2015-07-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Nej de lämnar inte sina egna döda. De måste ta med dom hem till Libanon så att de skall få en martyrbegravning. Bara där brister ditt argument och det sipprar fram hur okunnig du är.
Det finns ingen annan aktör i Syrien som kan jämföra sig med Hizbollah. När Hizbollah inledde sin offensiv emot Zabadani så tog man ett område större en Ayn al-Arab på 24 timmar.
Sen har man haft Zabadani omringat, det är först nu man har gjort en offensiv emot staden och det är bara en tidsfråga innan staden faller.

I Aleppo har Hizbollah bara officerare som styr upp SAA. Däremot finns det Hizbollah soldater som befinner sig i Al-Zahraa. Du vet, den staden terroristerna försökt ta flera gånger men alltid blivit slaktade.

Sen den senaste operationen inleddes emot Zabadani så har det stupat 15 Hizbollah soldater. 15 stycken samtidigt som Nusra och resten av gänget har hundratals stupade. Hur kan du då påstå att de är jämförbara?
Då ska man också ha i åtanke att Nusra t.ex är hundratals gånger bättre krigare en YPG.

http://www.dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2015/Jul-09/305820-one-hezbollah-fighter-13-rebels-die-in-zabadani-clash.ashx
Wow, "hundratals gånger bättre", ändå har YPG kört över dem:
Citat:
Hasakah province: 4 al-Nusra were killed, and 3 others were injured, by the ongoing clashes with the YPG in Ras al-Ein (Serekaniyeh) city after al-Nusra fighters attacked a YPG Women’s Defence Unit patrol. The YPG has managed to free their detained member by al-Nusra. YPG fighters have also taken over the al-Nusra base in the Political Security branch building, which was renamed by the jihadis into “Muslim Security”, several heavy machine-guns and other weapons were commandeered by the YPG as a result. Reports that the YPG also took control of the Ba’ath Party branch, which was under the Nusra and rebel control. Sporadic clashes continue by the al-Shabiba base in al-Mahatta neighborhood.
Hur hänger det ihop? Hundratals gånger bättre krigare än YPG men ändå förlora mot dem?

15 hizbollah stupade, det är alltid så med hizbollahs stupade soldater, de är 5, 10, 15, 20 osv... Det kallar jag lögn.

Edit: När jag sa hizbollah lämnar sina döda då anmärkte jag på att de dödas också. För du lät som att hizbollah dödar utan att dödas.
Senast redigerad av Kohen 2015-07-20 kl. 16:48.
Citera
2015-07-20, 17:00
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Wow, "hundratals gånger bättre", ändå har YPG kört över dem: Hur hänger det ihop? Hundratals gånger bättre krigare än YPG men ändå förlora mot dem?
Jo visst har kurderna kört över dom. Men du utlämnar den avgörande faktorn till varför. USA. Återigen, utan USA hade både Erbil och Ayn al-Arab varit under Daeshs kontroll.
Med hundratals gånger bättre menar jag givetvis att YPG förlorade 300 byar och halva Ayn al-Arab på någon vecka.
Ett potentiellt folkmord stod på spel bara för att kurderna var så värdelösa på att kriga, de små tonårsflickorna hade inte en chans när det väl gällde och USA startade en enorm bombkampanj för att stoppa Daeshs framfart ifrån både Erbil och Ayn al-Arab.
Sen försöker du jämföra dom med Hizbollah som avancerar med få förluster i en extremt svår terräng samtidigt som man dödar mer terrorister än vad kurderna i både Syrien och Irak någonsin gjort.
Som jag skrev innan står USA för 95% av dödandet. Det är inte bara i Syrien, Peshmerga i Irak är också skit och är beroende av USA:s flygvapen för att överleva.

Citat:
15 hizbollah stupade, det är alltid så med hizbollahs stupade soldater, de är 5, 10, 15, 20 osv Det kallar jag lögn.

Du får kalla det vad du vill, men det är fakta. Hizbollah kan inte ljuga om sitt antal stupade. Deras grund är byggd på att den som stupar skall visas upp som martyr i hela världen. På tv, affischer, och sociala medier.
Börjar man då ljuga och försöker mörka hur många som verkligen har stupat hade Hizbollah havererat som organisation.

