2015-07-19, 21:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Tja, jag kan bevisa att det INTE står en Lamborgini Aventador i mitt garage!

Gällande bevis så får vi kanske hjälpa till lite . Jag funderar på om de kan bjuda in andra till nätverket som är drabbade av trakasserier från vår polisstat. Då ökar chanserna för att få fram bevis...
Vad tror du om det?
Men kan du bevisa att den inte finns någon annanstans? T ex på månens baksida?
Citera
2015-07-19, 22:06
Medlem
Citat:
Menar du att någon skulle svara Ja eller Nej och sen blir tråden låst?

Nej, det vore ju tråkigt.

Efter att bevis presenterats kan vi börja diskutera dess legitimitet med god ton.
Tyvärr har tråden ännu inte tagit detta triviala första steg.
Citera
2015-07-19, 22:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Gällande bevis så får vi kanske hjälpa till lite . Jag funderar på om de kan bjuda in andra till nätverket som är drabbade av trakasserier från vår polisstat. Då ökar chanserna för att få fram bevis...
Vad tror du om det?

De får gärna göra precis vad som helst för att bevisa sina teorier, det tråkiga är just att de inte ens försöker - de gör absolut ingenting utöver att gnälla om hur synd det är om dem och hur dumma alla är som inte håller med. Ja - och påstå att de ändå har rätt förstås..
Citera
2015-07-20, 01:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
De får gärna göra precis vad som helst för att bevisa sina teorier, det tråkiga är just att de inte ens försöker - de gör absolut ingenting utöver att gnälla om hur synd det är om dem och hur dumma alla är som inte håller med. Ja - och påstå att de ändå har rätt förstås..
Jag tror du har fel. Jag uppfattar bara riktiga fighters i tråden. Men det är ett fasligt tjat om de bevis som aldig skulle hålla riktigt - inte ens i min mening. Här handlar det om förstånd, hederlighet och nyfikenhet.

Eller i vissa fall om dumdryghet och amatördiagnoser.
Citera
2015-07-20, 02:13
Medlem
Citat:
Chanserna behöver inte vara så små som du tror...

Om texten stämmer så verkar det som att olika orginationer samarbetar genom att bla. dela på personalstyrkan. Jag föreställer mig att personalen får olika arbetsuppgifter och då kan GS bara vara en liten del av alla deras uppdrag.

Inte heller ovanligt att man känner igen människor då man är ute och reser. Det hände mig några gånger då jag tågluffade runt i Europa. Vi hade ingen stor budget så vi bodde mest på sunkiga hotel och billiga vandrarhem. Efter ett tag började vi känna igen folk som vi hade sett tidigare under resan. De hade förmodligen samma dåliga budget som vi och valde därmed att vistas på samma billiga platser.
Tror att samma händer för affärsresenärer, journaliser, politiker, personal i olika festivaler och sportevenemang mm.

Och det jag vill säga är att spanarna placerar sig förmodligen på samma platser som deras misstänkta brottslingar håller till. Men de kan rotera personalen och deras fordon så att det försvårar igenkänning.

Så om du tar ett kort på en perps ikväll så kan någon annan TI ta kort på samma perps, på någon annan plats i morgon.

Världen är inte så stor som många tror.

Vad är tramset du syftar på?

Menar du att någon skulle svara Ja eller Nej och sen blir tråden låst?

Det är verkligen nobelt och uppskattat att du vill hjälpa och kommer med kreativa och konstruktiva idéer och förslag.

Har funderat ett tag på hur jag ska kunna skriva ett svar som förklarar på ett bra sätt varför jag personligen inte vill delta i ett sådant scenario, och vad jag har kommit fram till är att jag kan nog inte motivera detta i ord som lätt kan förstås i ett inlägg här, för det handlar om en så pass djuplodande, högst personlig, väldigt abstrakt och nästintill ogripbar och ofattbar KÄNSLA bara. Låter säkert jätteflummigt

Förklaringen för mig finns i de ännu djupare lagren av mina insikter kring fenomenet GS som jag inte ens har skrivit något om här.

Under de senaste månaderna har jag gjort stora framsteg inom mig själv när det gäller hur jag tacklar tillvaron som TI. Har blivit mycket starkare och mer fokuserad på målet att på sikt övervinna detta. Hoppas också på att andra TI's gör framsteg varje dag och blommar ut som de unika individer de är!

Kärlek och omtanke till alla ♡
Citera
2015-07-20, 02:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror du har fel. Jag uppfattar bara riktiga fighters i tråden. Men det är ett fasligt tjat om de bevis som aldig skulle hålla riktigt - inte ens i min mening. Här handlar det om förstånd, hederlighet och nyfikenhet.

