2015-07-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Även om batteriet är tomt så ska det gå att ringa nödnumret 112 ändå.Om GM visste om det så kanske det var därför han slog sönder telefonen !?

Nej inte om batteriet är slut. Men är det inte täckning för operatören då tar de andra operatörerna vid är nog så du tänkte. Dagens mobilers batteri verkar inte fungera så länge de tar slut efter ett till två år och då får man ladda dem hela tiden. Kanske Lisa hade en mobil som batteriet inte var så fräscht på...
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en teori som inte känns helt osannolik. Nej men jag fattar inte riktigt varför Expressen publicerar en artikel om att boden är försvunnen idag för om jag inte minns helt fel så var det deras helikopterbild på Martorp från dagen efter att kroppen hittades som fastställde att boden var bortforslad. Det blir väl lördagen den trettonde juni då så det är ju gamla nyheter.

Nu var det ju inte direkt någon nyhet att baracken var bortforslad - men Expressen behövde väl en rubrik för att ha något att skriva om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Åklagaren uttalade vid en intervju med Expressen att det fanns inget material för att kunna väcka åtal mot den häktade.
Om det hade funnits något spår från Lisa i deras bil hade fallet i princip varit löst, men så är inte fallet, det finns ingenting mot litauern utan vad de kallar teknisk bevis, som säger ingenting.
Alla misstänkta är oskyldiga tills de blir dömda.
Att döma någon för mord, dråp, vållande till annans död fordras mycket starka bevis och något sådant finns inte mot litauern.
Åklagaren kommer inte att väcka åtal om han inte anser att han kan vinna målet och idag finns inget sådant inom räckhåll och sannolikt inte kommer att ske heller.

Samma dravel från dig post efter post efter post. Vad är det du inte förstår människa? Hur och varför tror du FUL i detta fall har lyckats med att häkta den MT en andra gång och på fyra veckor?

Det enda du har rätt i dina sorgliga försök att "tänka utanför boxen" är att alla MT anses vara oskyldiga tills de blir dömda, det är också därför de flesta i tråden benämner den frihetsberövade som MGM eller MT som jag föredrar att använda mig av.
Senast idag har chefsåklagare uttalat om att bevisningen mot den MT har ytterligare stärkts efter att provsvar fortlöpande kommer in från NFC. Vi har dock inte fått ta del av exakt vilken typ av bevisning eller varifrån denna bevisning härrör ifrån, men man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det börjar bli hett för öronen för den häktade och sannolikheten att det skulle vara en helt annan GM är så liten att det inte ens kan ta i beaktning.
Trots att vi inte har insyn i utredningen , men med den lilla delen fakta som hittills framkommit och av mina egna erfarenheter av grova brott vågar jag påstå att FUL är både trygg och säker på att han kommer att åtala och få den MT fälld på den bevisningen han kommer att ha klar när han väljer att gå till åtal. Förhoppningsvis kommer den MT att erkänna när även han till slut inser att han är överbevisad.
2015-07-20, 22:54
Medlem
katws avatar
En enkel Googlesökning gör gällande att URSPRUNGSKÄLLAN för ryktet om styckning med all sannolikhet kommer från det här minst sagt suspekta forumet:

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2879671/pg1?disclaimer=1

Citat:
Sad story today from Sweden.
Another young girl (17 years old) was murdered and raped by immigrants, the swedish media refuses to call out the nationality. But inside sources from the police claims it to be three, 30 years old middle eastern immigrants who got to Sweden from Poland.
The girl was cut into a few pieces, but the police manage to find that the body showed signs of forced rape and beating before death.

[link to www.thelocal.se]
[link to www.svt.se]
Picture of the girl: [link to gfx.aftonbladet-cdn.se]

I really, really hope that Swedes wake up much faster than predicted, we can't keep this immigration charade going. The swedish politicians and mainstream media outlets should be put to trial and jailed for treason, all of them refuses to blame immigration for the fast growing rape/murder problem in Sweden, even though there are clear evidence that it is the case.
It's sad to see that young girls have to be victims of this cruelty before the masses wakes up to the reality they have blindly created.

Postaren är svensk och inlägget är skrivet 06/13/2015 08:17 AM, dvs lördag morgon 13 juni.

