2015-07-23, 20:46
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Komiskt hur olika vi ser på det här.

Själv tycker jag att Furys största chans/övertag ligger i att han rör sig mycket bättre (rent sensationellt med tanke på hans storlek), med rytm. Om han vill.

Robo-Klit kan inte improvisera och kan därför bli ställd inför någon som är så oförutsägbar. Och Fury är, som du skriver, inte rädd. Hade han bara bättre punch, så skulle vi med sannolikhet kunna sikta in oss på tronskifte.

(OT: Fury påminner mig för resten lite om Riddick Bowe, när denne var i samma skede i karriären. En kille med potential, som han dock bara levde upp till ibland. Klassisk fat cat efter första segern mot Holyfield, sabbade sitt eftermäle totalt genom att ducka Lewis och sedan kröna det verket med två bleka matcher mot Andrzej Golota.

Bowe kommer väl aldrig att rankas särskilt högt i historien, men han förlorade faktiskt bara en match, returen mot Holyfield, som han sen stoppade i deras rubber match. Ettan är en klassiker och finns på YouTube, rekommenderas).

Gillar båda skarpt. Ser gärna att fury tar över när klitschko väl gått i pension. Tror inte fury kommer se lika rörlig ut den här gången. Att glänsa mot små stabbiga Hammer eller chisora är en helt annan sak. Klitschko tar inga risker. In och ut vänster höger kram. Tror vi kommer kräma ur mer av bådas sanna potential. Dessutom ser jag matchen av historiskt värde då emanuel steward spådde fury ta över efter klitschko. Samma chans hade Lewis men tog den inte.
Citera
2015-07-24, 10:06
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Gillar båda skarpt. Ser gärna att fury tar över när klitschko väl gått i pension. Tror inte fury kommer se lika rörlig ut den här gången. Att glänsa mot små stabbiga Hammer eller chisora är en helt annan sak. Klitschko tar inga risker. In och ut vänster höger kram. Tror vi kommer kräma ur mer av bådas sanna potential. Dessutom ser jag matchen av historiskt värde då emanuel steward spådde fury ta över efter klitschko. Samma chans hade Lewis men tog den inte.

Välkommen tillbaka, översten!

Med fyra (av mig fetade) ord sammanfattar du på ett perfekt sätt Klinchkos karriär efter Sanders-matchen, och han skulle vara ohotad favorit mot nästan vilken som helst annan "normal" boxare. Men just Fury är inte som alla andra ... Det kan bli hans fall, likaväl som nyckeln till seger. Hur som helst, så känns han som den intressantaste utmanaren sedan David Haye.

För resten, vilken Lewis menar du? Inte Lennox, väl?
Citera
2015-07-24, 19:04
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Välkommen tillbaka, översten!

Med fyra (av mig fetade) ord sammanfattar du på ett perfekt sätt Klinchkos karriär efter Sanders-matchen, och han skulle vara ohotad favorit mot nästan vilken som helst annan "normal" boxare. Men just Fury är inte som alla andra ... Det kan bli hans fall, likaväl som nyckeln till seger. Hur som helst, så känns han som den intressantaste utmanaren sedan David Haye.

För resten, vilken Lewis menar du? Inte Lennox, väl?

Tackar!

Ungefär såhär har jag hört - under tiden Lennox var världsmästare så förutspådde Steward att Wladimir skulle bli nästa generations mästare, precis som Lewis var sin generations. När Steward sedan stod vid Wladimirs sida så gjorde han samma bedömning av Tyson Fury. Nu ska alltså 2 av Stewards 3 förutspådda mästare äntligen kollidera istället för att bara som hastigast på perrongen hälsa varandra Välkommen och adjö för avlösning av lokförare - vilket tyvärr var scenariot förra gången.
Citera
2015-07-26, 16:16
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Två sevärda matcher i natt!

Först Haiti mot Kuba, i form av Jean Pascal--Yunieski Gonzalez. Fast det blev riktig Hawaii-boxning, om man nu kan mynta en sån term ... mycket ge och ta och läckande försvar. Men action och mer än skapligt kul, tyckte i.a.f. undertecknad.

Klassisk match-up med veteran vs. oprövat, uppåtgående löfte. Inte särskilt överraskande drog Pascal längsta strået till sist ... UD 10.

Kontroversiellt enligt vissa media, men för vad det är värt hade jag Pascal en rond före och sett till matchen som helhet såg han ut att landa tyngre. Men han har bara 3 st. KO på sina 16 senaste (sedan 2007), så man kan för all del ifrågasätta slagkraften ... Oavgjort hade inte heller varit mycket att säga om. Gonzalez gjorde inte på något sätt bort sig och hörs säkert av igen, medan Pascal höll liv i en karriär vars fortsättning såg tveksam ut efter förlusten mot Sergej "Krusher" Kovaljov.

Som passande nog var i elden i huvudmatchen mot den obskyre fransmannen Nadjib Mohammedi. Man kan sannerligen fråga sig hur han lyckats bli officiell försteutmanare, men Krusher skötte även denna föga inspirerande uppgift på sedvanligt imponerande vis, KO rond 3. Kan vi hoppas på att han möter Stevenson nu? Eller Ward (förmodligen den ende som kan ta honom i dag)? Beterbijev?

