2015-07-22, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phixarn...
Nu har det ju kommit stickor för Iktoviril (klonazepam). Nån som vet hur länge t ex en 2:a syns på dessa stickor om man skulle äta BARA en 2mg:are?

Vore oerhört tacksam om nån med erfarenhet inom detta kunde ta sig tid att svara. Och hur känsliga är dessa stickor om man skulle peta i sig 0.5mg, så syns det ens dagen efter, om man t ex hydrerar sig ordentligt med vätska...

Mvh
Bump....
Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet utav dessa "Klonazepam" stickor...

!
2015-07-22, 11:44
Medlem
Ponera att jag i måndags hade 50ng/ml thc i urinen. När skulle jag klara en drogtestanalys som tidigast?
2015-07-23, 15:41
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsup
Ponera att jag i måndags hade 50ng/ml thc i urinen. När skulle jag klara en drogtestanalys som tidigast?
Max 2 dygn senare. Dvs igår.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-23 kl. 15:49.
2015-07-23, 15:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phixarn...
Bump....
Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet utav dessa "Klonazepam" stickor...

!
Klonazepam har högt gränsvärde (ca: 700ng/ml) och en 0,5a kommer inte synas på sticka över huvud taget. Någon specifik gräns för hur många tabs man måste käka vet jag inte på rak arm tyvärr. Hade gärna provat mig fram om det inte vore för att jag slutat med bensos för sista gången. Ej lyckat att gå omkring flöddrad hela dagarna! Dock gav det klart utslag när jag hade käkat 4mg om dagen under en veckas tid.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-23 kl. 15:52.
2015-07-23, 16:48
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Klonazepam har högt gränsvärde (ca: 700ng/ml) och en 0,5a kommer inte synas på sticka över huvud taget. Någon specifik gräns för hur många tabs man måste käka vet jag inte på rak arm tyvärr. Hade gärna provat mig fram om det inte vore för att jag slutat med bensos för sista gången. Ej lyckat att gå omkring flöddrad hela dagarna! Dock gav det klart utslag när jag hade käkat 4mg om dagen under en veckas tid.
Singelstickan har ju 100ng/ml medans de gamla(dvs de som låg på bensostickan hade 20000 om jag inte minns fel)
2015-07-23, 17:23
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Singelstickan har ju 100ng/ml medans de gamla(dvs de som låg på bensostickan hade 20000 om jag inte minns fel)
Antar du menar 2000ng/ml vilket är väldigt högt och passar bättre in på vissa opiater. Våra bensostickor har strax över 700ng/ml för klonazepam.

Singelstickor för klonazepam skall införskaffas och det verkar stämma med 100ng/ml som du säger vilket är samma gränsvärde som vid labbabalys hos Sahlgrenska! Spännande. Nackdelen är ju bara att den upptäckter andra bensos också, vilket egentligen inte gör dessa till specifika stickor för klonazepam - men uppenbarligen har det kommit ny teknik för lägre gränsvärde för just Klonazepam.

Man lär sig på FB
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-23 kl. 17:41.
2015-07-23, 18:39
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Antar du menar 2000ng/ml vilket är väldigt högt och passar bättre in på vissa opiater. Våra bensostickor har strax över 700ng/ml för klonazepam.

Singelstickor för klonazepam skall införskaffas och det verkar stämma med 100ng/ml som du säger vilket är samma gränsvärde som vid labbabalys hos Sahlgrenska! Spännande. Nackdelen är ju bara att den upptäckter andra bensos också, vilket egentligen inte gör dessa till specifika stickor för klonazepam - men uppenbarligen har det kommit ny teknik för lägre gränsvärde för just Klonazepam.

