Citat:
Ursprungligen postat av
TiaGo
Då borde du vara ännu mer uttråkad nu. Rockmusiken på 2010-talet är ju helt bedrövlig. 90-talet var 100 gånger bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Bra analys. Så var det säkert. Men har inte brittisk press fortsatt i samma patetiska, desperata spår - att hylla nya mediokra artister på ett överdrivet sätt.. Den svenska motsvarigheten till sådan löjlig upphausning är fenomenet Håkan Hellström..
Grejen är att jag har släppt tanken på att pop/rockmusik ska vara nyskapande. Då går det att hitta mycket bra band och artister. Det är bara mycket svårare att hitta dem via gamla kanaler eftersom de inte väcker mycket uppmärksamhet i media t ex.
Å andra sidan kan man streama det mesta via Spotify t ex. Förr var det ett väldigt jagande i skivaffärer med mängder av felköp osv. Är man sedan med i olika forum som t ex Flashback kan man få mycket inspiration till att lyssna på sådant man inte hört förut.
Så jag hittar en del bra musik att lyssna på, men den betyder inte lika mycket för mig som det jag hörde när jag växte upp. Det beror väl delvis på att man börjar bli till åren, men även på att jag växte upp i en musikalisk guldåler, där ett band som Talking Heads gav ut sina fyra första plattor och kom med ett sound som ingen hört förut på varje album. Samtidigt sålde de mycket skivor.
Sedan är det fortfarande så att vissa akter tokhausas, som Oasis en gång i världen. I Sverige gäller det helt klart Hellström och, menar jag, även Kent.