Citat:
Ursprungligen postat av
tiz
Men vilka poäng snackas det ständigt om här?
Jag pratar om bostadsförmedlingen, den RIKTIGA, one and only i Stockholm. Finns väl inge jävla poängsystem i den väl?
Jag har betalat alla mina avier sen jag vart medlem som 18 åring.
Det är heller inte första gången det händer. Har vart med om identiska situationer förr, alltså att högsta åldern som krav på lägenheten är åldern jag själv har inne, men ändå hamnat på dålig köplats. Tycker bara det är jävligt irriterande.
Nu finns det ju säkert bara en enda bostadsförmedling med kö i stockholm...... eller inte.
Men gör ett antagande om att du menar:
https://bostad.stockholm.se/
Många bostadsförmedlingar använder sig av poängbaserade köer istället för ren kötid, där du exempelvis får en poäng per dag. Detta mest för att dom ska kunna justera poäng och dela ut extra poäng av olika anledningar, exempelvis kan personer som redan bor där då få extra poäng. Nu verkar dock denna förmedlingen gå efter kötid.
Jag har kollat igenom reglerna för bostäderna, jag ser inget om högsta ålder. Lägsta ålder är 18, såvida du inte har barn eller kan styrka graviditet då får du lov att ställa dig i kön tidigare. Var hittar du reglerna om högsta ålder? Eller är det rekommendationer från hyresvärden du snackar om? Tvivlar på att kön tar hänsyn till det utan det blir mellan dig och värden.
Edit: Kom på ett annat tips, ring och fråga: 08-785 88 30 - Dom kan säkert förklara bättre för dig än att vi sitter här och gissar.