2015-07-30, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det finns ett ordspråk som säjer:"Att ingen person är så dålig som den som gifter sig och ingen person är så bra som den som just dött". Letar som efter en nål i en höstack här inne efter ett inlägg av en person som säger sig känna familjen och som säjer att LH "inte var Guds bästa barn".mycket sprit och fester med "pojkvänner",pappan har försökt få ordning på henne,men icke.Mamman skulle ha kört henne till jobbet för pappan ville hon inte veta av.
OM det är sant så är väl sprit intressant att få tag i för en 17-åring.
Då skulle scenariot vara att när LH står vid sin moped och ska åka så dyker en bil upp och stannar och frågar om hon är intresserad av att köpa sprit billigt.Hon kanske känner igen personen sedan tidigare och nappar på anbudet.Han säjer att han inte har något med sig men om hon hoppar in i bilen så kan de åka och hämta - tar bara 10-15 minuter- och så kör han henne tillbaka igen. Hon nappar och hoppar in i bilen.Därav nyckeln i moppen -hon ska ju strax vara tillbaka igen .När hon kommer till Martorp möter hon sitt öde på något sätt,men varför hennes saker kastas ut på tillbakavägen är obegripligt.fortsättning följer.....

Inte helt otroligt scenario tycker jag.
Vill bara ha med ett stopp i
mjölkrummet också.
2015-07-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hur vet vi att litauerna varit med och sökt? Det enda som uppges är personal vid Blombergs säteri, och det innefattar kanske fler/andra personer än litauerna?
Så om du ska komma med påståenden utan en susning, så kan jag också göra det.

Men annars har du rätt, jag vet ju inte hur, eller ens om litauerna varit på tapeten i någon form.
"Rohna" bekräftar bara att span, har skett, men utan detaljer.
Om man nu finner sig någon sanningshalt i det..

Under presskonferensen vill inte polisen ge något svar på om det förekommit något span på mgm. Men efter presskonferensen säger Fredman när samma fråga kommer att det är inget han vet, det får komma fram under förundersökningen isf. Vissa köper tydligen vad Rohna ger för uppgifter..
Senast redigerad av helsan 2015-07-30 kl. 13:37.
2015-07-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Hjälmen får vi inte glömma, kan även ha varit den

Om nu inte den hittades redan på onsdagen som en del i tråden hävdar...
2015-07-30, 13:34
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jo, jag känner mig hyfsat säker på att alla 3 är inblandade på ett eller annat sätt.
Det är min åsikt efter vad åklagaren sagt.

Ok, vi missuppfattade nog varandra. Jag skrev i början av mitt inlägg om du nu inte läste hela:
"Jag skulle vilja ha en sak förklarat för mig av er som tror på alternativ GM, så som pappan, nån i BO umgänge osv.."

Detta för att påminna lite vad som framkommit, och förhoppningsvis dämpa alla vilda teorier.
2015-07-30, 13:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det finns ett ordspråk som säjer:"Att ingen person är så dålig som den som gifter sig och ingen person är så bra som den som just dött". Letar som efter en nål i en höstack här inne efter ett inlägg av en person som säger sig känna familjen och som säjer att LH "inte var Guds bästa barn".mycket sprit och fester med "pojkvänner",pappan har försökt få ordning på henne,men icke.Mamman skulle ha kört henne till jobbet för pappan ville hon inte veta av.
OM det är sant så är väl sprit intressant att få tag i för en 17-åring.
Då skulle scenariot vara att när LH står vid sin moped och ska åka så dyker en bil upp och stannar och frågar om hon är intresserad av att köpa sprit billigt.Hon kanske känner igen personen sedan tidigare och nappar på anbudet.Han säjer att han inte har något med sig men om hon hoppar in i bilen så kan de åka och hämta - tar bara 10-15 minuter- och så kör han henne tillbaka igen. Hon nappar och hoppar in i bilen.Därav nyckeln i moppen -hon ska ju strax vara tillbaka igen .När hon kommer till Martorp möter hon sitt öde på något sätt,men varför hennes saker kastas ut på tillbakavägen är obegripligt.fortsättning följer.....
Om du tänker på den jag tror på som postade så är det borttaget och all diskussion runt den postningen. För 0.09. Du har dessutom lagt till ytterligare elände i dina "citeringar". Så varför vill du så gärna dra henne i smutsen igen?
2015-07-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Är det då inte konstigt att polisen inte sökte i Martorp om dom hade misstankar mot mgm? Jag håller det helt och hållet troligt att det är som Fredman sagt, "att när uppgifterna kommer in från mp gör de här personerna intressanta." Givet att det ger en polisiär intuition och dom lägger ihop 1+1. Tror inte det är att polisen väntat på att dom ska bli ledda till källan av mgm. Lisa kunde likväl vara vid liv. Varför skulle dom väntat in på bli ledda av mgm till källan då? Om nu polisen hade starka misstankar mot mgm, då borde dom väl sökt under veckan på dom platser mgm arbetar?