Du kan ha en poäng, de är nog fighters, och de tror helt säkert de är stalkade, men de har lik förbaskat inte en tillstymmelse till bevis (vilket måste anses minst sagt anmärkningsvärt då det oftast påstås ha pågått i årtionden) och de försöker ju inte ens bevisa. De konfronterar en inbillad obefintlig fiende, ungefär som don Quijote med väderkvarnen, och så blir de sura när de ifrågasätts. Varför är det ingen av dem som fokuserar på att samla ihop lite bevismaterial istället, om de verkligen tror på detta så borde ju det vara den normala reaktionen...
Citera
2015-07-20, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Ja, lite krasst skulle man ju kunna tillägga att detta är ett diskussionsforum och inte en pågående domstolsförhandling.
Citera
2015-07-20, 03:14
Medlem
Citat:

Tror inte att de vill lämna bevis efter sig. Endast på video samt ljudupptagning kan det bevisas. Men det beror ju på vad dom gör. Det finns däremot detaljerad information om hur det går till. Till och med från insiders. Kort utdrag från https://gangstalkingsurfers.wordpress.com/2012/02/02/53/

""MODUS OPERANDI OF FBI, CIA & NSA PSYCHOPATHS
and TERRORISTS who SECRETLY TORTURE AMERICANS~
GANG STALKER CONFESSES:
“…I was eventually offered a place in the syndicate. The syndicate was presented to me as a kind of fraternity, a masonic-like mutual profit organization with strong police-like overtones. I was told that I was helping to build a better society. However, I have never been given any of the advancement opportunities I was promised. The “advancement system” of the syndicate is a slippery slope. They make you give up your security privileges, so eventually all of your communications are watched (which is why I composed this email offline where they can’t see me, and sent it via an internet cafe) and you have to attend meeting after meeting of mind-numbing pledges and chants. The premise is that if you sign contracts giving up personal liberties for the group, and you are genuinely innocent, then you will be promoted. I have only been promoted once, to the rank of manager, and I don’t feel as if it is a rewarding experience.Worse, you are never allowed to leave because they think you will give away secrets. Leaving is only permissible with a special contract that permits the syndicate to destroy your credibility (usually they make sure that the most attention any secrets that you reveal get is from crackpot UFO magazines, or diagnose you with schizophrenia).""

https://gangstalkingsurfers.wordpress.com/2012/02/02/53/
Citera
2015-07-20, 11:46
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Vad tror du om det?

Meningen med min text var att "bjuda in" andra som är utsatta , (om det fanns andra) genom att de kan googla och hitta texten här och på så sätt få veta att metoderna används lite varstans.

Det viktigast man kan göra är att som sagt , spela in, fota , filma och skaffa lämplig utrustning för detta ändamål . Jag var med om en tuff tid men trodde aldrig att de skulle vara så rädda så att de använde dessa metoder under så lång tid.

Det är deras jobb helt klart, och många gånger har jag sätt släktskapen i anletsdragen, så de hjälps åt för att tysta någon som vet för mycket om deras folk som gjort bort sig . Många har nog inte hela bilden och låter sig värvas utifrån.

Det ser ut som om flera vill få detta till ett mystiskt gäng , men det är enklare än så i mitt fall , och skulle jag tro att hela världen var efter mig så hade det ju varit mentalt jobbigare att anmäla, jag ser den enkla berättelsen i detta då jag har namnen och vad det startade med klart och tydligt, sedan att jag under åren inte varit dummare än att jag skrivit ner uppgifter och filmat , spelat in, borde göra detta till ett enkelt mål för en tingsrätt.
Jag har inte varit bekväm tidigare att gå till rättsinstanser och göra en full anmälan men spela in fota och skriva dagböcker har jag gjort under tiden, men det ser ut som om då man kontaktar jurister så nappar det dåligt.
Det kan ju bero på att någon klient som de haft tidigare inte haft något att visa upp, för även om målet är enkelt så är materialet stort efter så många år.

Jag tror att vissa kommer att skylla på att de ville bara vara till hjälp men samtidigt trakassera och kanske testat om denna stasi metod Zersetzung fungerar, kallar jag inte för hjälp .
Senast redigerad av Harfager 2015-07-20 kl. 11:48.
Citera
2015-07-20, 11:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Meningen med min text var att "bjuda in" andra som är utsatta , (om det fanns andra) genom att de kan googla och hitta texten här och på så sätt få veta att metoderna används lite varstans.

Det viktigast man kan göra är att som sagt , spela in, fota , filma och skaffa lämplig utrustning för detta ändamål . Jag var med om en tuff tid men trodde aldrig att de skulle vara så rädda så att de använde dessa metoder under så lång tid.

Det är deras jobb helt klart, och många gånger har jag sätt släktskapen i anletsdagen, så de hjälps åt för att tysta någon som vet för mycket om deras folk som gjort bort sig . Många har nog inte hela bilden och låter sig värvas utifrån.

