2015-07-20, 20:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaica
Inside-info, (källa: en journalist här i Skövde som är bekant med en av poliserna som var med i spaningsuppdraget)

Lisa Holm hittades styckad i 6 delar i en dynbox, polisen som hittade henne har fortfarande inte kunnat gå till jobbet.

Vet inte om detta tagits upp tidigare, orkar helt enkelt inte bläddra.
Tack, vi har massor av uppgifter från säkra källor om i hur många delar Lisa hittades, 1, 5 eller 6.
2015-07-20, 20:33
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Har någon bild på 35 åringen AKA mördaren?

Leta lite, bilder på honom har cirkulerat väldigt mycket både i och utanför tråden.

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-Bilevicius.png

Vidare så har han inte blivit dömd, och därför refererar vi till honom som MGM tillsvidare. Inte "mördaren".
2015-07-20, 20:34
Medlem
Delar åsikten om att Lisa inte är bragd om livet på fyndplats, dvs fyndplats och brottsplats är inte samma i detta ärendet, nog för att man kan logiskt ge många versioner om varför det skulle vara så, men tänkt efter litegrann; det är ju omöjligt att hitta en vettig historia som gör att Lisa frivilligt tagit sig till fyndplatsen och liten sannolikhet att hon tagit sig dit ofrivilligt.

Jag är dock lite förvånad att de inte hittar mer fynd i ladan, som jag tror är den mest sannolika mordplatsen. Sedan är jag inte helt övertygad om att det är ett mord, tror nog vi kan landa på ett dråp när allt faller på plats. Sedan kommer en eller två begäras utelämnade på brottsmisstanken skyddande av brottsling av normalgraden eller tom grovt skyddande av brottsling.

Jag undrar dock vad som menas med att Lisas kropp "var illa åtgången", ihjälslagen med något verktyg?
(Fått info om detta från flera, INTE styckad. Polisen som hittade var likväl väldigt påverkad, förståeligt)

Vore skönt om detta klarades upp utan frågetecken.

Edit: OM hon nu var styckad så var det en transportstyckning, men då är ju frågan om någon fler än MGM var inblandad, det blir väl brott mot griftefriden? Men det konsumeras väl av grovt skyddande av brottsling.
Senast redigerad av scheele 2015-07-20 kl. 20:40.
2015-07-20, 20:35
Bannlyst
Citat:
Inside-info, (källa: en journalist här i Skövde som är bekant med en av poliserna som var med i spaningsuppdraget)

Lisa Holm hittades styckad i 6 delar i en dynbox, polisen som hittade henne har fortfarande inte kunnat gå till jobbet.

Jo, det har tagits upp 1000 ggr..så nu blev det 1001..att ni orkar..
2015-07-20, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan ha varit en bekant till Lisa, en ung man i hennes ålder. Det kan vara anledning till att korsa vägen och stanna och prata en stund. Sedan skickade hon SMS och avsåg att gå till moppen. Personen i SUV har, såvitt vi vet inte hört av sig.

Det har vittnet som såg SUV:en såvitt vi vet inte heller gjort.

Det kan ha varit ett för Lisa bekant ansikte, till exempel AJ eller någon av bröderna. Hur som helst, jag har varit inne på att Lisa var bekant med sin baneman på ett eller annat vis, kände igen som en jobbare på säteriet kan vara det som gjorde att Lisa korsade mördarens väg.
2015-07-20, 20:37
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan den mycket väl ha gjort, om det nu är en SUV inblandad, dock är det intressanta varför Lisa i så fall gick fram till den bilen och pratade med någon. Jag berättade om en enkel förklaring som rimmar bra med att mobiltelefonen dog, det var vad jag ville nå fram med, inte var SUV:en eventuellt stod parkerad.

Och nej, jag påstår inte att det var så det gick till, jag har inte heller någon speciell tro kring det, dock är det en möjlig förklaring som inte är krystad tycker jag.