OM vederbörande skulle ha rätt, vem är denna person som har denna information bara sådär? Polis?
Inlägget är ju dessutom genomrasistiskt och bör betecknas som ren bullshit.

Hursomhelst, detta är med all sannolikhet "moderkällan" till styckningsteorierna vissa tycks gå igång på av oförklarliga skäl.
2015-07-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Hoppas jag inte heller men slaktrummet var avspärrat ett tag efter att hon hittades....

Har man numera ett slaktrum på bondgårdar? Skickar man inte djuren till slakteriet?
Och om man slaktar fortfarande tex här i Blomberg, så vilka djur kan de har slaktat då och vilka har varit slaktarna i så fall.
2015-07-20, 22:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Du måste ha problem med pondusen om du känner behov av att avfärda mig som trams för en uttryckligen vag teori som inte alls är helt otänkbar.

Nu är jag iofs tveksam till att styckning förekommit och tror isåfall mer på att hon ev våldtagits där. Men hur lång tid tror du eg att en fulstyckning tar för någon som är ovan men pressad?
Kika gärna i MGB-delen. Jag behöver inte gissa för att konstatera att det går på minutrar eller sekunder med en tilltagen yxa.
Göra rent? Varken du eller jag är insatta i vad för utrustning som fanns nära men kemikalier och vattenslang var nog inte extremt svårt att få tag på där. Snarare tvärtom.
Snacket om styckning har kommit upp gång på gång och något stöd för det annat än " en kompis till farsan hörde av Konstapel B att hon var i 20 delar" finns inte.

Sen verkar tiden knappast ha räckt om inte vi kör intelligensreservens metod att köra stick eller motorsåg på kroppen, oavsett så fyller man området/ lokalen med en myriad av blod, kött och benspår som inte går att städa bort helt.
Först åkte dock GM och handlade pizza? Senare samma kväll är fadern på plats och rätt snart polisen men det bekommer inte den pizza ätande Hannibalas Lectoras han kapar glatt på och gömmer benen där de lätt upptäcks.
Att Hannibalas Lectoras rimligen borde ha stoppat dem i några säckar och kört dem några mil bort verkar intelligensreserven glömma bort? Varför annars stycka kroppen?

Så nu har jag slösat ännu lite liv på att besvara rent trams.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-07-20 kl. 22:59.
2015-07-20, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Har man numera ett slaktrum på bondgårdar? Skickar man inte djuren till slakteriet?
Och om man slaktar fortfarande tex här i Blomberg, så vilka djur kan de har slaktat då och vilka har varit slaktarna i så fall.

Tror inte djur blir slaktade där. Det sker på slakterier. Det krävs regler och skit för att ens få hålla på med sånt. Hygien och annat. Miljöverket har 9348503945 olika krav som måste uppyllas för att sen få sälja kött..
2015-07-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ju ett mastigt fall detta med Lisa, med så spridda fynd och platser - men jag gillar inte delar av inledningen.
De har ju fått kritik om detta med avspärrningarnas on-off kring ladan och sen detta med att A säger att personal varit med i sökarbetet (på måndag?) verkar ju konstigt.

Håller med ju mer tystnad ju mer spekulationer. Förstår bara inte varför denna tystnad. Allt är jävligt luddigt...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Detta mjölkrum är det rum som en person som har spenderat mycket tid vid ladan pm:ade mig för några dagar sen och sade att det även används som slaktrum för markens jägare. Citerar två inlägg jag skrev inatt.

http://y.cdn-expressen.se/images/c2/46/c24659c03fe1456ab947ff3494b218da/16x9/645@70.jpg

Detta var avspärrat en bra tid efter Lisa hittades....
Medlem
Citat:
Praktiskt med ett slaktrum vid jakt på klövvilt,
Högt i tak, el , vatten, mm mm
2015-07-20, 23:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Avspärrningarna runt Martorp vaktades av polis fram till på onsdagen, dygnet runt.

Så då tror du inte att Litauern har lyckas stulit den då? Skall jag va helt ärlig så tror nog inte jag heller det ..
2015-07-20, 23:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Det var väl jägarna på Blomberg som har använt slakteriet för att slakta och stycka vilt .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in