Citat:
Ursprungligen postat av
Pukeeye
Du verkar ju vara väl insatt i ämnet drogtestning Hysteria90.
Hoppas du kan svara på min fråga som följer:
Ponera att man har ett jobb där det praktiseras slumpvisa drogtester med salivprov, och att man röker max. ett gram gräs på fredagskvällen efter arbetsveckans slut. Skulle man då kunna känna sig lugn inför ett eventuellt test?
Om ja på denna fråga, skulle man kunna upprepa detta schema vecka efter vecka utan risk för torsk.
(Vet att det är en svår fråga att besvara säkert, men vill gärna veta vad du tror om saken utan att lämna några garantier)
Ett gram gräs vid samma tillfälle är inte särskilt mycket och du kommer hinna bli ren även i urinen om du håller upp en vecka mellan varje tillfälle.
Vad man brukar säga om cannabis på salivtester är att det syns i upp till 48h vid sporadisk bruk (som du skall syssla med) och upp till en vecka vid dagligt bruk.
Mitt tips är att du aldrig kommer torska om du röker på det sättet du skriver men inte med vidare stor marginal. Gör allt du inte får göra innan testet för att gardera dig. Rök, snusa och tugga tuggummi på måndagsmorgonen.
Jag tog samma risk som dig när jag jobbade på ett stort företag som också körde med slumpmässiga salivtester och klarade mig (slapp dock att lämna direkt efter ledigheten).
Enda erfarenheten jag har angående torsk på salivtest är en polare som nyss sumpade sitt jobb genom att röka samma morgon - ovetandes om att drogtester förekom. Tilläggas kan att han var hos tandläkaren samma morgon och ändå torskade, så det verkar vara omöjligt att manipulera till sig ett negativt resultat om man röker samma morgon testet är.