Man lär sig på FB
Ja 100ng/ml är singelstickorna, ursäkta råkade pränta dit en extra nolla på 200ng/ml, my bad på ipaden som hade egen vilja där.
2015-07-23, 20:29
Medlem
hoax9s avatar
Vet någon hur det funkar när man får typ elvanse utskrivet och måste lämna piss som skickas på analys varje vecka så dom vet att man inte använder gatutjack samtidigt, om dom kollar efter fler droger eller bara vad för typ av amfetamin?
2015-07-23, 20:57
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoax9
Vet någon hur det funkar när man får typ elvanse utskrivet och måste lämna piss som skickas på analys varje vecka så dom vet att man inte använder gatutjack samtidigt, om dom kollar efter fler droger eller bara vad för typ av amfetamin?
Du kommer att få fylla i om du använder några mediciner på en blankett och då uppger du Elvanse.

Labbanalys och stickor fungerar olika. Det blir inte korsreaktioner på samma sätt - på labbabanalys ser man exakt substans och hur många ng/ml (nanogram per milliliter) det finns.

Det varierar vilka substanser man söker efter och i vissa fall kan det även kollas efter steroider m.m.

Du har ingenting att dölja om du bara håller dig till din medicin så du behöver inte känna oro.

Mvh Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-23 kl. 21:12.
2015-07-23, 21:20
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Lägg av, det är helt omöjligt att vara positiv på salivprov 55 dagar efter intag. Sluta göra honom osäker med 99,95% osv.

Salivprov = en vecka tillbaka max.

Han har ingenting att vara orolig över.

Du verkar ju vara väl insatt i ämnet drogtestning Hysteria90.
Hoppas du kan svara på min fråga som följer:
Ponera att man har ett jobb där det praktiseras slumpvisa drogtester med salivprov, och att man röker max. ett gram gräs på fredagskvällen efter arbetsveckans slut. Skulle man då kunna känna sig lugn inför ett eventuellt test?

Om ja på denna fråga, skulle man kunna upprepa detta schema vecka efter vecka utan risk för torsk.
(Vet att det är en svår fråga att besvara säkert, men vill gärna veta vad du tror om saken utan att lämna några garantier)
2015-07-23, 21:37
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Du verkar ju vara väl insatt i ämnet drogtestning Hysteria90.
Hoppas du kan svara på min fråga som följer:
Ponera att man har ett jobb där det praktiseras slumpvisa drogtester med salivprov, och att man röker max. ett gram gräs på fredagskvällen efter arbetsveckans slut. Skulle man då kunna känna sig lugn inför ett eventuellt test?

Om ja på denna fråga, skulle man kunna upprepa detta schema vecka efter vecka utan risk för torsk.
(Vet att det är en svår fråga att besvara säkert, men vill gärna veta vad du tror om saken utan att lämna några garantier)

Ett gram gräs vid samma tillfälle är inte särskilt mycket och du kommer hinna bli ren även i urinen om du håller upp en vecka mellan varje tillfälle.

Vad man brukar säga om cannabis på salivtester är att det syns i upp till 48h vid sporadisk bruk (som du skall syssla med) och upp till en vecka vid dagligt bruk.

Mitt tips är att du aldrig kommer torska om du röker på det sättet du skriver men inte med vidare stor marginal. Gör allt du inte får göra innan testet för att gardera dig. Rök, snusa och tugga tuggummi på måndagsmorgonen.

Jag tog samma risk som dig när jag jobbade på ett stort företag som också körde med slumpmässiga salivtester och klarade mig (slapp dock att lämna direkt efter ledigheten).

Enda erfarenheten jag har angående torsk på salivtest är en polare som nyss sumpade sitt jobb genom att röka samma morgon - ovetandes om att drogtester förekom. Tilläggas kan att han var hos tandläkaren samma morgon och ändå torskade, så det verkar vara omöjligt att manipulera till sig ett negativt resultat om man röker samma morgon testet är.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-07-23 kl. 22:12.
2015-07-24, 00:08
Medlem
polseks avatar
Den som tar elvanse och pissar (lisdexamfetamin) borde ge samma utslag som den som pissar på metamina (dexamfetamin) - dvs amfetamin rakt av. Eller anaylserar man ett positvt amf-svar, kan deet vara så petnoga?

Mkt tacksam för svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in