De flesta bilar har väl en mobilladdare i cig-uttaget numera. Kanske hon bad om hjälp eller blev erbjuden laddning eller tillfällig anslutning för att kunna skicka sitt SMS,
2015-07-20, 20:39
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Delar åsikten om att Lisa inte är bragd om livet på fyndplats, dvs fyndplats och brottsplats är inte samma i detta ärendet, nog för att man kan logiskt ge många versioner om varför det skulle vara så, men tänkt efter litegrann; det är ju omöjligt att hitta en vettig historia som gör att Lisa frivilligt tagit sig till fyndplatsen och liten sannolikhet att hon tagit sig dit ofrivilligt.

Jag är dock lite förvånad att de inte hittar mer fynd i ladan, som jag tror är den mest sannolika mordplatsen. Sedan är jag inte helt övertygad om att det är ett mord, tror nog vi kan landa på ett dråp när allt faller på plats. Sedan kommer en eller två begäras utelämnade på brottsmisstanken skyddande av brottsling av normalgraden eller tom grovt skyddande av brottsling.

Jag undrar dock vad som menas med att Lisas kropp "var illa åtgången", ihjälslagen med något verktyg?
(Fått info om detta från flera)

Vore skönt om detta klarades upp utan frågetecken.

Det finns inga bekräftade uppgifter om exakt i vilket skick Lisa hittades och vilka eventuella skador som fanns på hennes kropp. Spekulationer om huruvida hon blivit ihjälslagen med tillhyggen eller blivit strypt till döds osv. är alltså bara spekulationer och rykten.
Varken polis eller åklagare har uttalat sig om detta.

EDIT Sedan kan det mycket väl vara så att någon som uttalat sig om detta faktiskt har fått den informationen från en källa med god insikt i förundersökningen, men inget har bekräftats av polis eller åklagare som sagt.
Men att åsynen av hennes lik var en fruktansvärd syn för dem som hittade den är ju inte så svårt att förstå, oavsett skick.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-20 kl. 20:45.
2015-07-20, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack, vi har massor av uppgifter från säkra källor om i hur många delar Lisa hittades, 1, 5 eller 6.

Intresset för ladan och styckrummet kan ju faktiskt förklaras med att kroppen hittades styckad, varför annars åter spärra av ladan och gå igenom den grundligt, särskilt den del av ladan som används för styckning av vilt?
2015-07-20, 20:40
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vettifaen om du kan ursäktas när du skriver ett långt inlägg utan att egentligen säga något intressant, ut med språket, vad har sagts i förtroende som kan bringa lite klarhet i vad polisen vet?

De vet att det läcker information men har inte hört något och säger inget, okej, det kan sägas med en enkel mening.

Det har läckt sedan dag ett när dom fan BO. Vilket ej heller är så konstigt detta har blivit ett extremt stort medialt fall och iaf dom jag umgås med har ingen medieträning osv.

Att det är rätt gärningsman är nog dom mesta säkra på. Men vi lever i en rättsstat och bevisningen måste vara solid och det svåra är att binda GM till det som tog BO av daga. För dom tekniska bevisen kan kommit till på tusen andra sätt och GM har ju bevisligen varit på dessa platser före brottet och då kunnat lämna dessa tekniska bevis.
Åklagaren vill väcka åtal för mord men för detta krävs ganska mkt som jag är säker på dom mer kunniga på denna site vet.
2015-07-20, 20:40
Avslutad
Citat:

Nu måste BO vara i mängder av delar av alla "säkra källor".

Tror du på allvar att föräldrarna skulle ha identifierat LH skalle bara?
2015-07-20, 20:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
De flesta bilar har väl en mobilladdare i cig-uttaget numera. Kanske hon bad om hjälp eller blev erbjuden laddning eller tillfällig anslutning för att kunna skicka sitt SMS,
Visst, det är möjligt. En norsk turist som passerade förbi och blev stoppad av Lisa. Han bara körde vidare och har ingen aning om vad som har hänt. Eller så fattade han tycke för flickan, bråk uppstod och det slutade illa. En utlänning måste det vara iaf, enligt #krackelerar.
2015-07-20, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik

Inte helt osannolikt tycker jag, och medans laddningen pågick så väntade Lisa i bilen och mördaren gjorde närmanden, inget konstigt tycker jag. Den enklaste förklaringen, långt mycket troligare än nycklar i ladan, lockad till ladan, en älg skrämde Lisa till ladan, eller för den delen, Lisa blåste in i ladan och där väntade en mördare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in