2015-07-24, 17:56
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Vad är det du inte förstår? Han undrade ifall du direkt slutade att ha sex med honom och även slutade umgås med honom så fort du blev slagen, eller fortsatte du att umgås och ha sex med honom efter han slagit dig? Du sade själv att du befunnit dig i en sådan relation, vilket jag tolkar som att du stannade kvar efter han slagit dig. Om denne man nu inte höll dig inlåst 24/7 så hade du kunnat vandra direkt ner till akuten så fort du var utomhus igen. Varför gjorde du inte detta?

Frågan var om jag används sex som ett belöningsystem efter varje gång han slagit mig. Svaret är nej.
Angående dina andra frågor har jag redan skrivit ett inlägg i tråden som inte borde vara så svårt att hitta.
Citera
2015-07-24, 18:14
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Frågan var om jag används sex som ett belöningsystem efter varje gång han slagit mig. Svaret är nej.
Angående dina andra frågor har jag redan skrivit ett inlägg i tråden som inte borde vara så svårt att hitta.

Du vill alltså inte bli ifrågasatt samtidigt som du vill sitta och försöka läxa upp oss? Alla som läser detta inser att du valde att stanna med en man som misshandlade dig. Du var inte inlåst under hela denna perioden och hade vilken dag som helst kunnat gått och anmält det.
Citera
2015-07-24, 18:29
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Som kvinna vill man inte bli våldtagen eller misshandlad. Man gör ingenting medvetet för att bli slagen, snarare går ens vardag ut på att undvika att bli slagen.
Du vet, det finns en så kallad "cycle of abuse". Det innebär att efter mannen har slagit så ändrar han på sig. De negativa spänningarna som fanns innan slaget är bortblåsta och misshandlaren gör allt för att visa att han inte menade att slå. Hon vet att han har varit olycklig och han kunde inte hantera sig själv eller sina känslor, han tog ut det på henne. Om man älskar varandra så vill man finnas där, man är ju inte bara där för de bra stunderna utan man ska finnas där för varandra när någon har det svårt.
Hon lever på hoppet om att han börjar bli bättre, och han säger det bara inte. Han visar det verkligen. Kärlek kan övervinna allt. Hon älskar honom. Så hon stannar.

Det handlar inte om våldet, det handlar om kärleken. Men han har också brutit ner henne mentalt, han har gjort henne osäker. Låtit henne veta att hon är ful och äcklig och att ingen annan någonsin vill ha henne. Blåmärken läker, men orden stannar kvar.

Ibland när han slår henne så känner hon att hon förtjänar det. Hon skulle inte gjort så, sagt så. Hon kan bli bättre. Om hon bara blir lite bättre, om hon bara visar att hon inte ska någonstans, att hon stannar hos honom och visar att hon inte vill ha någon annan så kommer han sluta slå henne, och de kommer bli så lyckliga som de är annars, när han inte är arg och när han inte dricker.

Här är mitt tidigare inlägg.
Jag har för övrigt inte polisanmält och kommer inte heller att göra det.
Citera
2015-07-24, 18:50
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Här är mitt tidigare inlägg.
Jag har för övrigt inte polisanmält och kommer inte heller att göra det.

Förstår du då poängen med tråden? Att det inte är värt att lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor när ni inte ens själva vill ha rättvisa.
Citera
2015-07-24, 18:59
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Förstår du då poängen med tråden? Att det inte är värt att lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor när ni inte ens själva vill ha rättvisa.

På vilket sätt handlar det om rättvisa?
Jag har gått vidare med mitt liv och det skulle bara vara jobbigt för mig att behöva gå igenom allt och försöka bevisa allt som hänt, det är bara mitt ord mot hans. Och jag vill inte heller se honom, än mindre möta honom i en rättegång.

Däremot finns det kvinnor som behöver stöd, och som vill komma undan från honom och de bör givetvis få den hjälp de behöver. Precis som offer i andra brott såsom rån,inbrott, våldtäkt osv.
Citera
2015-07-24, 19:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du vill ha en källa till något som jag aldrig påstått.

Jag påstår att män går på krogen och umgås med misshandlare för att roa sig, inte för att slåss.

Kan du ge en källa på att kvinnor umgås med misshandlande män för att slåss?