Polisen får inte söka igenom byggnader utan att man har något skäl att göra det. Att en person är intressant för utredningen är inte skäl nog, utan lite högre misstankegrad krävs allt...
2015-07-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Polisen får inte söka igenom byggnader utan att man har något skäl att göra det. Att en person är intressant för utredningen är inte skäl nog, utan lite högre misstankegrad krävs allt...

Ja, det är därför jag inte tror att någon högre misstankegrad fanns på mgm. Om det ens fanns någon vidare misstanke.
2015-07-30, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tänker du inte fel? Det är precis tvärtom.

I och med att det finns bevis som binder Litauern till Lisa, så är det inte svårt att få Litauern fälld om han inte har en mycket bra förklaring. Vad det nu skulle vara!

nej om du läser det vi säkert vet, och det är vad åklagaren sagt, dna spår på lisas tillhörigheter,
dom sakerna binder inte i sig själva nb till lisa, om dom ligger utspridda i terrängen,

advokaten kan säga att nb plockat upp och lagt ner dom igen, eller att det inte är omöjligt att någon annan planterat dnat, ex samlat in spott från nb.
2015-07-30, 13:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att AJ bekräftar detta (felaktigt döpt till Larsson):

Måndag 8 juni:
"Arne Larsson har ägt ladan, som polisen spärrade av för en teknisk undersökning, i 20 år. Han är bedrövad över att en 17-årig flicka är försvunnen.
– Jag tycker det är förfärligt. Jag tänker framför allt vilken tragedi det måste vara för flickans familj. För att hjälpa till i arbete har hans personal varit involverad i sökningsarbetet.
– Vi har gjort allting vad vi kunnat för att hjälpa polisen i sitt arbete."

http://www.expressen.se/gt/efter-forsvinnandet-det-ar-fruktansvart/

Edit: Tror knappast AJ hänvisar till nån kock som ränt runt i magasin. För VILKA fanns på plats när handsken hittades på morgonen?

Nej, det TROR inte jag heller!

Lika lite som jag TROR att dessa inte ska ha funnits på span-radarn iom detta.

Du skulle kanske häpna om du får reda på hur tandlös svensk polis är, utan att kunna sätta en juridisk misstankegrad.
2015-07-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag skulle vilja ha en sak förklarat för mig av er som tror på alternativ GM, så som pappan, nån i BO umgänge osv.
Vad tror ni det berodde på att den yngre brodern betedde sig så annorlunda dagen/dagarna efter LH försvann? Han var dämpad, tittade ner i backen osv. Detta har jag läst av någon på Fb, plus att jag var hemma hos en kompis, vars granne som jobbade ihop med bröderna, som oxå berättat detta.
Dessutom säger mamman och den yngres fru, att han är av mer känslig natur.

Tror ni att den yngre brodern visste något om vad som hänt LH??

möjligt att han visste något, eller så kände han sig bara utpekad i o med det som hänt,
att han är balt, kan gå till mig själv det försvann en låda cig på mitt jobb samma sort som jag rökte jag kännde mig utpekad, fast det var ca 10pers till som rökte samma märke..

kan bara konstatera att vi människor reagerar olika i vissa situationer.
2015-07-30, 13:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Under presskonferensen vill inte polisen ge något svar på om det förekommit något span på mgm. Men efter presskonferensen säger Fredman när samma fråga kommer att det är inget han vet, det får komma fram under förundersökningen isf. Vissa köper tydligen vad Rohna ger för uppgifter..

Ja, det är precis vad både Fredman, Trolläng och Fuxborg säger. Men hur ofta får man mediarubriker om att span förekommit i brottsfall innan förundersökning är avslutad..?

Jag snappar upp vad "Rohna" mfl skriver, ja. Mycket har hittills visat sig stämma, så jag finner sanningshalt i vissa inlägg.

Vad Fredman har rätt i, är att detta istället då kanske, får framgå i FUP.
2015-07-30, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, det TROR inte jag heller!
Lika lite som jag TROR att dessa inte ska ha funnits på span-radarn iom detta.
Du skulle kanske häpna om du får reda på hur tandlös svensk polis är, utan att kunna sätta en juridisk misstankegrad.
Då kan det snarare luta åt att det är bröderna som är med i sökarbetet då än nån annan anställd.

Skulle jag häpna?
...Jag häpnar snarare att saker tenderar framföras som en slags sanning ATT så är fallet när media snarare ger sken om annat.

Ps. Fetglöm den där ambulansen du skrev om igår. De kör inte lik som legat i sommarvärme 5 dygn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in