Citat:
Ursprungligen postat av
polsek
Den som tar elvanse och pissar (lisdexamfetamin) borde ge samma utslag som den som pissar på metamina (dexamfetamin) - dvs amfetamin rakt av. Eller anaylserar man ett positvt amf-svar, kan deet vara så petnoga?
Mkt tacksam för svar.
Det var en konstigt formulerad fråga må jag säga min vän.
Syftet med labbanalys är att det skall vara "petnoga". Det är juridiskt giltigt tillsammans med blod- och hårtest på labbabalys.
Det lustiga är att salivtest egentligen inte är det. Vore intressant att se vad som skulle hända om alla svenskar överklagade positva salivtest i domstol.
Förklarade i inlägget ovan att elvanse inte ger utslag på amfetamin vid labbabalys.
Om man screenar efter "U-keralt amfetamin" kommer metamina/elvanse att synas. Screenar man inte efter detta kommer provet bli negativt.
Om man bara screenar efter vanligt amfetamin kommer inte Elvanse/Metamina dyka upp eftersom det är olika ämnen. Lisdexamfetamin är inte vanligt amfetamin, det är en helt egen substans som kommer visas som keralt.
Om man testas med sticka blir det sannolikt en korsreaktion:
MDMA triggas på AMP.
Elvanse/Metsmina triggas på AMP.
etc...
Dessa ämnen är släkt och triggar varandra - stickor är inte petnoga.
Nu förstår jag egentligen inte om din fråga avsedde analys eller sticka eller om du trodde att det fungerade likadant men nu har jag förklarat hur de ligger till för både och.
Mvh Hysteria