2015-07-20, 20:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Intresset för ladan och styckrummet kan ju faktiskt förklaras med att kroppen hittades styckad, varför annars åter spärra av ladan och gå igenom den grundligt, särskilt den del av ladan som används för styckning av vilt?
Därför att där finns massor av blodspår. Man måste kolla om det finns humant blod bland allt djurblod, och det tar tid.
2015-07-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnita
Bilhandlaren som slog larm till polisen om en nedsmutsad bil inlämnad för rekonditionering är en stor återförsäljare för just märket Honda, så visst kan det ha varit den bilen det talas om här.
Finns det en son som heter Ste*ano F*rnan*ez tro?

Var det inte att bilen skulle ha bytts in p g a ett annat bilköp?
2015-07-20, 20:43
Avslutad
Citat:
Intresset för ladan och styckrummet kan ju faktiskt förklaras med att kroppen hittades styckad, varför annars åter spärra av ladan och gå igenom den grundligt, särskilt den del av ladan som används för styckning av vilt?

Det är inte lika med att hon blev styckad. Herre jävlar vad många är kåta på att hon blev styckad!
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Eftersom du har så stora problem med vad andra än du själv tror så kan du ju bara få ännu mera mothugg.

Ditt exempel kan ju lätt avfärdas om MGM är nekrofil och upptäckte kroppen, som någon annan dumpat i boden, redan på måndagen. Han har ju haft hela veckan på sig att "spilla sin säd inuti henne".

Åter till faktarutan tack!

Hur stor är sannolikheten att den som hittar/upptäcker en död människa skulle ha sex med denna?
Väldigt liten skulle jag tro.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Det finns inga bekräftade uppgifter om i exakt i vilket skick Lisa hittades och vilka eventuella skador som fanns på hennes kropp. Spekulationer om hon blivit ihjälslagen med tillhyggen eller blivit strypt till döds osv. är alltså bara spekulationer och rykten.
Varken polis eller åklagare har uttalat sig om detta.
Jag vet det, jag har uppgifter på att hon var INTE styckad, men "hårt åtgången".
Oavsett så är det ju fritt fram att välja vad man vill tro på, förresten är ju 98% av det vi diskuterar spekulationer av olika grad av trovärdighet. Vill du ha enbart vad som är sant blir det svårt att navigera i tråden, men jag tror du har nästan allt vad som är bekräftat i enbart sammanfattningarna av tråden i starten.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Inte helt osannolikt tycker jag, och medans laddningen pågick så väntade Lisa i bilen och mördaren gjorde närmanden, inget konstigt tycker jag. Den enklaste förklaringen, långt mycket troligare än nycklar i ladan, lockad till ladan, en älg skrämde Lisa till ladan, eller för den delen, Lisa blåste in i ladan och där väntade en mördare.
Om hon bara skulle skicka SMS behövde hon inte vänta. Plugga in, knappa, plugga ur, klart.
2015-07-20, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Det har läckt sedan dag ett när dom fan BO. Vilket ej heller är så konstigt detta har blivit ett extremt stort medialt fall och iaf dom jag umgås med har ingen medieträning osv.

Att det är rätt gärningsman är nog dom mesta säkra på. Men vi lever i en rättsstat och bevisningen måste vara solid och det svåra är att binda GM till det som tog BO av daga. För dom tekniska bevisen kan kommit till på tusen andra sätt och GM har ju bevisligen varit på dessa platser före brottet och då kunnat lämna dessa tekniska bevis.
Åklagaren vill väcka åtal för mord men för detta krävs ganska mkt som jag är säker på dom mer kunniga på denna site vet.

I Arboga-fallet dömdes kvinnan utan teknisk bevisning.. ändå är vi till 99,9 % säkra att det var hon.

Här finns massor av indicier..samt teknisk bevisning som binder GM/BO... förstår inte att folk förstår att det är massor av parametrar som spelar in när man dömer. Polisen sitter inne med massor av material när det kommer till rättegång.
2015-07-20, 20:46
Avslutad
Citat:
Inte helt osannolikt tycker jag, och medans laddningen pågick så väntade Lisa i bilen och mördaren gjorde närmanden, inget konstigt tycker jag. Den enklaste förklaringen, långt mycket troligare än nycklar i ladan, lockad till ladan, en älg skrämde Lisa till ladan, eller för den delen, Lisa blåste in i ladan och där väntade en mördare.

Hon kan mycket väl tyckt gott om alla och även MGM. Kanske tafsades på benet. BO sa ifrån, då kanske MGM tog hjälmen ur hennes famn och slog den så hårt att hon svimma. Sen började lekarna.
2015-07-20, 20:47
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaica
Inside-info, (källa: en journalist här i Skövde som är bekant med en av poliserna som var med i spaningsuppdraget)

Lisa Holm hittades styckad i 6 delar i en dynbox, polisen som hittade henne har fortfarande inte kunnat gå till jobbet.

Vet inte om detta tagits upp tidigare, orkar helt enkelt inte bläddra.
Hörde samma historia för någon vecka sen och skrev då en fråga här, men fick bara att det ej var så enl folk här.
Men ska sägas hörde ej ngt om antal delar men att hon var styckad hörde jag.
Så antagligen ljög den person som sa det till mig och förstår då ej meningen med det överhuvudtaget eller också sa han sanningen, vilket som så kommer sanningen fram för eller senare.
2015-07-20, 20:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Jag blir konfunderad, Litauern syntes köpa pizza inom någon timme efter försvinnandet? Eller har jag läst fel? Känns som väldigt pressat mördarschema, att överfalla och föra bort BO och sedan hinna gömma offret och åka hem möta upp brodern och åka köpa pizza?
2015-07-20, 20:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag blir konfunderad, Litauern syntes köpa pizza inom någon timme efter försvinnandet? Eller har jag läst fel? Känns som väldigt pressat mördarschema, att överfalla och föra bort BO och sedan hinna gömma offret och åka hem möta upp brodern och åka köpa pizza?
Du läste inte fel, det finns en obekräftad film av köpet från butiken.
2015-07-20, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Hörde samma historia för någon vecka sen och skrev då en fråga här, men fick bara att det ej var så enl folk här.
Men ska sägas hörde ej ngt om antal delar men att hon var styckad hörde jag.
Så antagligen ljög den person som sa det till mig och förstår då ej meningen med det överhuvudtaget eller också sa han sanningen, vilket som så kommer sanningen fram för eller senare.

Föräldrar identifierar kroppen några timmar efter att hon hittats..sannolikheten är 1 % att hon är styckad..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in