2015-07-20, 23:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tänkte att kanske AJ jagar och behöver ett slaktrum. Han kanske har även jaktvänner...

http://imgur.com/Tw9VN1D

http://imgur.com/AAMyW6r
2015-07-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
För såg ut som sådana vita påsar som kriminalteknikerna har när dom hämtar likdelar. GW har visat upp sådana i Veckans brott.
Hur kunde du se detta? Var stod du?
2015-07-20, 23:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Tack för svaret.
Men i så fall kan man tänka sig att i slaktrummet finns även köttyxor och -såg. Inte bara slaktbänkar och slaktkrokar.

Lugnt
Med tanke på i vilken omfattning säteriet "anordnar" jakt, så är nog det berörda slaktrummet att betrakta som fullutrustat, inkl goda möjligheter till rengöring.
2015-07-20, 23:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det som omtalas "slaktrum" är från början ett mjölkrum, i anslutning till ladan mittemot caféet.
Troligtvis är det ett rum som på privat initiativ är förberett för slakt av jaktbyten.
Det dräller av foton på jakt i Blomberg, och även på jaktlag som huserar vid caféet, med en lång rad av bilar parkerade i anslutning till ladan intill.

Beträffande Martorp är jag skeptisk till att där finns ett godkänt slaktrum. Möjligtvis att det finns ett tvättrum/våtrum i anslutning till maskinhallen.

Om det skulle ha skett så lär det inte ha skett i "slaktrummet". Det fans inget behov vid den tidpunkten för ett sådant handlande. Senare i veckan kan åtgärder av något slag ha stressats fram för att undanröja bevis. Men knappast åtgärder av det slaget.
2015-07-20, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur kunde du se detta? Var stod du?

Det såg man i aftonbladets live-sändning.
2015-07-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snacket om styckning har kommit upp gång på gång och något stöd för det annat än " en kompis till farsan hörde av Konstapel B att hon var i 20 delar" finns inte.

Sen verkar tiden knappast ha räckt om inte vi kör intelligensreservens metod att köra stick eller motorsåg på kroppen, oavsett så fyller man området/ lokalen med en myriad av blod, kött och benspår som inte går att städa bort helt.
Först åkte dock GM och handlade pizza? Senare samma kväll är fadern på plats och rätt snart polisen men det bekommer inte den pizza ätande Hannibalas Lectoras han kapar glatt på och gömmer benen där de lätt upptäcks.
Att Hannibalas Lectoras rimligen borde ha stoppat dem i några säckar och kört dem några mil bort verkar intelligensreserven glömma bort? Varför annars stycka kroppen?

Så nu har jag slösat ännu lite liv på att besvara rent trams.

Det tramsiga är att du ödslar tid och bemödar dig att besvara något som är helt ointressant för dig.

Särskilt där skribenten du besvarar, inte själv propagerar för det du angriper. Men om du inte ens kom med i sållningen till intelligensreserven, är du ursäktad.

Då kan man inte förvänta sig annat än huvudlösa påhopp.
2015-07-20, 23:20
Medlem
Tolkade jag dom nya rubrikerna på AB o expressen fel förut? Jag fick för mig att hon inte mördats på platsen för försvinnandet ( stod det inte typ nåt sånt från början? )men nu står det att hon mördats på annan plats än där hon återfanns död?
2015-07-20, 23:22
Medlem
Citat:
Tack för svaret.
Men i så fall kan man tänka sig att i slaktrummet finns även köttyxor och -såg. Inte bara slaktbänkar och slaktkrokar.
Även bandsåg och motorsåg att spräcka ryggrad på större djur
2015-07-20, 23:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde? Lisas mördare kanske ville att kroppen skulle hittas, av hänsyn till anhöriga.
Jag har väl redan uttryckt vad jag anser om en sån möjlighet. För du har varit inne på
det tidigare tror jag mig minnas.
Nej, det låter inte alls rimligt. I synnerhet inte om det stämmer att Lisas kropp var
illa åtgången, vittnande om en omfattande våldsutövning av något slag. Då blir det ju
än mindre troligt. En förövare kapabel till att behandla någon annan, känd eller ej för
honom sedan tidigare, på ett sånt vis bör man nog inte tilltro om någon hänsynsfullhet
i nivå med att han skulle måna om några anhöriga till offret.
Oavsett hur dödandet ser ut så inte fanken bryr han sig ett skvatt om dessa.
Den empatiske mördaren har jag ännu inte lyckats stöta på någon gång i nåt
fall och lär inte göra det nu heller.
Den empatiske mördaren begränsar sig nog mest till att uppehålla sig i
fiktionens världar. Om ens där.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-20 kl. 23:25.
2015-07-20, 23:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Varför vill polisen inte bekräfta att de transporterat bort boden. De har ju bekräftat att de tagit in bilen för undersökning. Vad är det som gör skillnaden mellan bilen och boden?

Bra fråga.. Jag har inte ett lika bra svar. Möjligen ville man inte inveckla sig i följdfrågor – om det nu var där som BO hittades.
2015-07-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Jag förstår inte. Det faktum att en av domarna i hovrätten, om det är sant, är en fd åklagare, exakt vad har det för bäring på det aktuella fallet?

Men inte behöver jag harva det en gång till? Om att tingsrättsdomaren, som klantade sig grovt, vilket du och andra tycks ha valt att glömma bort, är en fd kollega till Wennerholm. Det är naturligtvis inte bra för det fria tänkandet.
Människor vill väldigt gärna vara sociala varelser och vara till lags fra med de man känner ( finns studier om det också). Det ökar rättsosäkerheten.
2015-07-20, 23:25
Bannlyst
Om det där ryktet med den där förvaringsboxen för sittdybor stämmer kan den ha varit något som tillhört Cafét? Dom hade väl uteservering där också med stolar med dynor på möjligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in