2015-07-27, 13:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tråden tuffar på bra i 28 sidor. Trollet kommer in högst upp på sidan 29. Sedan trollas det hårt och snyggt fram till att tråden stannar av och dör på sidan 34. Längst ner på sidan 33 uttrycker till och med trollet helt ogenerat en viss nöjdhet över att han fått tråden att stanna av och vara döende.

Med mina visningsinställningar har tråden bara 10 sidor, så återkom gärna med inläggsnummer istället.
Citera
2015-07-27, 15:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Med mina visningsinställningar har tråden bara 10 sidor, så återkom gärna med inläggsnummer istället.

Ganska säker på att det är användaren bakom detta alster som avses.
(FB) Uppsala: Stora problem med bajsande zigenare vid barnens lekplats
Citera
2015-07-27, 15:56
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Av ren nyfiken så måste jag fråga er som skriker om att få ignore tillbaka.

Hur många hade ni på ignore?

Det är inte någon pik eller något, utan jag är faktiskt nyfiken. Under mina ~10 år på Flashback så har jag inte satt en enda person på ignore. Pratar självfallet som i form av användare, eftersom vi som moderatorer inte ska ignorera användare.

Visst, det finns vissa användare man mer eller mindre vet att det går att skippa inlägg ifrån eftersom de producerar dynga, men då skumläser jag dessa inlägg eller skrollar rakt förbi dem.

Jag har dock aldrig sett ett behov att sätta folk på ignore i trådar.

Jag har haft några personer på ignorera. Mest troll som spammar en med PM och en idiot som jag inte ville se någonstans.
Idioten är som väl är bannlyst från Flashback nu, men det kommer alltid finnas idioter som honom och när de kommer igen vill man gärna ha en möjlighet att slippa se deras sketna inlägg.
Det går såklart att bara strunta i att läsa deras inlägg, men bara att veta att personen lever och är i så bra tillstånd att den kan skriva inlägg på Flashback gör mig grymt irriterad.
Så, behovet att sätta puckot på ignorera var stort.
Sen finns det även användare man inte velat haft PM
Citera
2015-07-27, 16:06
Medlem
Jag har haft några stycken på ignore och saknar funktionen nu. De flesta som argumenterar för att funktionen är onödig verkar inte ha använt den. Jag köper inte de argument som lagts fram som skäl till att ta bort funktionen. Det tillför inte mig någonting att se inlägg från personer som jag vill ignorera. Jag kommer till allra största delen inte ens att läsa de inläggen ändå, i så fall endast av misstag. Enda resultatet för min del är att det blir ett irritationsmoment och lite mer ansträngande att ignorera.
Citera
2015-07-27, 17:24
Medlem
Citat:

Jag har 8 användare i mitt ignorescript. Typiskt blir det de som är osedvanligt frånstötande, samt sådana som hoppat på mig personligen, istället för att argumentera sakligt som de flesta kan. Det kostar för mycket känslomässigt och psykiskt att ha att göra med människor som är på en för låg nivå och som är fientligt inställda för att det ska vara värt att argumentera mot dem. Och vad vinner man egenligen på att nedvärdera någon annan tillbaks? Resultatet blir mer effektivt med ignore.
Citera
2015-07-27, 20:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
.....

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
.....

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
.....

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
......

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
......

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
.......

Tack för era svar och jag måste (från mina egen synvinkel självfallet), säga att jag kan förstå varför ni vill ha funktionen.
Citera
2015-07-27, 21:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack för era svar och jag måste (från mina egen synvinkel självfallet), säga att jag kan förstå varför ni vill ha funktionen.

Ett ögonblick bara, jag ska deaktivera mitt script en sekund så jag kan läsa ditt svar.
Done. Tack.
Citera
2015-07-27, 21:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ett ögonblick bara, jag ska deaktivera mitt script en sekund så jag kan läsa ditt svar.
Done. Tack.

Missförstå mig rätt här, jag lyfter frågan bland moderatorer och admins eftersom jag faktiskt ändrat synpunkt själv.

Jag kommer inte säga att något kommer ändras eftersom jag inte vet om det kommer bli någon ändring, men det var inte för en "undersökning", utan ni har faktiskt ändrat min åsikt, och då lyfter jag detta hos admin och mina kollegor.
Citera
2015-07-27, 22:48
Medlem
Citat:
Missförstå mig rätt här, jag lyfter frågan bland moderatorer och admins eftersom jag faktiskt ändrat synpunkt själv.

Jag kommer inte säga att något kommer ändras eftersom jag inte vet om det kommer bli någon ändring, men det var inte för en "undersökning", utan ni har faktiskt ändrat min åsikt, och då lyfter jag detta hos admin och mina kollegor.

Tack!

Då ska jag hålla mina tummar för att de lyssnar på dig.
Citera
2015-07-28, 00:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Tack, då kändes det meningsfullt att skriva om detta. Säg till om ni vill ha fler exempel på destruktiva trollproffs.

Hoppas att de lyssnar på dig och inte bara viftar bort frågan, för jag tycker det lyfts en hel del goda konstruktiva argument här.
Citera
2015-07-28, 07:34
Medlem
systems avatar
Citat:

52.

Ett sätt att hamna där är att man ber om hjälp i någon av trådarna och sedan inte bemödar sig med ett enkelt "tack". Jag hjälper ogärna sådana personer igen, därav ignore.
Citera
2015-07-28, 08:24
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
52.

Ett sätt att hamna där är att man ber om hjälp i någon av trådarna och sedan inte bemödar sig med ett enkelt "tack". Jag hjälper ogärna sådana personer igen, därav ignore.

Men att bara skriva "Tack" i en tråd räknas som jag förstått det som OT och är således inget man ska förvänta sig.
Är man så trångsynt att man måste ignorera folk som inte vill skriva "tack" endast har man nog inte på ett forum att göra, då passar en blogg bra mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in