Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 23:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja att ditt svar på mitt citat nog inte stämde så bra För det första skrev jag eventuellt.... för det andra är det inte bara den "polisiära" förundersökningsledaren (kriminalkommisarien) som anser detta utan även chefsåklagaren. För det tredje har bevisen stänkts ytterligare :P Läst media idag?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6215621

Okej, denna text var ny för mig. Har den postats här tidigare idag? Nå, hur som helst är det inget nytt som avslöjas här även om reportern försöker få det så.

Citat:
"misstankarna har stärkts om man jämför med tidpunkten för häktningen." - vik. åklagaren alltså.

Detta visste vi ju redan. Men om de har stärkts sedan omhäktningen får vi inget svar på.
Kanske bara beror på en klantighet från någons sida. Men vems?
2015-07-20, 23:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag har väl redan uttryckt vad jag anser om en sån möjlighet. För du har varit inne på
det tidigare tror jag mig minnas.
Nej, det låter inte alls rimligt. I synnerhet inte om det stämmer att Lisas kropp var
illa åtgången, vittnande om en omfattande våldsutövning av något slag. Då blir det ju
än mindre troligt. En förövare kapabel till att behandla någon annan, känd eller ej för
honom sedan tidigare, på ett sånt vis bör man nog inte tilltro om någon hänsynsfullhet
i nivå med att han skulle måna om några anhöriga till offret.
Oavsett hur dödandet ser ut så inte fanken bryr han sig ett skvatt om dessa.
Den empatiske mördaren har jag ännu inte lyckats stöta på någon gång i nåt
fall och lär inte göra det nu heller.
Den empatiske mördaren begränsar sig nog mest till att uppehålla sig i
fiktionens världar. Om ens där.
Om dödsfallet berodde på olycka eller hastigt mod kan banemannen bry sig om de anhöriga. Men du glömde en fråga: Hur vet du att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde?
2015-07-20, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Det såg man i aftonbladets live-sändning.
Var hände det du såg?
2015-07-20, 23:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det skulle ha skett så lär det inte ha skett i "slaktrummet". Det fans inget behov vid den tidpunkten för ett sådant handlande. Senare i veckan kan åtgärder av något slag ha stressats fram för att undanröja bevis. Men knappast åtgärder av det slaget.

Helt benägen att tro som dig. Det enda jag ville trycka fram var att en styckning tidsmässigt inte var omöjlig under söndagskväll.
Det är ju mer GM´s sinnesnärvaro som sätter mallen, och det lär inte rymts i mallen från start.
Där, under söndagskvällen, så är jag mycket tveksam till att den tanken ska har farit genom GMs huvud. Möjligtvis att liknande tanke kan ha väckts under de efterkommande dygnen, betraktande den enorma polisinsats som avsatts.
Men att det sedan uppenbarat sig ett senare tillfälle för GM att genomföra något liknande, det tror jag verkligen inte.
2015-07-20, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Var hände det du såg?

Där baracken stod kolla med GT dom har bild på baracken.
2015-07-20, 23:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Där baracken stod kolla med GT dom har bild på baracken.
Det togs inga filmbilder när kroppsdelar togs ur baracken. Det du såg var bevispåsar.
2015-07-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Please, uppdatera mig och andra:
Vem är spanjoren?? är det en son till AJ??

Hans frus son, styvson.
2015-07-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Har man numera ett slaktrum på bondgårdar? Skickar man inte djuren till slakteriet?
Och om man slaktar fortfarande tex här i Blomberg, så vilka djur kan de har slaktat då och vilka har varit slaktarna i så fall.

Svartslakt av grisar som litauerna utfört?
2015-07-20, 23:37
Bannlyst
Citat:
Det togs inga filmbilder när kroppsdelar togs ur baracken. Det du såg var bevispåsar.

Jo det var vita påsar för kroppsdelar jag har sett sådana i Veckans Brott därför är jag rätt säker på det.
2015-07-20, 23:38
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Svartslakt av grisar som litauerna utfört?
Om du läser svaren som kommit efter MegaTants fråga så får du veta hur det ligger till.
2015-07-20, 23:41
Medlem
En tanke om pizzeriafilmen, skulle det inte kunna varit ett försök att skaffa sig alibi, dom kanske rentav sett övervakningskameran vid tidigare besök och tänkte vara lite smarta, dom fattade väl inte att lisa skickat ett sms till föräldrarna precis innan dådet som typ spikat ett klockslag för försvinnandet..
2015-07-20, 23:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Om dödsfallet berodde på olycka eller hastigt mod kan banemannen bry sig om de anhöriga. Men du glömde en fråga: Hur vet du att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde?
Förstår inte riktigt vad du syftar till...
Jag gjorde antagandet att den senare bör ha gjort sig av med offrets kropp på nåt av
de sätt som jag föreslog och därför har man aldrig heller påträffat den under alla åren.
Lisas kropp är ju funnen. Och knappast att hennes baneman avsåg att låta den vara just
där framöver. Temporär förvaringsplats bör det väl ha varit frågan om.
Det gavs aldrig tillfälle att ta kroppen/kroppsdelarna vidare.

Missing People dök plötsligt upp och störde planerna tillsammans med en försvarlig hög
figurer från polismyndigheten.

Det blev stora skälvan och handlingsförlamning....och nu är det över.

Inga pizzor och inget kaffeblask i världen förslår nu..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in