecken.
Skepsis är bra. Det ger en möjlighet att utveckla argument hos motparten. Men jag ser att det blir en ältande diskussion i brist på ren fakta, och jag kan egentligen inte lägga fram några fler orsaker till varför jag tror att "Rohna" far med sanningar, samt vad jag själv bygger grunder på.