2015-07-19, 02:50
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Äntligen något konstruktivt från skeptikerhållet! Men en exakt definition verkar lite överdrivet på något sätt.

Jag tycker att grupper som bedriver organiserade förföljelser mot enskilda är den allmänna definitionen, men att de speciella organiserade förföljelser som mest diskuteras på internet nuförtiden snarare handlar om vilka moment som förekommer eller t.o.m. är vanligt förekommande vid organiserad förföljelse.

Självklart måste inte alla moment finnas i varje organiserad förföljelse och inte heller behöver det vara samma schema vid olika tillfällen. Modus operandi kan förstås varieras vilket ytterligare försvårar att identifiera och bevisa verksamheten.

Frågan om hur många gånger är väl berättigad men alltför teoretiserande och anpassad till något sorts förfelat bevisbördestänkande. Först upptäcker man förföljelserna, sedan upprepas de tills det att de slutar. Om det är dagligen, under veckoslut eller någon gång då och då, är ovidkommande.

Det viktigaste är att det är organiserat och självklart räknas alla motiv. När organiserade grupper trakasserar utpekade individer, t.ex. på facebook, så tycker jag att det är gangstalking, men inte den gangstalking som är ifrågasatt: organiserad och diskret förföljelse i syfte att alltmer skada individer.
Om man inte hakar upp sig på att det skall vara diskret så finns det näst intill oändligt med exempel. Hela Nord-Korea är väl mer eller mindre byggt på den principen och Scientologer verkar har gjort till någon sorts egen paradgren att förstöra livet för avhoppare och öppna kritiker.

Så om det var allt tråden skulle utreda så hade det varit väldigt enkelt att konstatera att ja hela världen är full av rövhål och inte sällan enas dessa mot enskilda individer.

Gemensamt för dessa verkar dock vara att man går in för det på allvar och inte uteslutande ägnar sig åt åratal av småhyss för att driva personer till vansinne, det verkar på sin höjd vara en delkomponent i ett mycket kortsiktigare tidsplan.

Så ja, om man har mäktiga fiender och hela livet plötsligt förvandlas till skit så är det fullt realistiskt att föreställa sig att man kan vara utsatt för organiserad förföljelse i syfte att första hela ens liv.

Men när man kryddar det hela med föreställningen att det finns hemliga organisationer som ägnar sig åt detta mot godtyckligt valda människor i rent experimentsyfte så blir det bara fånigt.

Tror man det så har man sett på för mycket tv-serier och dessutom har man förstorat upp sin egen betydelse till löjliga proportioner.

1-procentarna är rent allmänt alldeles för snåla och omotiverade för att slösa pengar på sådant och så många andra finns det inte som skulle ha råd.

Dessutom hade förr eller senare någon hoppat av eller blivit tagen på bar gärning. Det är återigen bara fånigt att tro något annat.

Men visst nu resonerar jag fritt och godtyckligt. Så fort någon presenterar något som helst trovärdigt bevis på motsatsen så är jag villig att revidera min syn på saken.

Fram till dess så föreslår jag att ni justerar medicinnivåerna och investerar i ett större antal nanny-cams för er egen sinnesros skull. Dessa finns i alla möjliga modeller från brandvarnare och strömadaptrar till gosedjur. När dom inte visar några inkräktare i samband med mystiska händelser i hemmet så kan det enkelt konstateras att ni bara inbillade er. I annat fall har ni äntligen fått bevis och kan bevisa för hela världen att ni hade rätt utan att bli hånade... Jag tänker dock inte hålla andan under tiden.
Citera
2015-07-19, 12:41
Medlem
ieshos avatar
Jag tror inte vi behöver konsumera psykofarmaka, men visst är det mysigt att koppla bort allt och stänga av all verklighets-check ibland i en fåtölj med ett glas whisky. Min inställning är att jag varken kan eller vill ändra världens gång. Jag är övertygad om att världen är på väg mot sin undergång och att det inte finns någonting jag kan göra åt det. Det viktiga är människorna - de oförstörda själarna.

Jo förföljelser är vardag och inte bara i Nordkorea, Ryssland (...), utan det finns maktlystna och korrumperade personer överallt där det finns mindre folksamlingar. Men det känns tryggare att trycka ned informatörerna och kalla dem för psykiskt sjuka (vilket en del av dem också förväntas bli och blir) än att se den skrämmande verklighet som tränger in i varje vrå av tillvaron.

