Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Åklagaren uttalade vid en intervju med Expressen att det fanns inget material för att kunna väcka åtal mot den häktade.
Om det hade funnits något spår från Lisa i deras bil hade fallet i princip varit löst, men så är inte fallet, det finns ingenting mot litauern utan vad de kallar teknisk bevis, som säger ingenting.
Alla misstänkta är oskyldiga tills de blir dömda.
Att döma någon för mord, dråp, vållande till annans död fordras mycket starka bevis och något sådant finns inte mot litauern.
Åklagaren kommer inte att väcka åtal om han inte anser att han kan vinna målet och idag finns inget sådant inom räckhåll och sannolikt inte kommer att ske heller.
Samma dravel från dig post efter post efter post. Vad är det du inte förstår människa? Hur och varför tror du FUL i detta fall har lyckats med att häkta den MT en andra gång och på fyra veckor?
Det enda du har rätt i dina sorgliga försök att "tänka utanför boxen" är att alla MT anses vara oskyldiga tills de blir dömda, det är också därför de flesta i tråden benämner den frihetsberövade som MGM eller MT som jag föredrar att använda mig av.
Senast idag har chefsåklagare uttalat om att bevisningen mot den MT har ytterligare stärkts efter att provsvar fortlöpande kommer in från NFC. Vi har dock inte fått ta del av exakt vilken typ av bevisning eller varifrån denna bevisning härrör ifrån, men man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det börjar bli hett för öronen för den häktade och sannolikheten att det skulle vara en helt annan GM är så liten att det inte ens kan ta i beaktning.
Trots att vi inte har insyn i utredningen , men med den lilla delen fakta som hittills framkommit och av mina egna erfarenheter av grova brott vågar jag påstå att FUL är både trygg och säker på att han kommer att åtala och få den MT fälld på den bevisningen han kommer att ha klar när han väljer att gå till åtal. Förhoppningsvis kommer den MT att erkänna när även han till slut inser att han är överbevisad.