Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Om den lämnats på den misstänkta brottsplatsen så hade ju fler blivit misstänkta då många fler utomstående besöker kaffeet och dess närhet än den misstänkta fyndplatsen. Så det var dumt av en GM att flytta offret. Meningen skulle då ha varit att få polisen att tro att FP är BP av någon anledning..
Spelar det någon roll? Litauerna hade hamnat under samma lupp oavsett om bagaren och Lisas kollegor också hade varit föremål för polisens intresse, det är jag övertygad om. Med facit i hand så vet vi ju att trion intresserade polisen i ett tidigt skede, efter en tids silande så hade trion hamnat i fokus oavsett hur många som inledningsvis kunde misstänkas, tror du inte?
Om gärningspersonens DNA finns på Lisa, vilket är stor chans, så hade polisen haft nytta av att finna kroppen omedelbart kring caféet, jag tror att gärningspersonen också tänkte på den aspekten och därför valde han att föra bort kroppen och gömma den. Förmodligen har den häktade inte förmåga att tänka i flera steg, det bidrog till misstaget att inte gardera sig för att polisen skulle kunna göra en koppling mellan bröderna och Martorp, apropå polisiär intuition. Så tror jag.