2015-06-28, 15:56
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Synd att ännu ett fantastiskt framträdande av Bradley hamnar i skuggan av kontrovers. Det är mig utan tvekan att skulle så Vargas ha lyckats golva honom så skulle han fortfarande ha tagit sig upp för att ta hem en överlägsen poängvinst, vi snackar om snubben som reste sig med några sekunder kvar av den tolfte och en hjärnskakning emot Ruslan Provodnikov och ändå så står folk och buar. 2008 tog han sig till England för att besegra Junior Witter på sin hemmaplan med endast 12$ på banken. Men det verkar som om Bradley aldrig kommer att få den respekten han så väl förtjänar.

Förhoppningsvis så dominerar han Vargas ännu mer övertygande i en rematch, även om det suddar ut chanserna för en showdown med Golovkin i september.
Det var bara kvar fyra-fem sekunder då domaren gjorde misstaget och stoppade matchen. Kan man bli uträknad när mindre än tio sekunder återstår av sista ronden? Om inte, så kan man väl inte säga att Vargas blev bestulen på en möjlig KO-vinst? Eller?
Citera
2015-06-28, 18:18
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Det var bara kvar fyra-fem sekunder då domaren gjorde misstaget och stoppade matchen. Kan man bli uträknad när mindre än tio sekunder återstår av sista ronden? Om inte, så kan man väl inte säga att Vargas blev bestulen på en möjlig KO-vinst? Eller?

Har för mig att i de flesta matcher kan man inte bli "räddad" av gonggongen i den tolfte ronden.
Citera
2015-06-28, 18:38
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Synd att ännu ett fantastiskt framträdande av Bradley hamnar i skuggan av kontrovers. Det är mig utan tvekan att skulle så Vargas ha lyckats golva honom så skulle han fortfarande ha tagit sig upp för att ta hem en överlägsen poängvinst, vi snackar om snubben som reste sig med några sekunder kvar av den tolfte och en hjärnskakning emot Ruslan Provodnikov och ändå så står folk och buar. 2008 tog han sig till England för att besegra Junior Witter på sin hemmaplan med endast 12$ på banken. Men det verkar som om Bradley aldrig kommer att få den respekten han så väl förtjänar.

Förhoppningsvis så dominerar han Vargas ännu mer övertygande i en rematch, även om det suddar ut chanserna för en showdown med Golovkin i september.

Ser hellre en returmatch mot Vargas om det räddar honom från ett möte mot Golovkin. Man måste vara sadist för att njuta av att se GGG totalt slå sönder Bradley. Om Golovkin ens tänker tanken att möta Bradley förlorar jag respekten för honom. GGG vs Bradley är en helt poänglös match som bara inte får bli av.

Tråkigt slut men Bradley ska inte behöva möta Vargas igen. Bradley var den klart bättre fightern och det finns inte på kartan att Vargas hade avslutat honom när det är typ fem sekunder kvar.
Citera
2015-06-28, 19:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Ganska underhållande fight, bra insats av Bradley. Tog ännu en obesegrad fighter (trots att många ansåg att Vargas förlorade mot Allakhverdiev), tidigare har han ju plockat Lamont Peterson, Devon Alexanders och Abregus nollor.

Men med sagt så är det något med Bradley som får mig tänka att han inte har det längre, det är inte samma Bradley längre. Det känns som Bradley övergett sin stil lite och försöker alldeles för ofta landa hårda slag och brawla till det. Inget direkt fel med det, det gör ju att folk gillar honom. Bradleys namn ropades ofta ut mot Vargas av fansen, det var kul att se Bradley få lite uppskattning. Men det gör också honom slarvig, mot Pacquiao (rematchen) kände jag att Bradley kunde ha tagit den fighten om han inte blev reckless. Han kunde ha boxat Provodnikov men hamnade i ett brawl, Det här är väl det som gör Bradley till Bradley egentligen men tidigare i hans karriär var han lite mer kalkylerad innan han började svinga. Men nej, jag känner att Bradley kommit bort lite från sig själv och jag tror inte han kommer slå några topfighters. Jag kan inte kalla Vargas ett toppnamn, stabil fighter med lite skill men ingenting speciellt. Det är lite av en varningsklocka också att Bradley blev så pass skadad av Jessie Vargas.

