Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
LW har en svart SUV.
En Infiniti FX35 2004
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:03-05_Infiniti_FX35.jpg

Hoppla!! Tack för infon den bilen hade jag varit intresserad utav om jag var polis helt klart även kollat igenom gps..
2015-07-21, 15:20
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
#rotesau och Folkbokföringen lämnar samma namn.
Och jag citerar uppgifter från Sveriges befolkning 1990.
Namnbyte?
(Född 19770427)
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-07-21 kl. 15:24.
2015-07-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nu kommenterade jag endast huruvida det krävs öppna sår hos en gärningsman för att ge spår av hudrester. Så är inte fallet. Jag vet inte om Lisa hade handskar på sig under hela händelseförloppet.

Precis vi vet ju inte det men om hon hade det samt extra kläder samt hjälm då var hon ganska rörelse begränsad kan man utgå ifrån.

Får hoppas att hon kunnat riva gm spottat sparkat och bitit...
2015-07-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
var det dom två gödselcisternerna som syns i överkant på första bilden man tömde när eftersökningarna pågick? http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Martorp-G%C3%A5rd-gult-fikarum-kontor-Bod-4-BPA.jpg

Jag citerar mig själv..
2015-07-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

De läser kanske bara samma tidningar som vi, och kanske får höra rykten från svenska journalister etc - som de kallar "svenska tjänstemän."

Någon litauisk tidning har sommartorka och de har tid att läsa Flashback med googleöversättare. Vi vet hur pålitliga Googleöversättningar kan vara.
2015-07-21, 15:24
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Är inte polisen dumma?
Polisen åtalade ju Christer Pettersson, så säkra var de ju på hans skuld. De fick tillomed domstolen med sig. Men de äkta juristerna högre upp förstod ju vilka intetsägande "bevis" de kom med och släppte fri honom till slut.
Och det var ändå ett statsministermord, inte "bara" en liten flicka som här.
Dvs, var polisen så dumma när det handlade om något så högprioriterat - hur vill du vi ska betrakta polisen nu då, när det är en vanlig civilperson?

Eller Thomas Quick-fallet?

Här har du ett fall som påminner lite om Lisa-fallet:
http://www.aftonbladet.se/incoming/article20191854.ab

Dvs den som polisen misstänkte var den person som liket påträffades hos.
Ungefär som balterna och Lisa. Lisas kropp påträffades på balternas arbetsplats.
Konstigt nog är det inte ägaren som misstänks, utan de tre unga Utlänningarna. Självklart är det enklare att tro en utlänning om ont än tex bygdens framgångsrika godsägare.

Märligt hur du i tidigare inlägg klagade över att folk kallade LH för flicka.
Men nu själv använder dej av precis samma ord.
Sen är det ju vansinnigt fel av dej att peka ut en hel yrkeskår som mer eller mindre dumma när du talar om polisEN. Att det finns polisER som betett sej dumt åt är väl en sak. Men en hel yrkeskår. ICKE ! Här har vi ett nytt fall med ett annat BO, GM och andra helt andra poliser.
Förstår du det ?

Har möjligen herr beteendevetare en problematik beträffande Poliser/polisen ???
Vet inte herr beteendevetare att så länge man gör ngt, så kan det i bland bli fel.
och den som aldrig gör ngt gör heller aldrig fel.

Hur tror herr beteendevetare att en riktig beteendevetare hade tyckt om dej och dina inlägg ?

Vi ska vara glada över att vi har en fungerande poliskår.
Och som inte alltid har det så lätt när dom ska hem till barn och fru med tanke på all skit dom får se.
Senast redigerad av locknloll 2015-07-21 kl. 15:29.
2015-07-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Den där litauiska nyhetssidan ska man nog inte lita allt för mycket på vad dom skriver. Dom har inte mer koll än dom som skriver här och har ju tidigare uppgett att dom hämtat info från den här tråden och till och med länkat hit.
Eller så har brodern frun skvallrat om nåt de fått veta
2015-07-21, 15:26
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Hoppla!! Tack för infon den bilen hade jag varit intresserad utav om jag var polis helt klart även kollat igenom gps..
Visst, absolut. Det är just sådana alternativ som polisen helt enkelt borde ha varit tvungna att granska.
Men sen kan man ju fråga sig vad det hade lett till - för den personen var väl utmålad som pedofil i tråden, och pedofiler brukar väl inte vara intresserade av fullvuxna kvinnor som Lisa.
2015-07-21, 15:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, Lisa hittades på Martorp, alla avspärrningar är hävda där!
Enda avspärrningen som finns kvar är den på utbyggnaden på ladan mitt emot kaféet...
Utbyggnaden och Martorp ligger ca 1.5km ifrån varandra!

Njee, närmare 3 km från varandra.
2015-07-21, 15:29
Medlem
[quote=FritzDaCat|54083196]Nix. Rätt namn hittar du här:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)[/QUOTEhttp://www.merinfo.se/person/K%C3%A4llby/Ascension-J%C3%B6nsson-1952/bmecv-1g7w3
2015-07-21, 15:34
Medlem
locknlolls avatar
[quote=greyhoundbus|54083387]
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nix. Rätt namn hittar du här:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)[/QUOTEhttp://www.merinfo.se/person/K%C3%A4llby/Ascension-J%C3%B6nsson-1952/bmecv-1g7w3

Bara att plocka in honom för ett djupt snack.
Kanske får han till slut sitta i samma lokal som balten/balterna tillsammans med åklagare, advokater, domare och några till ?
2015-07-21, 15:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Bara att plocka in honom för ett djupt snack.
Kanske får han till slut sitta i samma lokal som balten/balterna tillsammans med åklagare, advokater, domare och några till ?
På vilka grunder ska han plockas in? För att han existerar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in