De som ljuger på riktigt är väl ändå kurderna? Var det inte Rudaw som skrev att tusentals Daesh terrorister hade stupat samtidigt som YPG hade förlorat ett tiotal?
Citera
2015-07-20, 17:18
Medlem
Citat:
Jo visst har kurderna kört över dom. Men du utlämnar den avgörande faktorn till varför. USA. Återigen, utan USA hade både Erbil och Ayn al-Arab varit under Daeshs kontroll.
Med hundratals gånger bättre menar jag givetvis att YPG förlorade 300 byar och halva Ayn al-Arab på någon vecka.
Ett potentiellt folkmord stod på spel bara för att kurderna var så värdelösa på att kriga, de små tonårsflickorna hade inte en chans när det väl gällde och USA startade en enorm bombkampanj för att stoppa Daeshs framfart ifrån både Erbil och Ayn al-Arab.
Sen försöker du jämföra dom med Hizbollah som avancerar med få förluster i en extremt svår terräng samtidigt som man dödar mer terrorister än vad kurderna i både Syrien och Irak någonsin gjort.
Som jag skrev innan står USA för 95% av dödandet. Det är inte bara i Syrien, Peshmerga i Irak är också skit och är beroende av USA:s flygvapen för att överleva.
Den avgörande faktorn USA finns inte i Hasaka och hjälpte inte kurderna då. Häng med, ljug inte.

Oftast så får vi höra att hizbollah gjort framsteg men de nämner aldrig att SAA krigar tillsammans med hizbollah, överallt i Syrien finns SAA med hizbollah. SAA har sitt artilleri och flyg till hizbollahs förfogande.

Diskussioner med dig börjar bli barnsliga, rena pajkastningen. Du förstår dig inte på något, det enda du går på är Kobane striden. Hur ska 2000 YPG krigare hålla 300 byar plus en stad? Vilken är rätt: Att koncentrera sin begränsade manskap på ett ställe eller sprida ut de på ett stort område som de ändå är för få för att försvara?

Citat:
Du får kalla det vad du vill, men det är fakta. Hizbollah kan inte ljuga om sitt antal stupade. Deras grund är byggd på att den som stupar skall visas upp som martyr i hela världen. På tv, affischer, och sociala medier.
Börjar man då ljuga och försöker mörka hur många som verkligen har stupat hade Hizbollah havererat som organisation.

De som ljuger på riktigt är väl ändå kurderna? Var det inte Rudaw som skrev att tusentals Daesh terrorister hade stupat samtidigt som YPG hade förlorat ett tiotal?
Vet inte, källa? Sen vill jag också se dina martyrer på sociala medier affischer osv... Hizbollah har en alltför stark propagandamaskin för att haverera som organisation. Kan du tala om för mig hur många krigare hizbollah har?
Citera
2015-07-20, 17:52
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Den avgörande faktorn USA finns inte i Hasaka och hjälpte inte kurderna då. Häng med, ljug inte.

Oftast så får vi höra att hizbollah gjort framsteg men de nämner aldrig att SAA krigar tillsammans med hizbollah, överallt i Syrien finns SAA med hizbollah. SAA har sitt artilleri och flyg till hizbollahs förfogande.

Diskussioner med dig börjar bli barnsliga, rena pajkastningen. Du förstår dig inte på något, det enda du går på är Kobane striden. Hur ska 2000 YPG krigare hålla 300 byar plus en stad? Vilken är rätt: Att koncentrera sin begränsade manskap på ett ställe eller sprida ut de på ett stort område som de ändå är för få för att försvara?
Jag nämner ofta Ayn al-Arab och Erbil för att det var där de kurdiska styrkorna sattes på prov ordentligt och havererade.
Har ingen koll på hur det går i Hasaka mer än att det går dåligt för SAA, ska läsa på och sen återkomma.

Ja Hizbollah strider tillsammans med SAA. Men det syriska flygvapnet är ren skit. Inte det minsta träffsäkra.
Till och med USA hade svårt med sitt flygvapen att träffa talibanerna med sina bomber i bergen runtom i Afghanistan. Att då det skräpflygvapnet Syrien har skulle träffa med sina bomber runt om i Qualamon är en utopi.