Vill inte se en rematch mot Vargas, tycker inte det är en speciellt intressant matchup. Tråkigt slut, synd att domaren messed up. Samtidigt som jag personligen känner att Vargas omöjligen skulle slått ut Bradley så är det alltid "What if?" och i boxning kan allt hända. Synd att det slutade så. Vill se Bradley möta några toppwelters där ute och se hur han presterar.
Citera
2015-06-28, 21:33
Medlem
challiss avatar
Håller med dig Godzilla. Alltid gillat Bradley och hans mentalitet. Vill verkligen se honom som han var i Marquez-fighten. Han dominerade dock Vargas. Jag hade det 9-3 med den sista ronden som en 10-8-rond. Stackars Bradley, han har det inte lätt med domarna alltså, hahaha. Det var som han sa i intervjun efter fighten. "There was what, 7 seconds left? I was gonna squeeze him like I was his momma". Klart att Vargas inte hade hunnit knocka Bradley på den tiden. Kolla bara Bradley mot Provodnikov, han raglade runt som ett fyllo i en halv rond medan han åt cleana slag och blev inte knockad.

Vill också se Bradley mot någon där han har samma mentalitet som inför Marquez. Finns många bra matchups därute nu. Varför inte Bradley - Porter?
Citera
2015-06-29, 23:15
Medlem
analbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Håller med dig Godzilla. Alltid gillat Bradley och hans mentalitet. Vill verkligen se honom som han var i Marquez-fighten. Han dominerade dock Vargas. Jag hade det 9-3 med den sista ronden som en 10-8-rond. Stackars Bradley, han har det inte lätt med domarna alltså, hahaha. Det var som han sa i intervjun efter fighten. "There was what, 7 seconds left? I was gonna squeeze him like I was his momma". Klart att Vargas inte hade hunnit knocka Bradley på den tiden. Kolla bara Bradley mot Provodnikov, han raglade runt som ett fyllo i en halv rond medan han åt cleana slag och blev inte knockad.

Vill också se Bradley mot någon där han har samma mentalitet som inför Marquez. Finns många bra matchups därute nu. Varför inte Bradley - Porter?

WBO hade väl bestämt innan att Sadam Ali skulle möta vinnaren av Bradley - Vargas för den interim-titeln. Verkar inte som om Arum (som ser över både Bradley och Vargas karriärer) vill pusha för ett returmöte, Vargas måste få lite vinster under bältet igen, hans claim to fame i den tolfte ronden kommer väl att hålla honom färsk för iallafall en till högprofils-matchup. Porter är i PBC-stallet och är väl vid det här läget nästan helt spikad för antingen Broner, Thurman eller Errol Spence Jr på Mayweathers undercard i september.

Annars tror jag säkert Arum underhåller idén att matcha Bradley (som nu håller Mayweathers interim-titel för WBO) med Crawford när han snart kommer upp till weltervikt. Tror inte Floyd är så sugen på att avsluta sin karriär med att försvara sin WBO-strap mot Bradley, men Crawford har potential att bli näste pengako och högstående P4P-resident med vinst emot antingen Bradley eller Pacquiao så att gå ner och försvara mot honom kan fortfarande ses som ett attraktivt val även om Nebraska-fightern är i Arums stall och Floyd inte förstås beslutar sig för att passera facklan ner till Errol Spence.

Sen är Kell Brook förstås aktuell för alla av dom här namnen, men jag tror inte han får sin tur förens Floyd har gått i pension.
Citera
2015-07-02, 00:07
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Top Rank (Bob Arum) stämmer Al Haymon på 100 millioner $.

Citat:
Top Rank, Inc., the nation's premier boxing promotion company, today filed a federal antitrust lawsuit seeking more than $100 million in damages and an injunction to stop the predatory practices of concert promoter-turned-boxing manager Al Haymon and the investment firm Waddell & Reed.

"Al Haymon and Waddell & Reed are engaged in a sophisticated scheme to gain control of the boxing industry,'' said Daniel Petrocelli, lead attorney for Top Rank and one of the nation's top trial lawyers ...

(http://www.boxingscene.com/?m=show&opt=printable&id=93000)

Golden Boy (Oscar de la Hoya) och WBO (genom presidenten Paco Valcarcel) har uttalat stöd för initiativet.

