2015-07-23, 21:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Men är du trög eller?

De flesta kvinnor umgås faktiskt inte heller med misshandlare för att slåss. Eller kan du visa på källor som säger att kvinnor umgås med misshandlande män för att slåss?

Ja,

1) https://www.psychologytoday.com/blog/head-games/201305/the-allure-aggressive-men

2) http://www.buzzfeed.com/mjs538/horrible-reactions-to-chris-brown-at-the-grammys
Citera
2015-07-23, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
TS vill ju bara provocera men för de som läser tråden är det bra att veta att det är en myt av kvinnor gång på gång söker en ny man som misshandlar henne när hon väl tagit sig ur ett destruktivt förhållande.

Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt.
http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html

1) I de fallen är det för att kvinnan inte kan få en ny man.

2) Hur tror du att kvinnan hamnade i ett "destruktivt förhållande" från första början?

3) Om kvinnor inte hade sex så kallade "försoningsknull" med män som slog dem då skulle män inte göra det.
Citera
2015-07-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej men du måste vara riktigt trög jag har nu efterfrågat källor på ditt påstående, du har inte lyckats prestera någon! utan kommer med massa skitsnack.

Vem har påstått att de flesta kvinnor gör det? de flesta människor knarkar inte heller eller är alkisar, ptja

http://www.helsingborgskvinnojour.se/varfor-slar-vissa-man

Dina argument är så jävla komiska så för att en kvinna går tillbaka till en man som misshandlar henne, är jämförbart med en som går på krogen för att festa och ha roligt med sina vänner och om han h*n har otur blir nedslagen utan att provocera fram våldet?

Varför ska just gruppen kvinnor som återgår till sitt "missbruk" få chans på chans på chans... när man ger pundare och alkisar kalla handen efter ett visst antal gånger?
Du vill ha en källa till något som jag aldrig påstått.

Jag påstår att män går på krogen och umgås med misshandlare för att roa sig, inte för att slåss.

Kan du ge en källa på att kvinnor umgås med misshandlande män för att slåss?

Varför vill du betala om män umgås med misshandlare för att roa sig men inte om kvinnor gör detsamma?
Citera
2015-07-24, 13:31
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men är du trög eller? Kvinnor som dessa återgår till samma män som misshandlar dem, ungefär som pundare och alkisar tar återfall... men går man ut på krogen för att ha roligt så kan du likt förbannat bli nitad, är det något som är oklart för dig?

Nej, kvinnor som stannar hos sina män är inte som alkoholister som får återfall.
Det är snarare så att hon stannar hos en missbrukare som återgår till beteendet. Hon hoppas att han ska bli frisk, och många gånger bättrar han sig, han slutar dricka, slutar slå och söker hjälp hos en psykolog men sedan faller han tillbaka till det negativa mönstret igen.
Citera
2015-07-24, 14:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Nej, kvinnor som stannar hos sina män är inte som alkoholister som får återfall.
Det är snarare så att hon stannar hos en missbrukare som återgår till beteendet. Hon hoppas att han ska bli frisk, och många gånger bättrar han sig, han slutar dricka, slutar slå och söker hjälp hos en psykolog men sedan faller han tillbaka till det negativa mönstret igen.

Om kvinnan slutar belöna mannen med sex varje gång han slår henne och har sex med honom när han inte slår henne istället tror du att mannen skulle fortsätta slå kvinnan då?
Citera
2015-07-24, 14:30
Medlem
"När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?"
Svaret är enkelt; När kvinnor slutar att bli slagna och våldtagna.
Citera
2015-07-24, 14:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia22
"När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?"
Svaret är enkelt; När kvinnor slutar att bli slagna och våldtagna.

Det är ingen som blir slagen och våldtagen idag om de inte jobbar väldigt hårt för att bli det.
Citera
2015-07-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag är kvinna och jag kan bekräfta att i princip alla kvinnor vill bli misshandlade/våldtagna.

Bra att du byter kön när det passar för dig -> (FB) Frun fyller 30 vad göra?
Din egen könsförvirring till trots; att du gillar att bli både misshandlad och våldtagen får stå för dig och enbart dig.
Citera
2015-07-24, 16:15
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om kvinnan slutar belöna mannen med sex varje gång han slår henne och har sex med honom när han inte slår henne istället tror du att mannen skulle fortsätta slå kvinnan då?

Jag har själv befunnit mig i en sådan relation och sex var inte en stor del av den. Långt ifrån. Det har ingenting med sex att göra.
Citera
2015-07-24, 16:51
Medlem
Citat:
Jag har själv befunnit mig i en sådan relation och sex var inte en stor del av den. Långt ifrån. Det har ingenting med sex att göra.

Slutade du ha sex med han när han visa upp våldsamma tendenser för dig, han våldstendens mot andra och sitt gedigna våldskapital måste du ju varit med medveten om, men när du också fick ta del av det härliga attraktiva, fortsatte du ha sex med han då?
Citera
2015-07-24, 17:07
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Slutade du ha sex med han när han visa upp våldsamma tendenser för dig, han våldstendens mot andra och sitt gedigna våldskapital måste du ju varit med medveten om, men när du också fick ta del av det härliga attraktiva, fortsatte du ha sex med han då?

Vad menar du med våldstendenser mot andra? Utåt sett var han lugn och inte alls våldsam.
Sex var aldrig en stor del av vårt förhållande. Varken före eller efter han agerat ut sina aggressioner.
Citera
2015-07-24, 17:47
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Vad menar du med våldstendenser mot andra? Utåt sett var han lugn och inte alls våldsam.
Sex var aldrig en stor del av vårt förhållande. Varken före eller efter han agerat ut sina aggressioner.

Vad är det du inte förstår? Han undrade ifall du direkt slutade att ha sex med honom och även slutade umgås med honom så fort du blev slagen, eller fortsatte du att umgås och ha sex med honom efter han slagit dig? Du sade själv att du befunnit dig i en sådan relation, vilket jag tolkar som att du stannade kvar efter han slagit dig. Om denne man nu inte höll dig inlåst 24/7 så hade du kunnat vandra direkt ner till akuten så fort du var utomhus igen. Varför gjorde du inte detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in