Citat:
Vet inte, källa? Sen vill jag också se dina martyrer på sociala medier affischer osv... Hizbollah har en alltför stark propagandamaskin för att haverera som organisation. Kan du tala om för mig hur många krigare hizbollah har?
Hizbollah martyrer:https://www.youtube.com/watch?v=hkam3ky-0NM
https://www.youtube.com/watch?v=phWF2A8dLe0
https://www.youtube.com/watch?v=vyIgjm4yV7M
https://www.youtube.com/watch?v=YF45qW4Ero8
https://www.youtube.com/watch?v=XJVgnu8yUXI
Och såhär begravs de:https://www.youtube.com/watch?v=jVD7wLw3Xyc

Om inte ens Israel vet hur många soldater Hizbollah har till sitt förfogande, hur ska jag då kunna veta det.
Jag personligen tror att de har en stryka över 100.000 baserat på ett utav Nasrallahs tal.
Citera
2015-07-20, 18:04
Medlem
Citat:
Jag nämner ofta Ayn al-Arab och Erbil för att det var där de kurdiska styrkorna sattes på prov ordentligt och havererade.
Har ingen koll på hur det går i Hasaka mer än att det går dåligt för SAA, ska läsa på och sen återkomma.

Ja Hizbollah strider tillsammans med SAA. Men det syriska flygvapnet är ren skit. Inte det minsta träffsäkra.
Till och med USA hade svårt med sitt flygvapen att träffa talibanerna med sina bomber i bergen runtom i Afghanistan. Att då det skräpflygvapnet Syrien har skulle träffa med sina bomber runt om i Qualamon är en utopi.
De har tunnbomber och provisoriska bomber som är förödande och kan mätta sig med USA:s flyg.
Du har inte svarat på mina frågor:
Citat:
Hur ska 2000 YPG krigare hålla 300 byar plus en stad? Vilken är rätt: Att koncentrera sin begränsade manskap på ett ställe eller sprida ut de på ett stort område som de ändå är för få för att försvara?

Citat:
Hizbollah martyrer:https://www.youtube.com/watch?v=hkam3ky-0NM
https://www.youtube.com/watch?v=phWF2A8dLe0
https://www.youtube.com/watch?v=vyIgjm4yV7M
https://www.youtube.com/watch?v=YF45qW4Ero8
https://www.youtube.com/watch?v=XJVgnu8yUXI
Och såhär begravs de:https://www.youtube.com/watch?v=jVD7wLw3Xyc

Om inte ens Israel vet hur många soldater Hizbollah har till sitt förfogande, hur ska jag då kunna veta det.
Jag personligen tror att de har en stryka över 100.000 baserat på ett utav Nasrallahs tal.
Anledningen till att jag frågade om hizbollahs martyrer är för att jag tror inte att alla visas upp. Jag läste i en artikel att hizbollah sände massor av sina döda tillbaks till Libanon, och hoppades på en internetsida med alla hizbollahs martyrer.
Citera
2015-07-20, 18:20
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
De har tunnbomber och provisoriska bomber som är förödande och kan mätta sig med USA:s flyg.
Du har inte svarat på mina frågor:
Menar du på riktigt att ett par tunnbomber som inte är det minsta träffsäkra kan mäta sig med amerikanska bomber som träffar på millilitern och raderar ut allt inom kvarteret? Eller missförstod jag dig?
Angående din fråga. Jag kan säga såhär eftersom det var du som drog upp jämförelsen. 2000 Hizbollah soldater hade inte haft det minsta problem att skydda 300 byar och Ayn al-Arab.

Citat:
Anledningen till att jag frågade om hizbollahs martyrer är för att jag tror inte att alla visas upp. Jag läste i en artikel att hizbollah sände massor av sina döda tillbaks till Libanon, och hoppades på en internetsida med alla hizbollahs martyrer.
Jo, alla visas upp. Som jag skrev innan så kan de inte mörka antalet. Hade de gjort det och en mamma som har förlorat sin son går ut med att sonen inte begravs som martyr och får den heder han förtjänar. Ett sådant uttalande hade varit förödande för Hizbollah.
Citera
2015-07-20, 18:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Ja sanning verkar inte stå högt i kurs hos kurderna. Det är nog någon kulturell sak. Att kurderna flydde och bara räddades av USA är allmänt känt. Resultatet ser vi i Ayn al-Arab hur USA bombat staden sönder och samman, iaf i den del ISIS befann sig. Vad gäller kurdernas dödsfall så har olle01 som befinner sig där nere i polemik med lögnaren tigersaid sagt att det där väldigt många kurder där nere, att det är begravningar 24/7. Så det kan vi vara säkra på att kurdernas dödssiffror är påhitt. Det verkar bero på att kurderna inte värderar människoliv som Hezbollah, ja inte andras liv iaf. Sina egna värderar de högt - de har ju flytt till Sverige.
Citera
2015-07-20, 18:27
Medlem
Citat:
Menar du på riktigt att ett par tunnbomber som inte är det minsta träffsäkra kan mäta sig med amerikanska bomber som träffar på millilitern och raderar ut allt inom kvarteret? Eller missförstod jag dig?
Tunnbomber må vara oprecisa men de har en stor sprängradie.
Citat:
Angående din fråga. Jag kan säga såhär eftersom det var du som drog upp jämförelsen. 2000 Hizbollah soldater hade inte haft det minsta problem att skydda 300 byar och Ayn al-Arab.