Idag behövs vissa "rövhål" för att förtrycka de som idag motas mot undergång, men sedan är det de själva som står på tur att utrotas i något krig eller så. Eller värre!

Om man är på den nivån att man märker ord och sparkar på dem som vacklar eller ligger, så är fortsatta diskussioner inte meningsfulla. Självklart inbillar sig många offer allt möjligt - det är ju meningen - men lika självklart kan man avstämma trakasserier på ett djävulskt sätt med diskreta metoder som röda bilar som bländar.

Ni som är utsatta vill jag råda att inte försöka göra er till de nav som världen ska vridas rätt kring, utan att lita på tillvarons godhet, sanning och ödmjukhet. I vår tid marscherar de motsatta krafterna (ondskan, lögnen, högmodet) och vad som kan räddas är själen.
Senast redigerad av iesho 2015-07-19 kl. 12:44.
Citera
2015-07-19, 13:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte vi behöver konsumera psykofarmaka, men visst är det mysigt att koppla bort allt och stänga av all verklighets-check ibland i en fåtölj med ett glas whisky. Min inställning är att jag varken kan eller vill ändra världens gång. Jag är övertygad om att världen är på väg mot sin undergång och att det inte finns någonting jag kan göra åt det. Det viktiga är människorna - de oförstörda själarna.

Jo förföljelser är vardag och inte bara i Nordkorea, Ryssland (...), utan det finns maktlystna och korrumperade personer överallt där det finns mindre folksamlingar. Men det känns tryggare att trycka ned informatörerna och kalla dem för psykiskt sjuka (vilket en del av dem också förväntas bli och blir) än att se den skrämmande verklighet som tränger in i varje vrå av tillvaron.

Idag behövs vissa "rövhål" för att förtrycka de som idag motas mot undergång, men sedan är det de själva som står på tur att utrotas i något krig eller så. Eller värre!

Om man är på den nivån att man märker ord och sparkar på dem som vacklar eller ligger, så är fortsatta diskussioner inte meningsfulla. Självklart inbillar sig många offer allt möjligt - det är ju meningen - men lika självklart kan man avstämma trakasserier på ett djävulskt sätt med diskreta metoder som röda bilar som bländar.

Ni som är utsatta vill jag råda att inte försöka göra er till de nav som världen ska vridas rätt kring, utan att lita på tillvarons godhet, sanning och ödmjukhet. I vår tid marscherar de motsatta krafterna (ondskan, lögnen, högmodet) och vad som kan räddas är själen.

Informatörerna? Vad är det de informerar om?
De lyckas ju inte ens informera om vad de har för bevis för sina påståenden..
Citera
2015-07-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Så du tycker att man inte ska ta upp de bakomvarande teorierna bara för att TS inte har redogjort för det?

Jag tycker att frågan "Förekommer organiserad gang stalking?" är oerhört tydlig.
Men nu sitter vi här med 340 inlägg där inte ett enda styrker att gang stalking förekommer, endast teorier om varför det skulle kunna förekomma och hur det skulle kunna förekomma.
Citera
2015-07-19, 13:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt om jag vill hålla med om att jag märkte ord... Och sparkade på någon liggande gjorde jag väl ändå inte? Jag menar om nu era misstankar är korrekta så är ni ju närmast att beskriva som härdade krigsveteraner? Ni har inte bara överlevt åratal av gang stalking, ni har dessutom börjat organisera er själva och slå tillbaka.

Låt gå att ni använder lika ineffektiva metoder som ni själva anser er ha blivit utsatta för men i alla fall?

Sen förstår jag inte riktigt varför du pratar om att rädda själen... Är inte det ett religiöst koko-koncept? Är du säker på att du inte är eller har varit medlem i någon sekt som kan sätta saker i lite perspektiv?
Citera
2015-07-19, 14:39
Medlem
speedygonsalezs avatar
Hur ofta åker en människa fast som ex mördat någon de ej har någon koppling till?

Sällan om det inte upprepas eller det lämnas spår, begås misstag, eller om mönster följs.

.."GS" har utvecklats, idag vet nästan alla att det finns teknologi till att vara enstaka individer, ordet "gangstalking" kan även ändras till "gangstalker" som alla listat ut nu finns det en jävla massa olika sätt att läsa det.

privatpersoner, grupperingar, störda, hämndlystna, långsinta, impulsiva, galna, helt jävla efterblivna.

kan följa eller följas av

...

