Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-07-23, 21:44
Medlem
I detta citat får jag känslan av att någon annan kan ha skickat sms från Lisas telefon

Citat

"Söndag 7 juni, kl 18.23: Lisas föräldrar i Skövde får ett sms skickat från dotterns telefon. Där står att hon är på väg att köra hem med sin moped."

Källa:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/forsvunna-lisa-holm-detta-har-hant

Kan det vara möjligt?
Ja
Det beror på vad som stod
Om det var ett kortfattat sms så kanske någon annan kan skicka utan att man som VH fattar misstankar
Kanske visste GM hur man tog fram ICE på mobilen och det var pappan

Bara ännu en tanke
15-07-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man kan nog se avslappnad ut när man pratar med en norsk turist som frågar efter vägen också.

Norsk?
15-07-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Norsk?

Ja eller dansk, finsk m fl
15-07-23, 21:48
Medlem
Det börjar bli mycket nu.
Bakgård Cafe - Ladan mitt emot - mjölk/slaktrum - 10 olika fynd längs vägen - boden - kostallet.
Man undrar om det är GM som har läst för mycket deckare eller om han planerar att göra det under tiden i fängelset. Man blir ju onekligen väldigt nyfiken på hur det gått till
15-07-23, 21:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Norsk?
Bara ett exempel.
15-07-23, 21:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Hm detta tål att funderas på

Kollegorna säger ju att de ser Lisa gå runt hörnet/knuten med hjälmen på armen
De säger faktiskt ingenting om att hon har en påse

Har också tänkt på det, men det kan ju vara så att hon faktiskt hann fram till moppen och låste upp utrymmet där påsen fanns sen tidigare, med ombyten?
Men samtidigt så har jag för mig att hennes kollegor sett henne bylsa på sig lager på lager inför hemfärden...
15-07-23, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Har också tänkt på det, men det kan ju vara så att hon faktiskt hann fram till moppen och låste upp utrymmet där påsen fanns sen tidigare, med ombyten?
Men samtidigt så har jag för mig att hennes kollegor sett henne bylsa på sig lager på lager inför hemfärden...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab
Citat:
Men hon ser inget speciellt utanför Café på klostret. Det är ju en helt vanlig söndag. Så tjejerna åker hemåt. Ett par försvinner mot en väntande bil. En tar moppen. Lisa blir kvar, hon tar på sig lager på lager av kläder, svarta byxor, en rosa-vit Henri Lloyd-jacka. Det är en blåsig kväll.
I den här versionen går Lisa sist.
15-07-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vi har haft lite analyser i tråden gällande att broder och frun kan ha sagt något i förhör som typ stärkt misstanken mot MGM1 för att skydda sig själva, framförallt framanalyserat beroende på att MGM1a advokat uttalade sig...

Följande artikel talar kanske dock delvis emot detta då det står:

Kvinnan mår dåligt av att fortfarande vara misstänkt och att inte få träffa sin make, den häktade 35-åringen.

– Hela situationen är väldigt påfrestande. Hon har svårt att ta till sig att hennes man skulle kunna ha gjort något sådant här, säger hennes advokat Peter Falck.

Frågan blir: Skulle kvinnan vilja träffa sin make om hon i förhör inte styrkt sin mans story? Eller kan det vara så enkelt att kvinnan och brodern berättat vad de tycker är sanningen då de varit ovetande om vad MGM1 höll på med.

Källa:
http://www.expressen.se/gt/35-aringens-anhoriga-ar-partiska--far-vittna/
Hennes uttalande låter mera som en psykologisk besvärjelse än som ett övertygat omvittnande av makens oskuld som ett faktum: "Oh nej, det kan inte vara sant !". Hon fruktar att det kan vara sant, att maken gjort det.
15-07-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bara ett exempel.

Ok fast normalt borde hon ju varit lite reserverad.

Kan ju varit en barnfamilj så hon kände sig trygg.

Men största sannolikheten lutar nog att det hade varit gm som utstrålar ett förtroende...
15-07-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det börjar bli mycket nu.
Bakgård Cafe - Ladan mitt emot - mjölk/slaktrum - 10 olika fynd längs vägen - boden - kostallet.
Man undrar om det är GM som har läst för mycket deckare eller om han planerar att göra det under tiden i fängelset. Man blir ju onekligen väldigt nyfiken på hur det gått till

Eller en förvirrad psyksjuk galning...
15-07-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Blir ju jäkligt nyfiken nu på vad som fanns i denna påse,
För extra byxor får man väl plats med under sadeln?

Min gissning är att hon hade kläder och kanske lunchlåda i påsen. Kläderna kan hon ha använt under dagen på caféet. Bytte om för att de inte skulle bli svettiga under hemfärden. Kanske de andra tjejerna inte tänkte på att hon hade en påse med sig ut förutom hjälmen. Man kan bara spekulera.
15-07-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Alternativt att hon hade haft påsen under sadeln och precis hunnit få fram den innan hon blev distraherad...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in