Varför vill du betala om män umgås med misshandlare för att roa sig men inte om kvinnor gör detsamma?
Orkar inte ens föra en diskussion med dig... du påstår en sak för att sedan säga att du inte påstår det
Citat:
Nej, kvinnor som stannar hos sina män är inte som alkoholister som får återfall.
Det är snarare så att hon stannar hos en missbrukare som återgår till beteendet. Hon hoppas att han ska bli frisk, och många gånger bättrar han sig, han slutar dricka, slutar slå och söker hjälp hos en psykolog men sedan faller han tillbaka till det negativa mönstret igen.

Öhh jo det är hon precis som... går man tillbaka till ett destruktivt levande är man precis lika jävla dålig som en alkis eller pundare.

Det är fan sjukt att, dessa kvinnor får bättre vård och behandling än våra krigsveteraner...
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-24 kl. 19:26.
Citera
2015-07-24, 19:30
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Orkar inte ens föra en diskussion med dig... du påstår en sak för att sedan säga att du inte påstår det

Öhh jo det är hon precis som... går man tillbaka till ett destruktivt levande är man precis lika jävla dålig som en alkis eller pundare.

Det är fan sjukt att, dessa kvinnor får bättre vård och behandling än våra krigsveteraner...

Så man ska lämna sin partner som är döende i cancer för att det är destruktivt att stanna för att det kommer få en negativ utgång? Skillnaden är att man tror att den som mår så psykiskt dåligt att den misshandlar kan bli frisk och sluta slå.
Citera
2015-07-24, 19:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Så man ska lämna sin partner som är döende i cancer för att det är destruktivt att stanna för att det kommer få en negativ utgång? Skillnaden är att man tror att den som mår så psykiskt dåligt att den misshandlar kan bli frisk och sluta slå.

Kostar dessa människor samhället miljarder för att deras älskling är döende?! åker dem in och ut på olika jourer? och belastar sjukvården med skador som lätt kunnat undvikits?

Ditt försvar av detta är ju roligt! "Det är ju okej att han pundar för han har det ju så svårt hemma och med drogerna han hoppas att det blir bättre"
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-24 kl. 19:49.
Citera
2015-07-24, 20:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia22
Bra att du byter kön när det passar för dig -> (FB) Frun fyller 30 vad göra?
Din egen könsförvirring till trots; att du gillar att bli både misshandlad och våldtagen får stå för dig och enbart dig.

Jag lånar min mans konto för att posta,

http://img178.imagevenue.com/img.php?image=768233345_1_123_204lo.jpg

http://img178.imagevenue.com/img.php?image=768250218_2_123_589lo.jpg

http://img277.imagevenue.com/img.php?image=768272813_3_123_126lo.jpg

Citat:
Jag har själv befunnit mig i en sådan relation och sex var inte en stor del av den. Långt ifrån. Det har ingenting med sex att göra.

1) Du är en man som låtsas vara kvinna.

2) Självklart handlar det om sex varför tror du annars att de här kvinnorna talar om "den magnifika kraften i ett försoningsknull",

Citat:
– Hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull? skriver Zandén och Gyllenhammar i artikeln.

aka man blir kåt efter att man har blivit slagen.

3) Du kan också se att de talar om att man "hymlar" med det här alltså alla vet det men ingen vill säga det högt.
Senast redigerad av Babianen 2015-07-24 kl. 20:08.
Citera
2015-07-24, 23:09
Medlem
Citat:

Ja, man bör lämna en cancersjuk partner om denne misshandlar och bryter ner, utan tvekan. Du är viktigare i det läget. Precis som du inte kan leva med en man som du har svårt att göra upp föräldraledigheten med, du förstår det skapar "omjämlikhet" och feminister gör politik på sin sexualitet, vilket i sin tur går ut över oss normala män.
Citera
2015-07-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag pratar om att män som går ut på krogen och umgås med misshandlare och får stryk kostar fan så mycket mer än kvinnor som umgås med misshandlare och får stryk.

Män som går ut för att roa sig alltså. Inte män som går ut för att slåss.

Men män som får stryk verkar ni gärna vilja betala för men inte kvinnor.
Citera
2015-07-25, 00:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Jag pratar om att män som går ut på krogen och umgås med misshandlare och får stryk kostar fan så mycket mer än kvinnor som umgås med misshandlare och får stryk.

Män som går ut för att roa sig alltså. Inte män som går ut för att slåss.

Men män som får stryk verkar ni gärna vilja betala för men inte kvinnor.

Men är du tappad som liten eller är du bara så här jävla dum?

En jävla skillnad att gå ut på krogen och ha trevligt och ha oturen att bli nitad, än att gång på gång gå tillbaka till en idiot som misshandlar en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in