Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Som sagt var. Jag är inte ämnet. Jag tycker saker om ämnet/ämnen. Förstår du skillnaden eller vill du ha en förklaring av mig?
Den får väl vara dålig då so what? Jag fortsätter att spekulera om saker för det.
Alltid är det väl någon som spinner vidare eller inte.
Men vad gäller det mentala tillståndet bland människor så kan jag nog lugnt påstå att vi är galna hela högen.
Nej "vi" finns inte där gränsöverskridande schizofren livsflrklaring manifesteras... du försöker dra in normala individers normala tankeflöden och slutsatsförmåga att "också" vara "lika" patologiskt... men då får jag enbart konstatera att du uppenbarligen inte är bekant med detta ämnesområde.
Att tycka sig fram, räcker inte.
Kliniska gränsvärden, kan du tycka ill aom, bekommer inte mig något, men ta dig då inte uppgiften att försöka identifiera när du inte ens är intresserad av underersökande analysmetoder att kartlägga det förvridna sinnet, och att bena ur var det slagit slint och var dt finns vitalitet kvar.. att försörja och ombesörja förmågan att inte urskilja pseudo, opportunism och pseudoskepticism, där det börjar anfräta egna identiteten till slut och förlorar sig.
Det är ju inget roligatimmen-tema.. och det tror jag inte heller att du tror, du vet mkt väl att lvistörnar kan försvåra vidareutveckling : kriser.
Men patologi och neuroutlöst sjukdom där människan försöker självläka sig med gud som universalbotemedel är inte heller så legio som du vil utmåla att gud per automatik är en "högre sak", det kan vara väldigt billigt sätt att fortsatt kamouflera förvriden förmåga att hantera verkligheten på, att då glätta till det med att "livet är en gåta" och sådana slentrianmässiga undanflykter.. är inte alltid ok. även om det brukar funka...
. Psykisk organiskt utlöst mental förvillelse, som kysst gud lite för hårt... är inte riktigt så skojsigt och passande att generaliseras - atrappen gud, har alltså flera syften än vad teologer ör kompetenta att kunna medge... det ska annat till än gudsförhärligande.
För dem som klarar av att hantera gudsinkänningen, men alla klarar inte det, det är det jag kritiserar, så försök undvika att jag nu att jag "attckerat din person" dvs den identitet du vill ge dig i gudssökandet, jag talar om de förvridna som förvridet tolkar gud, med gränsöverskridandet som framkomlighet, och sjukdomsvinst... som kan börja med vinsten att pseudofiera dels egen identitet, sedan andra och slutligen får problem med hela sin tillvaro, när grundvalen börjar gunga.. och inte längre kunna förstå det mänskligt friska språkbruket där orden är budbärande.. men den vilsne... tolkat loss över alla gränser.. och tror att den förenat sig med gud... som exempel.
Det finns olika slags religionsskador, jag har träffat ett antal som suttit fast i sekter, det arbete de haft , är ohyggligt för att skoja bort.
Men jag är inte den enda, jag är en i mängden som sett det på olika håll, av alla de missionärer jag träffat har en viss kvot av dem, haft definitivt förvriden människosyn... som bottnat i mentala problem utlösta av alltför extrem gudsförhållning.