Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Topsade är dom - antingen via handsken (troligast) eller rent generellt likt andra män som uppges topsade. Förhörda likaså.
Varit med i sökarbetet har de högst troligt varit trots detta.
Ena stunden är de på en spaningslista enligt dig från dag 1 och nästa stund i klass med MP?
Har aldrig hört talas om en suspekt som går in på fyndplatser och hjälper till med ett godkännande från polis bara för att de har deras namn dokumenterade.
Så mer troligt sågs de inte som suspekta inledningsvis. BTW: MP var portade de första dagarna för att inte förstöra spår, men personal från Blombergs gick bra?
Så det span och den lista och de mjuka tänder du skriver om anser jag är övertolkning. Och även med tanke på faran som fanns:
Hela tiden uppgavs att de letade efter en levande tjej - med tiden emot sig ju längre det dröjer om hon varit skadad eller inlåst nånstans. På fredag em uppges att sökandet ska fortgå under helgen. De har med andra ord ingen tanke på att hon ska återfinnas inom en snar framtid. Att MGM skulle tillåtas skutta runt och s.a.s möjligen "leda dem till källan" finner jag därmed otroligt. Rent vansinnigt om det gått ännu längre tid med hög fara för hennes liv om hon levt - vilket de hela tiden utgick från eller hoppades.
Nej, jag tror att MGM blev betydligt bättre inringade/listade är vad gemene MPS-sökare blir.
Jag drog det som en jämförelse bara.
Det enda jag menar är att dessa litauer mycket väl kan ha varit
en av alla tänkbara alternativ att hålla lite koll på, from Måndag.
Så resten av ditt inlägg är inte min sak att svara upp till, dessvärre, för riktigt så långt har JAG INTE sträckt mig i mitt resonemang.