2014-09-20, 21:05
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Arbetsgivare som är smarta. De som vill avslöja anställda som är drogade på arbetstid, men inte vill sätta dit trotjänare som tar illegala droger på sin fritid. (med åtföljande rehabiliteringsansvar)
En del psykboenden och drogrehab har också det efter man varit ute under dan eller så. Då har man ändå koll på det stora hela och urinprov är alltså lite onödigt.
2014-09-22, 13:48
Medlem
Jag undrar om någon här inne vet hur ofta felaktiga resultat kommer fram på polisens drogtest (snabbtest/sticktest)?
Då menar jag att det visar positivt på något som man inte tagit, i detta faLl Buprenorfin. Har det hänt er nångång?
Hur lång tid tar det från att man pissat till att man får svaret hemskickat? Och hur säkra är analysen som skickas på labb?

Jag är medveten om att det finns trådar om detta ämne men det har några år på nacken.
2014-09-22, 20:43
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkisnumera
Jag undrar om någon här inne vet hur ofta felaktiga resultat kommer fram på polisens drogtest (snabbtest/sticktest)?
Då menar jag att det visar positivt på något som man inte tagit, i detta faLl Buprenorfin. Har det hänt er nångång?
Hur lång tid tar det från att man pissat till att man får svaret hemskickat? Och hur säkra är analysen som skickas på labb?

Jag är medveten om att det finns trådar om detta ämne men det har några år på nacken.
Den risken är väldigt liten. Kanske ett på tusen.

När du får det hemskickat av polisen vet jag inte men eftersom det går till analys som är (väldigt säkert) lär det ta någon vecka minst.
2014-09-23, 17:20
Medlem
ISkugganAvKorsets avatar
Hur länge syns ~60-70mg Oxazepam på blodprov?
2014-09-25, 12:36
Medlem
Jag har varit ren på piss på 3-4 dagar så det är möjligt. Fick piss när jag var frihetsberövad och jag fick då sitta i cellen ett par timmar innan piss. Givetvis halsade jag så mycket vatten jag kunde från kranen och pissade hejvilt i toan.
2014-09-27, 14:09
Medlem
davvos avatar
jag drog en liten lina kola igår (fredag) kväll. En liten asso. Ska kanske pissa på måndag, de lär ju va lugnt? Nån med erfarenhet av kola och pissprov?
2014-09-27, 17:31
Medlem
PonPows avatar
Hur länge syns 500mg tram på piss?

Och hur länge syns 50mg? Kanske ska ta 500mg på måndag och kanske ska pissa i veckan eller nästa vecka. Men om jag torskar hade jag tänkt säga att det är ifrån ett recept jag fick för en månad sen hos tandläkaren på 20 stycken. Så undrar bara hur långt bak jag ska säga att jag tog den sista isåfall.

Men helst vill jag ju inte torska alls då jag inte är helt säker på att dom kommer köpa min förklaring då det ändå var en månad sen jag fick det utskrivet.
2014-09-27, 17:32
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
jag drog en liten lina kola igår (fredag) kväll. En liten asso. Ska kanske pissa på måndag, de lär ju va lugnt? Nån med erfarenhet av kola och pissprov?
Det beror på om det var bra kola. Jag hade riktigt bra kola förra sommaren. 200mg bara men tror det var typ 80-90% igt. Jag pissade possitivt på det efter en vecka.
2014-09-27, 18:21
Medlem
Kommer RC droger (i detta fall 3-momc dvs. 3-meo-mc) att synas vid urinanalys? Kommer det synas vid håranalys? Om ett test skulle utföras skulle det vara pga. nyanställning (kanske påverkar svaret på min fråga).

Jag hittade denna lista på internetdroger som listar rätt många olika, men måste dessa tester tas separat eller görs det per automatik vid analyser? http://www.karolinska.se/Karolinska-Universitetslaboratoriet/Sidor-om-PTA/Analysindex-alla-enheter/Farmakologi/Anvisning/?a=9983
2014-09-28, 14:18
Medlem
shivanos avatar
Får diazepam utskrivet asså benso, tog ikto i fredags och ska på pissprov på måndag. Kommer analys svaret se att jag tagit ikto också eller kommer dom bara se att jag tagit benso eftersom jag alltid pissar positivt på de?
2014-09-28, 14:22
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:

Jag tog också en lina och var positiv i minst 5dagar.
2014-09-28, 17:05
Medlem
davvos avatar
Citat:

Kan ju tillägga att jag pissade rent innan detta och det va länge sedan jag tog ngt alls. Skulle tippa på att linan jag tog låg på 100mg eller mindre. Det lär jag ju inte pissa positivt på på måndag eller??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in