Jo, alla visas upp. Som jag skrev innan så kan de inte mörka antalet. Hade de gjort det och en mamma som har förlorat sin son går ut med att sonen inte begravs som martyr och får den heder han förtjänar. Ett sådant uttalande hade varit förödande för Hizbollah.
Det är vad du säger, således har det inget med verkligheten att göra.

Det som står i tidningar och det som händer i Libanon är olika händelser. Det står 5 döda i tidningen men 12 döda begravs i Libanon.
Senast redigerad av Kohen 2015-07-20 kl. 18:33.
Citera
2015-07-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ja sanning verkar inte stå högt i kurs hos kurderna. Det är nog någon kulturell sak. Att kurderna flydde och bara räddades av USA är allmänt känt. Resultatet ser vi i Ayn al-Arab hur USA bombat staden sönder och samman, iaf i den del ISIS befann sig. Vad gäller kurdernas dödsfall så har olle01 som befinner sig där nere i polemik med lögnaren tigersaid sagt att det där väldigt många kurder där nere, att det är begravningar 24/7. Så det kan vi vara säkra på att kurdernas dödssiffror är påhitt. Det verkar bero på att kurderna inte värderar människoliv som Hezbollah, ja inte andras liv iaf. Sina egna värderar de högt - de har ju flytt till Sverige.
Ja visst, 35 milj. kurder flydde till Sverige Det svartmarkerade, hur många gånger har du kommit hit med dina lögner utan att vissa upp källor? Och det du säger om olle1 och tigersaid saknar logik? Först säger du att de sa att det begravningar 24/7 och sen säger du att kurdernas dödssiffror är påhitt , alltså var det inte många kurder som dog?

Sen har du sagt att kurder bry sig inte om varandra men nu säger du motsatsen, vad ska det betyda? Från och med idag så ska jag kalla dig för Pinocchio eller "Pinocchio" för jag vill inte anklagas för brott mot 1.06.
Senast redigerad av Kohen 2015-07-20 kl. 18:45.
Citera
2015-07-20, 18:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ja visst, 35 milj. kurder flydde till Sverige Det svartmarkerade, hur många gånger har du kommit hit med dina lögner utan att vissa upp källor? Och det du säger om olle1 och tigersaid saknar logik? Först säger du att de sa att det begravningar 24/7 och sen säger du att kurdernas dödssiffror är påhitt , alltså var det inte många kurder som dog?
Kurdernas låga dödssifror, gör dig inte fånigare än vanligt. Vi minns rudaws patetiska "nyheter" med 0(!) döda kurder, kanske på sin höjd någon skadad, och så påstår de att 1000 ISIS dödats inklusive, vad var det, 119 ISIS-ledare eller vad tigersaid påstod?

Det var ett jäkla gnäll på kurderna och de flesta kurderna flydde till Turkiet innan USA gick in och räddade dom i Ayn al-arab. Nu är det dock den sedvanliga berömda kurdiska historierevisionismen satt in.
Senast redigerad av Xelious 2015-07-20 kl. 18:38.
Citera
2015-07-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kurdernas låga dödssifror, gör dig inte fånigare än vanligt. Vi minns rudaws patetiska "nyheter" med 0(!) döda kurder, kanske på sin höjd någon skadad, och så påstår de att 1000 ISIS dödats inklusive, vad var det, 119 ISIS-ledare eller vad tigersaid påstod?
Jag vill ha källa på det där "Pinocchio".
Citera
2015-07-20, 18:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag vill ha källa på det där "Pinocchio".
Du kommer ihåg det själv. Annars har du den här värdelösa lögnen från rudaw:
(FB) Slutspel i Irak? ISIS och allierade erövrar Mosul

Det var den här meningen, om att ISIS-ledaren Baghdadi skulle vara i Ukraina..
Citat:
"The Ukrainian interior ministry announced Monday that police are searching for ISIS "caliph" Abu Bakr Baghdadi in Ukraine, following reports he is believed to have entered the country.

De andra lögnerna kan du bara läsa igenom tigersaids inlägg så hittar du många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in