Detta kan få effekter, eller vad tror ni? Haymons galor har ju varit sända av "vanlig" tv och matcherna har genomgående sett bra ut, åtminstone på förhand. Slut på det roliga nu?
Citera
2015-07-06, 19:15
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Klart med Klitjko--Fury. De ska mötas i Düsseldorf den 24:e oktober.

I alla fall enligt: http://www.boxingscene.com/klitschko-vs-fury-reach-terms-avoid-purse-bid-hearing--93175

Tror på Fury, om han är fokuserad och går in för att boxas med rörlighet. Satsar han på knock kommer det att gå mindre bra.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-07-06 kl. 19:20.
Citera
2015-07-07, 16:30
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Klart med Klitjko--Fury. De ska mötas i Düsseldorf den 24:e oktober.

I alla fall enligt: http://www.boxingscene.com/klitschko-vs-fury-reach-terms-avoid-purse-bid-hearing--93175

Tror på Fury, om han är fokuserad och går in för att boxas med rörlighet. Satsar han på knock kommer det att gå mindre bra.

Ska bli väldigt intressant, inte bara för att Fury är så otroligt intressant i sig, utan också för att Klitschko kommer att ställas mot en boxare med fördel i såväl längd som räckvidd.
Citera
2015-07-08, 11:18
Medlem
Men fury ser ju tidvis ut som en dålig amatör.

Han borde ha satts upp mot Robert Helenius först.
dvs fått möta en stoor hårdslående kille någon kaliber under
klitschko
Citera
2015-07-09, 18:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Furys enda chans är den gamla hederliga "puncher's chance" därför det finns inte på kartan att Fury kan boxa ut Wlad. Furys styrka är den mentala biten - han tror verkligen på sig själv och det kan räcka långt men Wlad är den betydligt bättre boxaren. Det intressanta med fighten är att Fury är orädd och har en skön och väldigt självsäker utstrålning. Jag har ändå väldigt svårt att se hur Fury ska komma åt Wlad. Att Fury är längre lär inte spela någon roll då Fury inte är bäst i världen på att utnyttja sin räckvidd precis. Wlad är bättre på alla punkter och kommer med all sannolikhet dominera med sin fantastiska jabb...spöa och utklassa Fury riktigt ordentligt och till slut knocka en tuff djärv Fury som ger allt och lite till men får ända ge sig.
Citera
2015-07-09, 19:25
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Furys enda chans är den gamla hederliga "puncher's chance" därför det finns inte på kartan att Fury kan boxa ut Wlad. Furys styrka är den mentala biten - han tror verkligen på sig själv och det kan räcka långt men Wlad är den betydligt bättre boxaren. Det intressanta med fighten är att Fury är orädd och har en skön och väldigt självsäker utstrålning. Jag har ändå väldigt svårt att se hur Fury ska komma åt Wlad. Att Fury är längre lär inte spela någon roll då Fury inte är bäst i världen på att utnyttja sin räckvidd precis. Wlad är bättre på alla punkter och kommer med all sannolikhet dominera med sin fantastiska jabb...spöa och utklassa Fury riktigt ordentligt och till slut knocka en tuff djärv Fury som ger allt och lite till men får ända ge sig.

Komiskt hur olika vi ser på det här.

Själv tycker jag att Furys största chans/övertag ligger i att han rör sig mycket bättre (rent sensationellt med tanke på hans storlek), med rytm. Om han vill.

Robo-Klit kan inte improvisera och kan därför bli ställd inför någon som är så oförutsägbar. Och Fury är, som du skriver, inte rädd. Hade han bara bättre punch, så skulle vi med sannolikhet kunna sikta in oss på tronskifte.

(OT: Fury påminner mig för resten lite om Riddick Bowe, när denne var i samma skede i karriären. En kille med potential, som han dock bara levde upp till ibland. Klassisk fat cat efter första segern mot Holyfield, sabbade sitt eftermäle totalt genom att ducka Lewis och sedan kröna det verket med två bleka matcher mot Andrzej Golota.

Bowe kommer väl aldrig att rankas särskilt högt i historien, men han förlorade faktiskt bara en match, returen mot Holyfield, som han sen stoppade i deras rubber match. Ettan är en klassiker och finns på YouTube, rekommenderas).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in