Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-29, 13:20
Medlem
svampdamps avatar
Jag konkurrerar med dem som har 20 år i kö, då är jag själv närmare 30 år gammal. Tycker du ska sluta vara så jävla grinig.
Citera
2015-07-29, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I den kan dessutom vem som helst ställa sig, dvs. Östersundsbor kan ställa sin 1 åringar i den och börja tjäna in kötid, kostar dock pengar.
Nej de måste, liksom andra, vänta till 18-årsdagen.
Citera
2015-07-29, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Är det inte studentbostäder eller seniorbostäder kan du i princip bortse ifrån ålderskravet som jag förstått det, det är inte längre tillåtet att neka någon lägenhet på grund av ålder. Jag har inte jättebra koll så någon som har bättre koll kan ju uttala sig.
Men det kom 2013, här är en artikel från hem och hyra (innan folk skriker källa):

http://www.hemhyra.se/riks/aldersgrans-bostader-forbjuds-i-nya-lagen
Det är väl s.k. ungdomslägenheter som TS menar, och det går nog under samma kategori som seniorboende och ungdomslägenheter.
Citera
2015-07-29, 14:16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
I den kan dessutom vem som helst ställa sig, dvs. Östersundsbor kan ställa sin 1 åringar i den och börja tjäna in kötid, kostar dock pengar.

Populärt att ljuga/snacka skit i denna tråd.

Man måste vara 18 för att kunna står i Stockholms bostadsförmedlings kö.

Däremot stämmer det att det kostar pengar. Drygt 200 spänn per år.
Citera
2015-07-29, 18:22
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja men man kan inte ärva den från föräldrar etc. Vilket det du skrev kunde få folk att tro.

Det var inte min mening och inte heller det som tråden avhandlar. Ville bara hänvisa till att det finns olika sätt att komma före i kön på.
Citera
2015-07-29, 18:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Det var inte min mening och inte heller det som tråden avhandlar. Ville bara hänvisa till att det finns olika sätt att komma före i kön på.
Gör den?
Där ser man hur fel man kan ta, och jag som trodde att frågan var: "...är det nåt jävla fuffens som pågår?".

Det är faktiskt skönt med er ersatz-moderatorer, som tror ni är så mycket bättre än alla andra.
Citera
2015-07-29, 20:21
Medlem
Citat:
Så är det inte. För att stå och tillgodoräkna dig kötid hos BF måste du ha fyllt 18 år.
Citera
2015-07-29, 20:22
Medlem
Rebelxs avatar
Vet inte om det nämnts i tråden men orkar inte läsa igenom allt jävla gnäll.
Hursomhelst så var det inte förut nödvändigt att man var 18år för att bli anmäld till bostadskön.
Kunde bli det från nyfödd.
Mysteriet är löst.
Citera
2015-07-30, 16:10
Medlem
förutom att det säkert är många som är några månader äldre än dig så gick det förr att som förälder registrera sina barn redan vid födseln (när dom fick personnummer)
Denna möjlighet är som alla vet borttagen (18års gräns) men det finns fortfarande folk som då har 18 års försprång i kön.

vet inte vilket år dom ändrade reglerna, men när jag gick i gymnasiet 2003-2006 då var det någon som hävdade att föräldrarna satte dom i kön redan när dom var små
Citera
2015-07-30, 16:23
Medlem
Katzyns avatar
Jag tror man kan föra över sin köplats. Så det är antagligen ungdomar som fått sina poäng från någon äldre person.
Citera
2015-07-30, 21:37
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tror man kan föra över sin köplats. Så det är antagligen ungdomar som fått sina poäng från någon äldre person.

Men läs tråden. Där har ju användare citerat ur bostadsförmedlingen att det inte går att föra över sin köplats.
Citera
2015-07-31, 16:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Det är ju tamejfan hopplöst det här...

En kort tråd med bara drygt 40 inlägg och ändå ploppar det upp idioter som påstår detta trots att det retts ut i tråden att man INTE kan föra över köplats från föräldrar.

Vad driver er idioter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in