Det ser ut som om flera vill få detta till ett mystiskt gäng , men det är enklare än så i mitt fall , och skulle jag tro att hela världen var efter mig så hade det ju varit mentalt jobbigare att anmäla, jag ser den enkla berättelsen i detta då jag har namnen och vad det startade med klart och tydligt, sedan att jag under åren inte varit dummare än att jag skrivit ner uppgifter och filmat , spelat in, borde göra detta till ett enkelt mål för en tingsrätt.
Jag har inte varit bekväm tidigare att gå till rättsinstanser och göra en full anmälan men spela in fota och skriva dagböcker har jag gjort under tiden, men det ser ut som om då man kontaktar jurister så nappar det dåligt.
Det kan ju bero på att någon klient som de haft tidigare inte haft något att visa upp, för även om målet är enkelt så är materialet stort efter så många år.

Jag tror att vissa kommer att skylla på att de ville bara vara till hjälp men samtidigt trakassera och kanske testat om denna stasi metod Zersetzung fungerar, kallar jag inte för hjälp .

Om du vet den bakomliggande orsaken så är du ganska unik i dessa kretsar vad jag förstått - de flesta verkar anse att det inte finns (eller att de inte känner till) någon orsak till varför de blir stalkade. Har du möjlighet att dela med dig av orsaken - eller i alla fall antyda vad den var (utan att för den skull avslöja vem du är)?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-20 kl. 11:54.
Citera
2015-07-20, 12:48
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Om du vet den bakomliggande orsaken så är du ganska unik i dessa kretsar vad jag förstått - de flesta verkar anse att det inte finns (eller att de inte känner till) någon orsak till varför de blir stalkade. Har du möjlighet att dela med dig av orsaken - eller i alla fall antyda vad den var (utan att för den skull avslöja vem du är)?

Ett visst jobb förslag fick jag i samband med en tuff tid , men tror mera att den länk jag hittade nyligen där mitt namn stod med och en utredning som förordades runt en händelse var skälet till deras kontakt och intresse. För att sedan komma med hot och tysta ned det hela.

Även om jag vet att det förmodligen är de som gör detta "stalking" etc så om de kör i gång "sten krossen" 2-3 på nätterna så bli jag ju lika trött för det än om jag inte vetat det och de subtilare hoten är jobbiga då man vet inte hur lång dessa kan gå men ger mig samtidigt chans att dokumentera, vilket jag var sämre på i början , gav till och med bort en diktafon som jag inte ansåg mig ha någon användning för då jag litade för mycket på de som jag inte borde litat på uppenbarligen ...
Citera
2015-07-20, 13:20
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Det är verkligen nobelt och uppskattat att du vill hjälpa och kommer med kreativa och konstruktiva idéer och förslag.

Har funderat ett tag på hur jag ska kunna skriva ett svar som förklarar på ett bra sätt varför jag personligen inte vill delta i ett sådant scenario, och vad jag har kommit fram till är att jag kan nog inte motivera detta i ord som lätt kan förstås i ett inlägg här, för det handlar om en så pass djuplodande, högst personlig, väldigt abstrakt och nästintill ogripbar och ofattbar KÄNSLA bara. Låter säkert jätteflummigt

Förklaringen för mig finns i de ännu djupare lagren av mina insikter kring fenomenet GS som jag inte ens har skrivit något om här.

Under de senaste månaderna har jag gjort stora framsteg inom mig själv när det gäller hur jag tacklar tillvaron som TI. Har blivit mycket starkare och mer fokuserad på målet att på sikt övervinna detta. Hoppas också på att andra TI's gör framsteg varje dag och blommar ut som de unika individer de är!

Kärlek och omtanke till alla ♡
Jag tror inte att någon har sagt att du måste delta. Det har bara kommit föreslag på hur TI's kan agera för att motverka förföljelserna och generera bevis.
Ingen behöver alltså redogöra om de ska delta eller inte.

Din känsla kallas för intuition och jag antar att den har funnits långt innan människan hamnade på evolutionsträdet.

---

Jag tycker att fenomenets likheter med stasis metoder är slående. Och i samband med Snowdens avslöjanden så blir likheterna ännu starkare eftersom stasi använde just övervakningssystem av olika slag i sin verksamhet.

Jimmie Åkesson har ju varit med om ett och annat under sina tal. Är inte så speciellt politiskt engagerad men jag har inte ungått att märka av de störande elementen under hans framträdanden...
En flygande pizza
Åskådare som tutar och för oväsen
En HD som startar och varvar motorn
Ljudanläggning som störs
Ja! Det går att tolka på flera sätt. Men hur skulle stasi ha gjort för att psyka honom?

SD var väldigt intresserade av stasi-arkiven, som en av våra forskare hade. De ville veta vilka våra landsförrädere är.

Men nu har det bränts...
Citat:
"Extremt ovanligt i ett demokratiskt land"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6057707

Men en del ska tydligen jobba inom polisen och säkerhetspolisen...
Citat:
"Sven-Olof Sällström tog idag upp de svenska Stasi-arkiven i debatten som visades på TV.
Hans argument var att en del av de namn som står med i arkiven har idag arbeten som poliser, säkerhetspoliser, politiker och journalister."
(FB) SD kräver öppnade STASI-arkiv, Beatrice Ask är emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in