2015-07-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det är därför jag inte tror att någon högre misstankegrad fanns på mgm. Om det ens fanns någon vidare misstanke.

Vi har konstiga lagar i sådana här situationer så skulle polisen få ha rätten att genomsöka varenda byggnad på gården även AJ s slott...
2015-07-30, 15:15
Medlem
Varför är det yppandeförbud?
Brukar det vara vanligt?
Eller är det, för att det är ett möjligt sexualbrott alternativt terrorbrott?
Eller för att de kanske inte har rätt GM?
2015-07-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Brukar det vara vanligt?

Ett tips, lyssna på polisens presskonferens igen, där framgår orsaken till yppandeförbudet.
2015-07-30, 15:20
Medlem
delta2s avatar
Jag tror faktiskt inte att polisen visste innan fredagen varken var offret fanns eller vem som tagit henne . Jag har sett att en del tyckte det var dumt att sprida ut grejerna nära hemmet men polisen har ju i alla fall hållit på med detta fenomen i tre-fyra dagar . Sen pratades det om att handsken varit "planterad" i ladan på måndagen vilket också gjorde att polisen fick annat att tänka på . Jag tycker att det verkar vara mest den misstänktes egen förtjänst i och med palavern med MP vid söket på fredagen att det löste sig och man fann brottsoffret och varken MP eller polisens förtjänt . Så egentligen borde den misstänkte själv ha mest credit för att man hittade offret . Hade han inte betett sig konstigt där så hade det säkert tagit ett tag till innan man hittat offret . Så tokigt det kan bli ibland ...
2015-07-30, 15:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Topsade är dom - antingen via handsken (troligast) eller rent generellt likt andra män som uppges topsade. Förhörda likaså.
Varit med i sökarbetet har de högst troligt varit trots detta.
Ena stunden är de på en spaningslista enligt dig från dag 1 och nästa stund i klass med MP?
Har aldrig hört talas om en suspekt som går in på fyndplatser och hjälper till med ett godkännande från polis bara för att de har deras namn dokumenterade.
Så mer troligt sågs de inte som suspekta inledningsvis. BTW: MP var portade de första dagarna för att inte förstöra spår, men personal från Blombergs gick bra?
Så det span och den lista och de mjuka tänder du skriver om anser jag är övertolkning. Och även med tanke på faran som fanns:

Hela tiden uppgavs att de letade efter en levande tjej - med tiden emot sig ju längre det dröjer om hon varit skadad eller inlåst nånstans. På fredag em uppges att sökandet ska fortgå under helgen. De har med andra ord ingen tanke på att hon ska återfinnas inom en snar framtid. Att MGM skulle tillåtas skutta runt och s.a.s möjligen "leda dem till källan" finner jag därmed otroligt. Rent vansinnigt om det gått ännu längre tid med hög fara för hennes liv om hon levt - vilket de hela tiden utgick från eller hoppades.

Nej, jag tror att MGM blev betydligt bättre inringade/listade är vad gemene MPS-sökare blir.
Jag drog det som en jämförelse bara.

Det enda jag menar är att dessa litauer mycket väl kan ha varit en av alla tänkbara alternativ att hålla lite koll på, from Måndag.

Så resten av ditt inlägg är inte min sak att svara upp till, dessvärre, för riktigt så långt har JAG INTE sträckt mig i mitt resonemang.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-30 kl. 15:23.
2015-07-30, 15:21
Medlem
Citat:
Brukar det vara vanligt?

Är alltid förundersökningssekretess i fall som detta/mordfall.
Yppandeförbudet känns däremot väldigt långdraget nu tbh.
Men man väntar fortfarande på saker, och att gå ut med "fel" info kan skada utredningen, därför har man lagt locket på.
Minns att åklagaren sagt att detta är ett väldigt svårt fall att utreda.
2015-07-30, 15:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag skulle vilja ha en sak förklarat för mig av er som tror på alternativ GM, så som pappan, nån i BO umgänge osv.
Vad tror ni det berodde på att den yngre brodern betedde sig så annorlunda dagen/dagarna efter LH försvann? Han var dämpad, tittade ner i backen osv. Detta har jag läst av någon på Fb, plus att jag var hemma hos en kompis, vars granne som jobbade ihop med bröderna, som oxå berättat detta.
Dessutom säger mamman och den yngres fru, att han är av mer känslig natur.

Tror ni att den yngre brodern visste något om vad som hänt LH??

Ibland gör människor efterkonstruktioner när något drabbande har hänt. Var han inte lite tystare än vanligt? Varför tittade han inte på oss? Osv.....
2015-07-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag uppfattar det som sanningar via visst ordval. Just detta att vi inte vet är det jag skriver gång efter annan - så det är ju synd att skriva ut det som ett faktum. Därav ifrågasättandet. Att säga att det finns en lista och att det är brist relaterat till juridik som gör att de inte kontrolleras tidigare finns ingen uppgift om. Det finns ingen uppgift om spaningslista.

" Dom listades högst troligt redan på måndag. Passiv bevakning alltså, som sedermera och delvis kan ha övergått i en mer aktiv bevakning."
"Oavsett hur många som kan ha funnits i "den dolda agendan" så är det iom detta ett faktum att MGM är kartlagda sedan innan."

" Nej, det är inte bara en magkänsla.
Tänk på att dessa MGM även finns listade sedan dag 1."

Såg det. Fullständigt onödigt iom att ambulans inte kör 5 dygn gamla lik, och det är betydligt bättre att stänga dessa onödiga diskussioner som rullar sida upp och sida ner.

Om hon nu var död i 5 dygn det vet vi inte hon kanske levt länge...
2015-07-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vi har konstiga lagar i sådana här situationer så skulle polisen få ha rätten att genomsöka varenda byggnad på gården även AJ s slott...

AJ hade gett tillstånd till sök, både byggnader å mark.
2015-07-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Är alltid förundersökningssekretess i fall som detta/mordfall.
Yppandeförbudet känns däremot väldigt långdraget nu tbh.
Men man väntar fortfarande på saker, och att gå ut med "fel" info kan skada utredningen, därför har man lagt locket på.
Minns att åklagaren sagt att detta är ett väldigt svårt fall att utreda.

Jag förstår förundersökningssekretessen, men yppandeförbud?
Känns något orättvist att åklagaren får delge media information till och från men inte advokaten,
Inte mer än att MGM anser sig vara oskyldig.
2015-07-30, 15:30
Medlem
Citat:
Jag förstår förundersökningssekretessen, men yppandeförbud?
Känns något orättvist att åklagaren får delge media information till och från men inte advokaten,
Inte mer än att MGM anser sig vara oskyldig.

Ja, jag kan hålla med till viss del.
Men som sagt, de väntar fortfarande på saker, så om det kommer ut något så kan det förstöra trovärdigheten, kan man tänka sig.
2015-07-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det var inget vidare svar på frågorna jag ställde.
Jag tror polisen sökt av Martorp om MGM vistats där oavsett MP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in