Hade faktiskt inte en aning att du var pappa till begreppet, så tackar för lärdom!
Då föll det sig lite olyckligt att jag använde just begreppet
alternativteoretiker, i synnerhet eftersom du därmed äger innebörden av begreppet i sin helhet. En helhet som jag finner rimlig att ordsätta precis så.
Kalla hellre då mitt inlägg för en bomullsmjuk distanserad tolkning av ditt begrepp, eftersom att i brist på fakta kan det enbart byggas
teorier, och i brist på samma fakta, blir samma spridda teorier ett gäng
alternativ, mer eller mindre förankrade i verkligheten - beträffande innehåll och relevans.
Likt mig. Jag upplever både polis och åklagare är rätt ute, men jag känner mig lite bekymrad (
alternativ&teori) över bevisläget kring att kunna ringa in det
potentiella kompletta brott som ägt rum på Kinnekulle. Mitt bekymrande har sin förankring i bristen/vetskapen om fakta, samt den egna tolkningen jag har av vad som hittills framgått av fallet.
I motsats till mig själv finns dom som faller nästintill pladask för nyhetsrapporteringen och halvt om halvt väljer höra endast åklagarens citat, där ordet "Teknisk bevisning" ekar i huvudet dagar efteråt, för att därefter leta vägar att tolka ihop det till faktum.
Tills vidare är vi bara en bunt teoretiker som framför mer eller mindre grundlösa/starka alternativ för varandra, i bristen på fakta.
Kanske du finner en utmaning i att få ihop ytterligare ett ord
(Ursäkta OT:n)