Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Idioterna som fortsätter att slåss är problemet i detta fall.
Klart dem är? Men det är ett stort jävla problem att gå tillbaka till en som slår dig också... om du tar på ett strömförande elstängsel en gång och får en stöt, kommer du ta på det igen då eller kommer du lära dig att det gör ont att göra om samma sak?
Citat:
Ursprungligen postat av
Scull
Då borde du ju verkligen inte ha något emot att kvinnor som uppsöker kvinnojourer för att få hjälp faktiskt får hjälp också.
Nej inte om dessa kvinnor faktiskt försöker ta sig ur detta skit och inte återvänder till idioten som misshandlare henne, då har jag absolut inga problem med att hon kommer in på kvinnojouren och får den hjälp hon behöver, men kommer hon dit 10gånger till då har jag problem med det.
Citat:
Nej, det är väl klart att man inte kan tvinga på människor hjälp om de inte vill ha hjälp, men det har ju inget att göra med att man hjälper pundare och alkisar som behöver hjälp.
Varför inte? Man försöker ju hjälpa dessa kvinnor som återvänder till dessa män som misshandlar dem då bör man ju rimligtvis kunna hjälpa dessa alkisar och pundare också?
Citat:
Jaha, jag hade inte förstått att du tyckte att det var konstruktivt att män går ut och får stryk på krogen och att det är därför du gärna betalar för detta!
Jag betalar gärna för folk som har oturen att bli påhoppade på krogen av idioter som bara är ute för att slåss, däremot betalar jag inte gärna folk som går på fotbollsmatcher för att slåss och sedan utnyttjar sjukvården.