Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Måste bara påpeka de direkta fel du har...
1. Att du säger att kvalitén på Flashback har sänkts är bara från din egen synvinkel. För mig som aldrig använt ignorefunktionen och aldrig sett behovet av det heller är det definitivt ingen sämre kvalitét. Allt är som tidigare.
2. Du säger att du rapporterat trollinlägg och undrar varför de inte raderas. Varför? Det finns ingen regel som förbjuder trollinlägg, så länge som de håller sig inom en tråds ämne.
3. Att Flashback inte erbjuder funktionen längre spelar ju ingen som helst roll. Det står ju dig fritt att använda ett userscript. Många gör det, och vad jag förstår så fungerar det väl så bra som den tidigare inbyggda funktionen. Ingen kvalitétsförsämring alls således. Du måste bara göra lite arbete själv.
Förstår över huvud taget de som klagar. Använd userscript, så är ju allt som vanligt för er.
1. Ja, från min synvinkel har kvalitén sänkts. Det var underförstått men jag borde varit tydligare med det.
2. Återigen var jag inte tydlig. Jag har anmält trollinlägg inte för att de trollar i sig, utan för att de bryter mot framför allt regel 0.03. Påfallande ofta tycker jag inläggen ändå fått vara kvar. Vi tolkar tydligen 0.03 olika, vissa moderatorer och jag. Det accepterar jag, det är inte jag som bestämmer. Men jag har också rätt att påpeka att jag tycker det fungerar bristfälligt påfallande ofta.
Exempel: Trollen i min signatur, utom en, har jag inte anmält någon enda gång. De är skickliga och deras trollningar för ibland diskussionen framåt även om jag personligen kan tycka att det blir på ett lite artificiellt och ansträngt sätt. Men det kanske är så illa att det saknas intelligenta äkta motdebattörer på Flashback? Så att man måste uppfinna en trolldebattör. Lite sorgligt i så fall.
3. Här erkänner jag rakt ut med risk för att bli hånad. Jag har dålig koll på detta. Vet helt enkelt inte hur man gör. Sitter på en Mac. Ibland på mobil. Jag kanske är dum i huvudet. Har aldrig använt något sådant. Jag får kolla om det är något för mig. Eller inte.
Med allt detta sagt dock:
Jag skulle ändå vilja att ignorefunktionen återinfördes. Även ett marginellt bättre Flashback är ett bättre Flashback. För
mig är det väl säkrast att förtydliga med.