-Keep lookin'
/Arnold ..i ett helt annat scenario.
(man måste bli otränad för att bli vältränad igen, bli skitig innan man blir ren igen min ven *än

iaf lärt mig en hel del, man hamnar på en helt annan nivå, och borde egentligen hålla käften om det och.. eh skriva, rimma eller lösa en gåta? .. eller ställer man dom med?=

se detta som en smiley =?

är det den glade eller sade? HAHAHAHA förbryllad vfan ler han för.

Glömde stor bokstav efter alla .... . .. . .. . ber om ursäkt mina vänner, men ni förstår nu.

Citera
2015-07-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ja du förstod rätt, en människa kan uppfatta ganska små avvikelser från det normala. Och det är väl detta som kan utnyttjas för att psyka människor med gangstalking.

Jag är övertygad om att gs förekommer och var själv utsatt för liknande förföljelser när jag var yngre. Nuförtiden verkar ingen slösa tid på mig. För mig är det självklart att mobbing och förföljelser även tar sig extrema former och att DDR och Stasi inte var något undantag som bekräftade en regel om att diskret mobbing i syfte att skada människor psykiskt och socialt inte förekommer allmänt.

Jag är inne på ett liknande spår som dig, att samhället alltid har varit extremt strukturerat i det fördolda. Det finns ett spel om dominans i världen. Vissa behövs, för de som spelar spelet, och andra är mer eller mindre oönskade.

Jag fick liknande testresultat som dig vid tester (130+) på den tiden när jag ibland testades och även för mig har alltid omtanke och anständighet varit ett måste. Vilket nog är en oönskad kombination. Om man hör till 150+ eller har påtagliga ledaregenskaper riskerar man antagligen att bli uppmärksammad, adjungerad och slutligen korrumperad eftersom de som styr har ett stort behov av kvalificerade medhjälpare.

De som är tillräckligt begåvade för att ana och artikulera den dolda verkligheten från ett utifrånperspektiv neutraliseras för att deras idéer och attityder inte ska vinna fäste i bredare folklager. Det är förklaringen på Stasis gs-verksamhet och på motsvarande verksamheter över hela världen.

Men det finns säkert många olika motiv och olikartade gs-grupperingar.

En väldigt bra och tydlig formulering som hjälpte mig att bättre förstå hur du ser på det. Hela ditt resonemang ligger mycket nära hur jag själv resonerar.
Citera
2015-07-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Oj , dessa var "lite" olika berättelser och erfarenheter åtminstone hur det började, och visst drömmer nog flera om att styra världen . Om man hade ett infraljud / magnet tanke ändrande instrument som man på håll kunde förhindra ett folkmord med så vore ju syftet gott , men om detta användes i vardagen så vore det mindre bra .

Jag funderar ju nu på anledningar "hur det kan vara " också , som tex var det överbeskyddande då du växte upp så att någon håller ett öga på dig än i dag ? Och har någon bett fel gubbe att hålla ögonen åt dem på dej ?? . Vi kan vara överens om att fler än en vill ha världsmakten ( och då kan lika gärna jag ta den ) och att de stasi metoder som stått på bland annat wiki fungerar än i dag om än i andras händer .
Jag vet inget om experiment på barn men , var det i skadande syfte ? Om de gav dig extra d-vitamin och kollade om du blev allergisk , förkyld lika fort som innan så var det ju nog ett gott syfte.Men psykologiska , vad gick dessa ut på ?

Går ej in på några fler detaljer kring barndomen här på flashback längre, utan kommer fortsättningsvis att hålla detta privat.
Citera
2015-07-19, 21:19
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
[...] Ett förslag här var att TI's skulle gå ihop och skicka bilder och filmer på stalkers till varann för att se om de hade fångat samma person på bild, då skulle det godtas som bevis. Men TI's är utspridda över landet och dessa perps är, utifrån mina observationer i alla fall, oftast platsbundna eller personligt knutna till respektive TI. Så chansen att man känner igen någon är nog minimal tyvärr. [...]

