2015-05-24, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Du sprider renodlade lögner. Jag kan lova och garantera dig att IS INTE har mördat kvinnor och barn i Palmyra. Ni smutsiga otrogna ljuger hela tiden, det är en del av ert liv, av er livsstil.

Ni ljuger nu om Palmyra och ni ljög när Sinjar föll förra året för att ni krigshetsar och vill att man ska kriga mot IS och nu vill fortsätta kriget.

Sen när blev Assads statsmedia en trovärdiga källa? Eller är Assad en allierad till er i Väst nu bara för att ert hat mot Islam är så stort?

Läste du vad jag skrev? Det är invånarna i Palmyra som har vittnat för syrisk stats tv och inget Assad har hittat på.

Sluta lek dum. Det finns många avhoppade IS-terrorister från ISIS egna led som bevittnar hur civila slaktas främst barn och kvinnor som inte följer kalifatets regler. Dessutom skriver IS ofta i sitt propaganda-magasin Dabiq hur det är tillåtet att använda yezidiska, kristna och assyriska kvinnor som sexslavar. IS-män går runt i Raqqa och Mosul och misshandlar, halshugger och torterar kvinnor, barn och män som inte följer terroristernas order. Nyligen uppmanade IS-terroristerna en man att stena sin dotter för något låtsasbrott hon hade begått.

Det enda man ser hos IS är hur de förslavar, halshugger och torterar barn och kvinnor. Det måste vara en riktigt njutning att bevittna detta om man är psykopat som Iman2014.

Det enda du pratar om är hur dekadent väst är och hur otrogna vi i väst är. Samtidigt som du helhjärtat stödjer förslavning och halshuggning av kvinnor och barn. Om vi är så jävla otrogna, vad i helvete gör du här? Åk ner till ditt kalifat din lilla fullblodspsykopat. Ingen vill ha er här ändå.
Citera
2015-05-24, 16:10
Bannlyst
Citat:
Finns inte ett enda bevis, denna lögnen som spreds nu kommer från Assads statliga TV.

Att sprida lögner är en del av denna krigföringen som bedrivs mot oss muslimer. Vi måste kämpa och slå tillbaka mot detta kriget som förklarats mot oss.

Så IS egna propaganda-tidning Dabiq är en lögn?

Du är så full av skit att man häpnar. Du VET vad IS håller på med. Det går inte att komma ifrån hur IS slaktar kvinnor och barn helt öppet. Det finns hur mycket bevis som helst på detta, till och med kalifatets ledare Bakr al-Baghadidi medger öppet att ISIS-islam är en krigisk religion, inte fredens religion.

Du är en liten råtta som förtjänar att ruttna och torteras i amerikanskt krigsläger. Det är så man ska handskas med barn och kvinno-mördare.

Hoppas verkligen muslimerna i Syrien, Irak och på andra ställen tar mod till sig och rensar ut psykopaterna IS. Det är ju ingen muslim som vill befatta sig med er förutom fullblodspsykopater som har fått stryk hemifrån eller haft svårigheter med att integrera sig i väst för att man har för låg IQ och lider av en mental sinnessjukdom. Vänta bara tills muslimerna har fått nog och rensar ut er en gång för alla och tar tillbaka sin religion från dem sinnessjuka IS-terorristerna.
Citera
2015-05-24, 16:12
Medlem
Citat:
Finns inte ett enda bevis, denna lögnen som spreds nu kommer från Assads statliga TV.

Att sprida lögner är en del av denna krigföringen som bedrivs mot oss muslimer. Vi måste kämpa och slå tillbaka mot detta kriget som förklarats mot oss.
Alltså hur gammal är du mentalt? Tre? Jiddrar du bara eller är du verkligen en psyko?
Det finns INGEN som helst rationalisering som gör att man ska bara slakta och våldta civila, framförallt kvinnor och barn. Jag skiter fullständigt i vilken bok säger det, alla kan skriva en bok. Jag tror dessutom att du inte ens läst Koranen, utan bara repeterar vad någon khat-tuggande mysoginist psycho kompis berättade för dig.
Citera
2015-05-24, 16:13
Medlem
Kan hoppas att ISIS senaste illdåd i Palmyra tvingar fram mer agerande militärt ifrån USA och koalitionen
Citera
2015-05-24, 16:15
Medlem
Erik Östs avatar
För mig är roten till allt ont pengar efter religion (oavsett religion)
Så om vi skulle spekulera lite över IS(eller vad de nu kallar sig i dagsläget )framtida överlevnad ekonomiskt önskar jag ställa några frågor.
Vem eller vilka skulle kunna tänkas fortsätta göra affärer med dom ?

Kommer det ske öppet eller i lönndom som det sker idag?
Är det någon utanför den islamistiska röran som i framtiden öppet kommer ha mage att visa det?
Jag tror och hoppas inte det.
Alltså kan följderna bli att hela organisationen förtvinar efter all misär som följer i spåren i framtiden.
Vad tror ni?