För övrigt har nyheten släppts att Gennadij Golovkin härnäst ska ta sig an David Lemieux i MSG den 17/10. Det bör sluta som vanligt, men Lemieux är antagligen den som har störst puncher's chance i dag, och som jag konstaterade efter Monroe-matchen, så kan ingen säga att GGG inte går att träffa.

Fast hittills har han alltid stått pall, medan Lemieux blivit utslagen av en sån medelmåtta som Marco Antonio Rubio ...
Citera
2015-07-26, 19:39
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Två sevärda matcher i natt!

Först Haiti mot Kuba, i form av Jean Pascal--Yunieski Gonzalez. Fast det blev riktig Hawaii-boxning, om man nu kan mynta en sån term ... mycket ge och ta och läckande försvar. Men action och mer än skapligt kul, tyckte i.a.f. undertecknad.

Klassisk match-up med veteran vs. oprövat, uppåtgående löfte. Inte särskilt överraskande drog Pascal längsta strået till sist ... UD 10.
Jag tycker Gonzalez vann med tre ronder, han borde absolut tagit hem vinsten.
Citera
2015-07-26, 19:44
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Som passande nog var i elden i huvudmatchen mot den obskyre fransmannen Nadjib Mohammedi. Man kan sannerligen fråga sig hur han lyckats bli officiell försteutmanare,
Ja, verkligen!
Citera
2015-07-26, 22:08
Medlem
paleheads avatar
Ja, matchen Jean Pascal - Yuniesky Gonzalez, var mycket bra. En match i Lätt tungvikt mellan två offensiva och skickliga boxare som ger 110%. För de som missade den finns den här:

https://www.youtube.com/watch?v=s3PLNt_yRWA

.
Citera
2015-07-26, 23:57
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Mer från en Tyson Fury i verbal högform:

Citat:
"This Klit is getting licked" ...

“I think I did get into his mind with the spiel I was giving him—I don’t think he’s had anyone go into him with as much intelligence as I gave him”.

“I think the key to beating Wladimir is in the build up, he will have lost it in the build up—that’s what I intend to do. He’s a weak mental person. He kept going on about psychology and all that stuff, but at the end of this he’ll be hiring me to be a psychologist.”

“He’s as good now as he was when he was 25, 35” ...

“When I beat him, I don’t want people to say he’s a faded champion. He’s just been rated the top pound-for-pound heavyweight of all times. I’ll be the greatest when I beat him, I’ll be saying ‘I’m the greatest’ like Muhammad Ali. I’ll be beating a guy who hasn’t been beaten for 11-years. I will shake up the world then (WBC holder) Deontay Wilder’s jaw with a right cross.”

(http://www.boxingscene.com/fury-ill-break-klitschko-mentally-hes-weak-person--93942)

This Klit is getting licked ...
Citera
2015-07-27, 21:32
Medlem
Var hittar ni all boxning nuförtiden - TV10 sänder inget o inte Eurosport heller?
Citera
2015-07-27, 21:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Var hittar ni all boxning nuförtiden - TV10 sänder inget o inte Eurosport heller?
Viasatsport sänder merparten nu tydligen!
Citera
2015-07-27, 22:40
Medlem
analbastards avatar
Kovalev - Beterbiev i Moskva senare i år? Kathy Duva har iallafall lagt fram förslaget så vi får se om Beterbiev, som har uttalat sig i intervjuer om att han vill möta Sergey Kovalev igen som proffs, och hans management nappar på förslaget.

Och även om Beterbiev fightas under Haymon på PBC så är matchen fortfarande möjlig sedan Beterbiev inte är helt är bunden till Haymon som Stevenson, som jag har förstått det så är Beterbiev inte alls i Haymons stall utan det är en pakt som dom har skrivit, samma med Carl Frampton, vilket gör att han får fightas på PBC men fortfarande har sitt kanadensiska management team med Yvon Michel eller nåt, vilket gör honom lite mer utav en frilansare och gör ett möte med Kovalev i Moskva möjligt. Visst kanske inte Haymon blir jätte glad om han besluter sig för att göra det, men han har enligt vad jag har förstått inte så mycket att säga till om i det här fallet.

Vilket slut på året iallafall, Golovkin - Lemieux i oktober, Cotto - Canelo och nu kanske även det här!
Citera
2015-08-01, 09:48
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Anthony Joshua får fint beröm av ingen mindre än Vladimir Klitjko: Han har den största potential jag sett (http://espn.go.com/boxing/story/_/id/13344813/wladimir-klitschko-says-anthony-joshua-biggest-potential-ever-seen)

Tyvärr tror jag inte att vi någonsin får se dem mötas. Klit kommer att hinna lägga av eller få stryk dessförinnan. (Känner på mig att Fury har något på lur ...).

Men med en kille som Joshua ser framtiden ljusare ut. Det finns några bra matchups som väntar på oss om något år eller två: Fury, Wilder, Jennings ... och lite längre fram, kanske Andy Ruiz och Dominic Breazeale ...

Anser man att Joshua ska börja med att bli "the man" i Europa först, så har vi Erkan Teper, Kubrat Pulev, Carlos Takam, Artur Szpilka, Vjatjeslav Glazkov, Robert Helenius ...

Baske mig om inte det ser ut som om tungvikten är på bättringsvägen!

Inte en dag för tidigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in