Chanserna behöver inte vara så små som du tror...
Citat:
"Ofta snackas det om vad polisen gör och får göra. Detta är bara en liten del jag skriver ut... pytteliten.
Ni som tror att den gamle "spanaren" i 55 års ålderna man ser i filmerna är den man ska akta sig för på gatan eller på gymmet eller sitter och letar folk här inne, måste tänka om.
90% av all spaning sker av civilister idag, informatörer som är 20-30 år gamla och som har utländsk och svensk härkomst. Som är välutbildade och som ser ut som thugs.. hela spannet täcks.
Vid en snabb genomgång av civil militärens organisation som oxå riktar sig till kriminella idag inom landet, säpo och rikskrim och länskrim så ser man att dom uppmanar även respektive att byta folk med varann hela tiden så den som arbetar på krim idag kan arbeta på säpo imorn nere i halmstad. Detta innebär att mängden anställda är tredubbla som vi ser på papper... det gör att man inser vilken gigantisk överdimensionerad organisation dom har. Resurserna är med andra ord obegränsade idag."
(FB) Heavy - If U Can Dream It, U Can Do It!

Om texten stämmer så verkar det som att olika orginationer samarbetar genom att bla. dela på personalstyrkan. Jag föreställer mig att personalen får olika arbetsuppgifter och då kan GS bara vara en liten del av alla deras uppdrag.

Inte heller ovanligt att man känner igen människor då man är ute och reser. Det hände mig några gånger då jag tågluffade runt i Europa. Vi hade ingen stor budget så vi bodde mest på sunkiga hotel och billiga vandrarhem. Efter ett tag började vi känna igen folk som vi hade sett tidigare under resan. De hade förmodligen samma dåliga budget som vi och valde därmed att vistas på samma billiga platser.
Tror att samma händer för affärsresenärer, journaliser, politiker, personal i olika festivaler och sportevenemang mm.

Och det jag vill säga är att spanarna placerar sig förmodligen på samma platser som deras misstänkta brottslingar håller till. Men de kan rotera personalen och deras fordon så att det försvårar igenkänning.

Så om du tar ett kort på en perps ikväll så kan någon annan TI ta kort på samma perps, på någon annan plats i morgon.

Världen är inte så stor som många tror.

Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
[...] Och att slutsatsen vi borde dra är att vilket trams som helst kan bevisa vad som helst bara man vill det och har en unik förmåga att uppfatta världen annorlunda? [...]
Vad är tramset du syftar på?

Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag tycker att frågan "Förekommer organiserad gang stalking?" är oerhört tydlig.
Men nu sitter vi här med 340 inlägg där inte ett enda styrker att gang stalking förekommer, endast teorier om varför det skulle kunna förekomma och hur det skulle kunna förekomma.
Menar du att någon skulle svara Ja eller Nej och sen blir tråden låst?
Citera
2015-07-19, 21:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
...
Menar du att någon skulle svara Ja eller Nej och sen blir tråden låst?

Någon kanske kunde lägga fram åtminstone ett försök till tillstymmelsen av ett bevis för att föra diskussionen framåt?
Om någon faktiskt bevisade att GS finns så skulle förstås tråden kunna låsas, att bevisa att något INTE finns är som du säkert känner till nästan omöjligt.
Citera
2015-07-19, 21:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Hur ställer ni (TI's) er till andra konspirationsteorier? Många "troende" i detta forum verkar husera i en hel massa trådar och tror på det mesta/väldigt mycket - men TI's verkar ganska riktade i sin tro på just detta fenomen.
Tror ni på Illuminati, att 911 var ett inside job, att många terrordåd är false flags, att någon "elit" ska utrota mänskligheten till 95% etc etc?
Om ni INTE tror på dessa andra konspirationsteorier så undrar jag väldigt mycket över vad ni tycker om de som gör det? Vad tänker ni om folk som påstår att Sandy Holks var en false flagg, tror det finns pyramider på mars och folk som tror att Bilderbergmöten är nån sorts satanskonvent?
Citera
2015-07-19, 21:54
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Någon kanske kunde lägga fram åtminstone ett försök till tillstymmelsen av ett bevis för att föra diskussionen framåt?
Om någon faktiskt bevisade att GS finns så skulle förstås tråden kunna låsas, att bevisa att något INTE finns är som du säkert känner till nästan omöjligt.
Tja, jag kan bevisa att det INTE står en Lamborgini Aventador i mitt garage!

Gällande bevis så får vi kanske hjälpa till lite . Jag funderar på om de kan bjuda in andra till nätverket som är drabbade av trakasserier från vår polisstat. Då ökar chanserna för att få fram bevis...
Vad tror du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in