Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Delar åsikten om att Lisa inte är bragd om livet på fyndplats, dvs fyndplats och brottsplats är inte samma i detta ärendet, nog för att man kan logiskt ge många versioner om varför det skulle vara så, men tänkt efter litegrann; det är ju omöjligt att hitta en vettig historia som gör att Lisa frivilligt tagit sig till fyndplatsen och liten sannolikhet att hon tagit sig dit ofrivilligt.
Jag är dock lite förvånad att de inte hittar mer fynd i ladan, som jag tror är den mest sannolika mordplatsen. Sedan är jag inte helt övertygad om att det är ett mord, tror nog vi kan landa på ett dråp när allt faller på plats. Sedan kommer en eller två begäras utelämnade på brottsmisstanken skyddande av brottsling av normalgraden eller tom grovt skyddande av brottsling.
Jag undrar dock vad som menas med att Lisas kropp "var illa åtgången", ihjälslagen med något verktyg?
(Fått info om detta från flera)
Vore skönt om detta klarades upp utan frågetecken.
Det finns inga bekräftade uppgifter om exakt i vilket skick Lisa hittades och vilka eventuella skador som fanns på hennes kropp. Spekulationer om huruvida hon blivit ihjälslagen med tillhyggen eller blivit strypt till döds osv. är alltså bara spekulationer och rykten.
Varken polis eller åklagare har uttalat sig om detta.
EDIT Sedan kan det mycket väl vara så att någon som uttalat sig om detta faktiskt har fått den informationen från en källa med god insikt i förundersökningen, men inget har bekräftats av polis eller åklagare som sagt.
Men att åsynen av hennes lik var en fruktansvärd syn för dem som hittade den är ju inte så svårt att förstå, oavsett skick.