Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 19:06
Medlem
Det sitter en MGM häktad på SANNOLIKA skäl för mord med både teknisk bevisning och andra omständigheter såsom vittnen, förhör och fynd.

Och då börjar idioterna i den här tråden tro att det är en yngling som är GM, som spelat fotboll vid den aktuella tidpunkten. Haft alibi sen första sekund och bevisligen inte har nått med detta att göra.

Nu väntar man bara på att den polska speedwayföraren, pappan, kaféägaren, 100 årig godsägare eller arbetskamraterna ska bli misstänkta igen.

Så loopar vi alltsammans i 50 000 inlägg ytterligare.
2015-07-08, 19:07
Medlem
develis avatar
Frågor relaterat till fyndplatser moped/café/lada/grusvägen. Nån som bor där, besökt platsen, passerat som har mer kunskap än vad bilder/kartor/drönare kan visa just för den aktuella tidpunkten?

# Hur trafikerad är vägen vid cafét en söndag kväll vid 18.30?
# Hur mycket folk kan tänkas röra sig i området denna tid (typ söndagspromenad, rasta hunden etc)
# Är det risk att upptäckas från närliggande bostadshus?
# Hur stor risk är det att bli upptäckt via vägen från ladan sett samt grusväg in till vänster där fynden gjordes sen (krossad display, mobilskal etc)
a) område genomfartsled tills grusvägen viker av.
b) själva grusvägen.
2015-07-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frågor relaterat till fyndplatser moped/café/lada/grusvägen. Nån som bor där, besökt platsen, passerat som har mer kunskap än vad bilder/kartor/drönare kan visa just för den aktuella tidpunkten?

# Hur mycket folk kan tänkas röra sig i området denna tid (typ söndagspromenad, rasta hunden etc)
# Är de risk att upptäckas från närliggande bostadshus?
# Hur stor risk är det att bli upptäckt via vägen från ladan sett samt grusväg in till vänster där fynden gjordes sen (krossad display, mobilskal etc)
b) själva grusvägen.

Allt detta har det svarats på 1000000ggr.
Läs tråden istället.
2015-07-08, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det sitter en MGM häktad på SANNOLIKA skäl för mord med både teknisk bevisning och andra omständigheter såsom vittnen, förhör och fynd.

Och då börjar idioterna i den här tråden tro att det är en yngling som är GM, som spelat fotboll vid den aktuella tidpunkten. Haft alibi sen första sekund och bevisligen inte har nått med detta att göra.

Nu väntar man bara på att den polska speedwayföraren, pappan, kaféägaren, 100 årig godsägare eller arbetskamraterna ska bli misstänkta igen.

Så loopar vi alltsammans i 50 000 inlägg ytterligare.

Hörredu du.. Du får inte glömma alla andra teorier heller.. Att hon blev dödad med en gräsklippare eller att ufos hämtade henne... Palmes mördare kan ha varit i farten..

Skämt o sido. Får hoppas innerligt att det är killen från utlandet som är den skyldige.
2015-07-08, 19:10
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kanske hon hade levt om hon aldrig skickade det där smset att hon skulle precis åka.. Sen vet vi inte om det var just "hon" som skickade iväg smset...
Det hände nog precis efteråt hon skickade smset hon tittar ner på mobilen och ska lägga ner den i fickan då kommer en person som hon känner igen och dom för en kort diskussion som -Hej! Dags att åka hem osv och någonstans i diskussionen så börjar personen våldföra sig på henne..
2015-07-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
1989-sociologi, Folk lokalt gick man ur huse för att leta efter LH. I din sketna förort kanske folk skiter i lokalsamhället och i dig?

Hur kom jag in i bilden? Klart att alla ställer upp och söker det har jag inte förnekat. Vet av erfarenhet hur folk i små hålor fungerar många är släkt med varandra. Ser någon sin kära lätt förståndshandikappade kusin eller liknande göra något kriminellt så lovar jag att de inte lyfter luren och anmäler utav både lojalitet samt enorm rädsla...
2015-07-08, 19:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Så säger rykterna iaf att matchen var slut runt 18.00-tiden, men fan svartsjuka ex killar har väl aldrig gjort något sådant innan.............
Var du ironisk nu?
2015-07-08, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Allt detta har det svarats på 1000000ggr.
Läs tråden istället.

Jag betackar mig intetsägande inlägg som ditt.
Det finns ingen samlad uppgift och finns inte en chans att just söka genom....1000000 inlägg.
Jag är sen inte intresserad av spekulationer och gissningar av folk som inte besökt platsen.
Jag frågar den som har direkt kunskap.

Med andra ord: Skit du i det.
2015-07-08, 19:16
Medlem
Citat:

# Är det risk att upptäckas från närliggande bostadshus?
b) själva grusvägen.

Finns som sagt redan besvarat ett flertal ggr i tråden men generellt sett är det rätt öde med periodvis livlig trafik vilket även tenderar vara den faktor som mest utgör risk för en GM. Alltså, att någon kommer åkande längs vägen.
Något typiskt stråk att rasta hunden efter eller promenera, kan jag inte påstå att det är. Kanske mest för att när trafiken väl är livlig, blir det trångt och farligt eftersom vägen är smal och saknar vägren.
Medlem
klurigklurings avatar
Mycket snack om att flytta kroppen. Det finns inget belägg för att brottsplats och fyndplats inte är samma ställe. Lisa f kan ha följt med sin baneman frivilligt, det kan ju ha varit någon som hon kände. Vi vet heller inte om kroppen hittades inom/utomhus.

Jag tror att den här tråden är den längsta spekulationstråden på FB.
Medlem
Citat:
Jag betackar mig intetsägande inlägg som ditt.
Det finns ingen samlad uppgift och finns inte en chans att just söka genom....1000000 inlägg.
Jag är sen inte intresserad av spekulationer och gissningar av folk som inte besökt platsen.
Jag frågar den som har direkt kunskap.

Med andra ord: Skit du i det.

Det har redan besvarats av folk som varit där.
Så sluta snacka skit.

Om tråden är värdelös som du säger så ska den naturligtvis stängas och raderas.

Alternativt så söker du efter ditt svar i tråden.

Det är ditt inlägg som är intetsägande då både frågan och svaret finns på säkert 50 platser här inne.
2015-07-08, 19:18
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Finns som sagt redan besvarat ett flertal ggr i tråden men generellt sett är det rätt öde med periodvis livlig trafik vilket även tenderar vara den faktor som mest utgör risk för en GM. Alltså, att någon kommer åkande längs vägen.
Något typiskt stråk att rasta hunden efter eller promenera, kan jag inte påstå att det är. Kanske mest för att när trafiken väl är livlig, blir det trångt och farligt eftersom vägen är smal och saknar vägren.

Det talades väl också om att det var någon motortävling i närheten eller liknande som hade börjat avta på söndagen? Med många som åkte igenom Martorp te.x..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in