Citat:
Ursprungligen postat av
Caesare
Anser inte att din slutsats riktigt följer av premissen. Att hårdnackade, inbitna Gallagherfans jämför bandet med Beatles betyder ju inte att Oasis är överskattade i allmänhet, såtillvida inte att den gängse uppskattningen av Oasis är att bandet var lika betydelsefulla som Beatles. Men så är ju inte fallet. Fast skitsamma, det viktigaste är att konstatera att Oasis var ett schysst band och att Paul är bäst. -

Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherJohn
Hardcore-fansens åsikt är ju ganska irrelevanta egentligen. Dels är de så få och dels är de förblindade som fans av naturen är. Det är nog inte många objektiva recensenter som skulle säga att Oasis är lika bra som Beatles. Oasis ett dussinband, nja? De första tre skivorna innehåller en del riktigt bra låtar så som "Don't look back in Anger", "Champagne Supernova", "Live Forever" och "Whatever" osv. Ergo - du kan inte förneka att Noel var en duktig låtskrivare. Liam röst var bland de coolaste och råaste rockrösterna någonsin i början i mitten av 90-talet.
Olycktligtvis är jag så gammal att jag var med när de slog igenom, och det var massor av resencioner spm gick ut på att de var rockens räddning, och som jämförde dem med Beatles. Dessutom så pumpade pressen upp ett "krig" mellan Oasis och Blur, där man jämförde deras plattor och gav mediautrymme för dem att prata skit om varandra.
Jag misstänker att man skrev så mycket om Oasis och ett antal andra medelmåttiga band för att man ville försöka sparka liv i något som redan var dött. Rockmusiken. För min del blev jag så uttråkad av musikläget vid denna tid att jag slutade lyssna i nästan 15 år.