Nu förutsätter jag att terroristerna stärker sina positioner i MÖ med min frågeställning.
Senast redigerad av Erik Öst 2015-05-24 kl. 16:19.
Citera
2015-05-24, 16:17
Medlem
mazdarikards avatar
Hizbollah går ALL-IN i konflikten och kommer att utlysa allmän mobilisering inom kort.
Man kommer inte att begränsa sig till något geografiskt område utan Hizbollahs styrkor kommer att kriga "överallt". Deras ledare utlovar seger och säger något kryptiskt att Hizbollah innehar starka kort som de ännu inte spelat ut.

Everyone has role to play in 'existential' Syria battle: Nasrallah
Citat:
He said his party might soon be announcing “general popular mobilization,” revealing that there will be no geographical limitations for its military actions in the future.
“I said before that we would be wherever we should be [in Syria], and we would not allow this plan to expand, but we were unfortunately answered by doubt, incitement and accusations of treason,” he said.
“I say that we might fight everywhere. We will not remain silent with anyone anymore, and we have strong cards that we haven’t yet used.
“If we keep working with this momentum, like we did in Qalamoun..., the divine promise of victory is certainly guaranteed.”
http://www.dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2015/May-23/299087-everyone-has-role-to-play-in-existential-syria-battle-nasrallah.ashx
Senast redigerad av mazdarikard 2015-05-24 kl. 16:19.
Citera
2015-05-24, 16:18
Medlem
Tror inte alls på att slutet av ISIS skulle ske genom en ekonomisk kollaps, sålänge de har kontroll av oljan kommer det alltid finnas köpare av den och det kommer såklart ske i det dolda.

Kan bara stänga ner denna grupp militärt, vad jag tror iaf
Citera
2015-05-24, 16:23
Bannlyst
Vad är synen på Hizbollah bland sunnimuslimer? Alltså inte muslimer som bekänner sig till psykopatsekten IS utan vanligt folk.
Citera
2015-05-24, 16:25
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tror inte alls på att slutet av ISIS skulle ske genom en ekonomisk kollaps, sålänge de har kontroll av oljan kommer det alltid finnas köpare av den och det kommer såklart ske i det dolda.

Kan bara stänga ner denna grupp militärt, vad jag tror iaf

Världssamfundet verkar inte vara så värst intresserade av att försöka avslöja parasiterna som handlar olja av dem och förser dem med vapen , så vad gör man åt eländet?

Jag tror att det måste upp på bordet först och främst innan någon förändring kan ske för då kan de(IS)nog drabbas av ekonomisk kollaps också.
Senast redigerad av Erik Öst 2015-05-24 kl. 16:38.
Citera
2015-05-24, 16:27
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad är synen på Hizbollah bland sunnimuslimer? Alltså inte muslimer som bekänner sig till psykopatsekten IS utan vanligt folk.

Många neutrala sunniter som gillar Hizbollah, det är bara att gå in på valfri Hizbollah video på youtube så kommer du se sunniter som förklarar sin respekt för gruppen. Sen om du vill tala om wahabismen och salafismens följeslagare så hatar dessa givetvis Hizbollah.
Citera
2015-05-24, 16:40
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Här är ett inlägg skrivit av Osama Bin Laden anhängare som går ut och fördömer attacken ifrån ISIS på en shia moské i Saudiarabien. Denna islamist skriver bland annat att inte varenda bomb som smäller är en seger och att attackera försvarslösa människor bara leder till hämndaktioner som får muslimers blod att rinna. Problemet med islamisterna är att de började sina heliga krig med goda intentioner men då de till skillnad från shiamuslimerna inte har några starka ledare så hamnar deras öde alltid i banditers händer.

Länk till artikeln:

http://t.co/jRILrQ03s3
Citera
2015-05-24, 16:43
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Jag håller med dig till 100%, bland det värsta jag vet är när folk ljuger och är ohederliga.
Vad tycker du, som är en riktig muslim om detta? FN:s särskilda sändebud menar att sunnimuslimer säljer nakna flickor på slavmarknader, där de kategoriseras och säljs som sexslavar eller delas ut till IS-ledare. Detta påstår FN.s särskilda sändebud som varit på plats i Syrien och Irak och träffat kvinnor som blivit offer för sunni-muslimsk brutalitet. Vi som är civiliserade människor chockas av hennes uppgifter, det hade varit bra om du som är en riktig muslim klargjorde hur ni muslimer ser på uppgifterna.

Citat:
SEXUELLT VÅLD. Unga kvinnor kläs av nakna, ställs ut på marknader och säljs som sexslavar.
Det sexuella våldet har blivit en del av Islamiska statens (IS) ideologi och strategi, varnar FN:s särskilda sändebud.
– Det här är en fiende som saknar motstycke. Jag tror inte att det internationella samfundet inser magnituden av problemet, säger Zainab Hawa Bangura, nyligen hemkommen från en resa i Syrien och Irak.
Hon beskriver hur flickor kläs av nakna på slavmarknader, där de kategoriseras och säljs som sexslavar eller delas ut till IS-ledare. Hur systematiska våldtäkter, prostitution, tvångsaborter och trafficking blivit en del av gruppens strategi och ekonomi.
En 21-årig kvinna berättade för Bangura att hon såldes 22 gånger, till olika män - och att hon varje gång tvingades genomgå en operation för att "återställa oskulden".
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article20847033.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in