Citat:
Om man inte hakar upp sig på att det skall vara diskret så finns det näst intill oändligt med exempel. Hela Nord-Korea är väl mer eller mindre byggt på den principen och Scientologer verkar har gjort till någon sorts egen paradgren att förstöra livet för avhoppare och öppna kritiker.Äntligen något konstruktivt från skeptikerhållet! Men en exakt definition verkar lite överdrivet på något sätt.
Jag tycker att grupper som bedriver organiserade förföljelser mot enskilda är den allmänna definitionen, men att de speciella organiserade förföljelser som mest diskuteras på internet nuförtiden snarare handlar om vilka moment som förekommer eller t.o.m. är vanligt förekommande vid organiserad förföljelse.
Självklart måste inte alla moment finnas i varje organiserad förföljelse och inte heller behöver det vara samma schema vid olika tillfällen. Modus operandi kan förstås varieras vilket ytterligare försvårar att identifiera och bevisa verksamheten.
Frågan om hur många gånger är väl berättigad men alltför teoretiserande och anpassad till något sorts förfelat bevisbördestänkande. Först upptäcker man förföljelserna, sedan upprepas de tills det att de slutar. Om det är dagligen, under veckoslut eller någon gång då och då, är ovidkommande.
Det viktigaste är att det är organiserat och självklart räknas alla motiv. När organiserade grupper trakasserar utpekade individer, t.ex. på facebook, så tycker jag att det är gangstalking, men inte den gangstalking som är ifrågasatt: organiserad och diskret förföljelse i syfte att alltmer skada individer.
Jag tycker att grupper som bedriver organiserade förföljelser mot enskilda är den allmänna definitionen, men att de speciella organiserade förföljelser som mest diskuteras på internet nuförtiden snarare handlar om vilka moment som förekommer eller t.o.m. är vanligt förekommande vid organiserad förföljelse.
Självklart måste inte alla moment finnas i varje organiserad förföljelse och inte heller behöver det vara samma schema vid olika tillfällen. Modus operandi kan förstås varieras vilket ytterligare försvårar att identifiera och bevisa verksamheten.
Frågan om hur många gånger är väl berättigad men alltför teoretiserande och anpassad till något sorts förfelat bevisbördestänkande. Först upptäcker man förföljelserna, sedan upprepas de tills det att de slutar. Om det är dagligen, under veckoslut eller någon gång då och då, är ovidkommande.
Det viktigaste är att det är organiserat och självklart räknas alla motiv. När organiserade grupper trakasserar utpekade individer, t.ex. på facebook, så tycker jag att det är gangstalking, men inte den gangstalking som är ifrågasatt: organiserad och diskret förföljelse i syfte att alltmer skada individer.
Så om det var allt tråden skulle utreda så hade det varit väldigt enkelt att konstatera att ja hela världen är full av rövhål och inte sällan enas dessa mot enskilda individer.
Gemensamt för dessa verkar dock vara att man går in för det på allvar och inte uteslutande ägnar sig åt åratal av småhyss för att driva personer till vansinne, det verkar på sin höjd vara en delkomponent i ett mycket kortsiktigare tidsplan.
Så ja, om man har mäktiga fiender och hela livet plötsligt förvandlas till skit så är det fullt realistiskt att föreställa sig att man kan vara utsatt för organiserad förföljelse i syfte att första hela ens liv.
Men när man kryddar det hela med föreställningen att det finns hemliga organisationer som ägnar sig åt detta mot godtyckligt valda människor i rent experimentsyfte så blir det bara fånigt.
Tror man det så har man sett på för mycket tv-serier och dessutom har man förstorat upp sin egen betydelse till löjliga proportioner.
1-procentarna är rent allmänt alldeles för snåla och omotiverade för att slösa pengar på sådant och så många andra finns det inte som skulle ha råd.
Dessutom hade förr eller senare någon hoppat av eller blivit tagen på bar gärning. Det är återigen bara fånigt att tro något annat.
Men visst nu resonerar jag fritt och godtyckligt. Så fort någon presenterar något som helst trovärdigt bevis på motsatsen så är jag villig att revidera min syn på saken.
Fram till dess så föreslår jag att ni justerar medicinnivåerna och investerar i ett större antal nanny-cams för er egen sinnesros skull. Dessa finns i alla möjliga modeller från brandvarnare och strömadaptrar till gosedjur. När dom inte visar några inkräktare i samband med mystiska händelser i hemmet så kan det enkelt konstateras att ni bara inbillade er. I annat fall har ni äntligen fått bevis och kan bevisa för hela världen att ni hade rätt utan att bli hånade... Jag tänker dock inte hålla andan under tiden.
vfan ler han för.
) och att de stasi metoder som stått på bland annat wiki fungerar än i dag om än i andras händer .