2015-07-26, 22:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det behöver inte ens vara sant. Vore intressant att se om nån mer vet nåt..
Däremot nämns HA ha inkasserat mot den som är arg på AJ (för att han nästan drev firman i konkurs för dem) i en annan tråd. Den arge var i sin tur kollega med en som blev mördad i Töreboda.

Ojj, det där var ingen trevlig smet.
2015-07-26, 22:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem kan det vara då som inte känner till omgivningarna men som med stor sannolikhet kände till den gula utbyggnaden på ladan, den var fortfarande avspärrad så sent som för två dagar sedan, tyder på att något som har med brottet att göra har skett där tycker jag.
Någon som har spanat på kaféet från den tomma ladan hela dagen, och sett sig omkring lite? Eller upptäcker det när Lisa springer från honom åt enda hållet hon kan fly, söderut i ladan, till utbyggnaden?
2015-07-26, 22:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det verkar som att det blev akut efter brödernas agerande mot MP.
Nej, senare, efter att bröderna hämtades till förhör.
2015-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Denna?
https://www.google.se/maps/@58.54126,13.34396,3a,75y,202.67h,80.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBL_nkCC_Xz-JNvh5IbCd9A!2e0!7i13312!8i6656

Helt klart en ok väg för vanlig personbil.

Ser inte ut som förra kartbilden men skiljer kanske i kvalitet på den
vägsträckan?
2015-07-26, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ojj, det där var ingen trevlig smet.

Nej, det var lite därför jag reagerade då HA nämndes. Den som mördades hade enorma skulder i byggbranschen samt hyrde in svartjobb från Litauen och Polen eller hur det nu var. Misshandlad till oigenkännlighet med silvertejp över munnen. Den nämndes även att silvertejp skickats per post som hot till den arge.. skröna i tråden? Vet ej.
2015-07-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det behöver inte ens vara sant. Vore intressant att se om nån mer vet nåt..
Däremot nämns HA ha inkasserat mot den som är arg på AJ (för att han nästan drev firman i konkurs för dem) i en annan tråd. Den arge var i sin tur kollega med en som blev mördad i Töreboda.

Det enda mord i Töreboda man hittar är mordbranden. Skicka gärna länk på det du menade...
2015-07-26, 22:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Det enda mord i Töreboda man hittar är mordbranden. Skicka gärna länk på det du menade...

(FB) Man mördad i Töreboda
2015-07-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem kan det vara då som inte känner till omgivningarna men som med stor sannolikhet kände till den gula utbyggnaden på ladan, den var fortfarande avspärrad så sent som för två dagar sedan, tyder på att något som har med brottet att göra har skett där tycker jag.

En tanke som slog mig var att skogsägare/markägare med stora arealer brukar få gratis arbetskraft från Skogsvårdsstyrelsen.

Något röjarlag som befunnit sig där på våren eller sommaren?
2015-07-26, 22:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Ser inte ut som förra kartbilden men skiljer kanske i kvalitet på den
vägsträckan?

Precis, det skiljer på grusunderlaget och lite på vägskötseln, sett från olika infarter, men i ett aktivt jordbruk lär en omgärdande väg vara fullt farbar.
2015-07-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Någon som har spanat på kaféet från den tomma ladan hela dagen, och sett sig omkring lite? Eller upptäcker det när Lisa springer från honom åt enda hållet hon kan fly, söderut i ladan, till utbyggnaden?

Eller inifrån gamla spritfabrikens lokaler...
2015-07-26, 22:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, senare, efter att bröderna hämtades till förhör.
Finns det ens en ungefärlig tid på när kroppen hittades? Jag stänger nog inte butiken helt för att kroppen hittades före bröderna greps ändå.
2015-07-26, 22:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Finns det ens en ungefärlig tid på när kroppen hittades? Jag stänger nog inte butiken helt för att kroppen hittades före bröderna greps ändå.
Som jag minns det brände det till rejält när bröderna och frun togs in till förhör. Då ökade letandet (åtminstone kändes det så). Det låg liksom i luften att något avgörande skulle kunna hända. Och så blev det. Lisa hittades en stund efteråt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in