Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 20:34
Bannlyst
Om fruns son bagaren var hemma på besök kan han ha varit med AJ på caféet på söndagen då han träffade LH. Detta har varit uppe tidigare i tråden.
2015-07-21, 20:34
Medlem
Går det att slå hål på ryktet att Lisa skulle ha hittats i ett omklädningsskåp?
Skulle man ö.h.t. kunna få in en vuxen människa i ett sådant?
2015-07-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan ha gått fort, och om det var oplanerat, vilket jag tror att det var därför att kroppen verkar vara hastigt dumpad men ändå gömd, så kan det tyda på att gärningspersonen har mördat förut.

Är sedan gm jägare då blir det ännu lättare att komma undan osedd.
Medlem
Grandiosos avatar
Här samlar sig landets mästerdetektiver minsann, skarpsinniga som få..

En tycker att en 79-årig gammal farbror nog kan vara skyldig baserat i allt väsentligt
på att han företer ett "äckligt" utseende.
En annan tror om samme farbror att bara för att han råkar vara välbärgad, byns
landägande "boss", så låter polisen bli att intressera sig för honom och hellre sätter in
sina resurser på att snärja några hårt arbetande öststatare, livnärande sig på djupfrysta pizzor...
Men om det inte finns några konkreta skäl att syna den förre i sömmarna i relation till
Lisas Holms tragiska öde vilket det däremot finns i det senare fallet så blir det ju
svårbegripligt att man skulle ha anledning att avsätta tid på gubben på godset.
Samme figur tror att det är polisen som väcker åtal - så mycket kunskap var det på
den kanten... - och gapar maniskt om "det ser ni väl att det
inte finns några bevis att tala om för då skulle vi haft åtal redan", och här blottläggs
ytterligare kunskapsbrist ty inte förrän ett fullständigt obduktionsprotokoll är tillgängligt
kan man gå vidare till åtal.
Och det har ännu inte inkommit som bekant, det är det man
väntar på för bövelen.

En tredje aktör vidhåller terroristspåret trots att man nu har ett åtal i sikte framåt
september vilket indikerar att man har jävligt bra på fötterna för att tala klarspråk.
I sammanhanget kan påminnas om att för att väcka ett åtal måste åklagaren veta
med sig att han har underlag alldeles tillräckligt för en fällande dom. Annars avstår man.

Finns fler smartingar med Sherlock Holmes-ambitioner. Detta var 3 av dem.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-21 kl. 21:35.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Det beror nog på hur stort skåpet är.
2015-07-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Den där litauiska nyhetssidan ska man nog inte lita allt för mycket på vad dom skriver. Dom har inte mer koll än dom som skriver här och har ju tidigare uppgett att dom hämtat info från den här tråden och till och med länkat hit.

Om han nu inte är skyldig till LH död så kan det ju vara dags att öppna käften och säga som det är, istället för att sitta och skydda någon annan. Även om allt pekar åt hans håll behöver det inte betyda att han är skyldig till just mord. Bättre att han är ärlig nu innan han blir åtalad och dömd i tingsrätten för ett brott han inte begått och att han sedan överklagar till hovrätten och DÅ öppnar käften om hur det egentligen ligger till och även DÅ att hovrätten fastställer tingsrättens dom (eftersom han inte var trovärdig i tingsrätten). Jag själv kan inte se att han skulle vara skyldig till LH:s död. Jag vet att personer har blivit dömd för ett brott där det bla saknas bevisning och att åklagaren gått på hörsägen/vittnen som i sin tur har uppfattat den misstänkte som misstänkt.
2015-07-21, 20:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mordplatsen kändes säkrare. Det måste vara mycket otryggt att köra omkring med ett lik i lasten.
Ja och där svarar du ju negativt på din egen fråga. Om kroppen skulle hittas med avsikt varför isf inte lämna den på mordplatsen? Och ringa snuten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Ett sönderrivet linne och Lisas bankomatkort har hittats av MP. En vän till mig vars släkting var med och gjorde fynden har berättat det. Tyvärr så vet jag inte var fynden gjordes eller när.

Okej, känns ju som att motivet lär varit sexuellt..att dom söker i så många byggnader tycker iallafall jag tyder på att förloppet kan ha varit utdraget..troligen började hon en kamp för sitt liv vid cafet därav dom utspridda tillhörigheterna..
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Med all respekt, att Lisa skulle vara intresserad av vodka, förefaller uteslutet.

Vet du att hon inte drack sprit, annars håll käften, du framstår bara som dum i huvudet tycker jag. Nej, jag kan inte se varför det förefaller uteslutet att Lisa drack sprit. Dessutom, hennes vänner kanske super och Lisa skulle kanske göra dem en tjänst eftersom att hon har de rätta kontakterna, kan det vara så, eller är det också uteslutet, jag frågar dig som verkar veta allt om Lisa.
2015-07-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY

Det gör det säkert.Men det har framkommit tidigare att LH har påträffats "intryckt"i ett sådant skåp.

Och vuxna människor...de kan ju vara i väsentligt olika storlekar.Lisa tillhörde väl de något mindre?
Jag har själv ofta sett dessa skåp och en "normal"byggnadsarbetare får man kämpa ordentligt om man skall få in.
Senast redigerad av Noningra 2015-07-21 kl. 20:46.
2015-07-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nej jag vet inte mera än nån annan , jag spekulerar .
Uppgiften om att arbetskamraterna är dom sista som såg BO är väldigt gamla nu , och vi vet inte vad som hänt sedan sen det blev Locket På i utredningen .

Precis vi vet bara vad tidningarna skriver samt en massa uppgifter här på fb.

Vissa verkar seriösare än andra här i tråden och presenterar en del fakta såsom domhandlingar t.e.x..
2015-07-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det beror nog på hur stort skåpet är.

Det skrevs ju om att hon även skulle ha hittats i en dynbox? Hur säker är den källan? Hittades hon i en dynbox så lär hon ju INTE har vart hel, dock då i delar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in