2015-07-20, 01:13
Bannlyst
Då börjas det lite smått så där i DN; snart ett ensamkommande barn i varje rum nära dig:

"– Vi hade det så bra. Vi kände att vi gott kunde ta hand om ytterligare ett barn, utöver våra fem egna, säger Jan Odeheim."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-kande-att-vi-gott-kunde-ta-hand-om-fler/
Citera
2015-07-20, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Kan det vara den varma värmländskan respektive dalmålet (som jag gissar Boström talar) som trängt igenom texten och blidkat Migrationsimperiets vakthundar som låtit dem passera under radarn? NWT:s och GP:s sommarvikarier har hittat rännan, Dödsstjärnans achilleshäl.

De mediala härskarna ser sina fuskbyggen raseras, kriget har nått kulminationspunkten; detta bedömde Lampros hade inträffat redan för drygt två år sen, och frågan är om han/hon inte hade rätt så här i backspegeln.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Det finns ingen offensiv förmåga kvar hos fi. Vilken ny jämvikt efter den uppkomna landvinningen ska vi se fram emot nu; kan fi på reträtt samla kraft i ett tillfälligt stillestånd eller är dissidenterna och rebellerna för många och motiverade för att framryckningen ska kunna hejdas? I spillrorna och kaoset som MSM orsakat, så ser kriget onekligen gynnsamt ut från vår synvinkel.
Citera
2015-07-20, 02:08
Medlem
SingMeToSleeps avatar
http://m.gp.se/nyheter/ledare/gastkronikor/1.2780611-marie-demker-demokrati-kan-inte-skapa-likhet

Marie Demker bjuder på lite moteld, om än i form av lösskott i jämförelse med Boströms hejdundrande kanoner han avfyrat i veckan. Denna texten är ju typisk för mångkulturister. Något svammel om öppenhet och sedan en anekdotisk berättelse om hur trevligt det var med gospel när hon var liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie Demker
Den moraliska indignationen och känslan av hot upplevs som en tillräcklig analys: Om något stör den egna sinnesfriden är det illegitimt.

"Känslan av hot upplevs"... I en tid då min hemstad hemsöks av ett antal hundratal IS-fanatiker och -mördare är det inte en känsla eller upplevelse, det ÄR ett hot. Ett hot som hade kunnat undvikas med en rimlig politik.

Som statsvetare borde hon också veta om hur mångkultur, nationalstat och socialt kapital inte samverkar på ett gynnsamt sätt. Framförallt inte när ett sekulärt och jämställt samhälle möter invandring från starkt religiösa och patriarkala länder.

Vad menas med "att med demokratiska verktyg skapa allt större utrymme för, och inkludering av, kulturell mångfald"? Jag är nyfiken på vad som menas, för det är en alldeles speciell sorts rotvälta i vilken jag inte är flytande.

Är detta den sortens moteld som kommer att komma är debatten enkelt vunnen.
Citera
2015-07-20, 05:00
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Då börjas det lite smått så där i DN; snart ett ensamkommande barn i varje rum nära dig:

"– Vi hade det så bra. Vi kände att vi gott kunde ta hand om ytterligare ett barn, utöver våra fem egna, säger Jan Odeheim."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-kande-att-vi-gott-kunde-ta-hand-om-fler/

Så tröttsamt. Och allt orkestrerat med en bild på en gullig liten lintott på en gunga. Frågan handlar egentligen om två helt andra saker:

- HVB-hem är avsevärt dyrare än familjeplacering. Kassan är tom, något måste göras.
- Det är knappast någon liten gullig lintott som skall placeras utan en fullt vuxen muslimsk alfahanne.

Sen misstänker jag starkt att en höjd ersättning vid familjeplacering inte kommer att hjälpa med tanke på vilka 12 000 prognostiserade "barn" det rör sig om.

Artikeln får underkänt ifrån mig.
Citera
2015-07-20, 08:34
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
"Mediakrig" är väl fortfarande inte riktigt väl definierat. Åtminstone inte som det används i tråden jämfört med trådstarten. Men ett som är säkert är att tillräckligt många intellektuella/samhällsdebattörer nu har kommit ut ur åsiktsgarderoben, för att man ska kunna säga att en debatt nu förs (om mångkultur/invandring och dess konsekvenser). En allt hätskare debatt. Tino Sanandaji, Alexander Bard och Johan Westerhom har något gemensamt, hur svårt det ändå kan vara att tro vid första anblick.

Tino släpper loss några rallarsvingar på Facebook:

Citat:
Behrang Kianzad är en vänsteraktivist som skrivit en nationalekonomiskt ”forskningsgenomgång” om invandring för kulturtidningen Ordfront. Kianzad är som många vet en haverist som ljugit om examen och uppmanat till våld. Ordfronts ”forskningsgenomgång” håller den nivå man kan förvänta sig.

Ett konkret exempel är att Kianzad och Ordfront hävdar att ”de flesta” invandrare är mellan 20 och 30 år gamla. Jag har flera gånger försökt för de att detta är nonsens, både enligt statistik och sunt förnuft. Ordfront och Kianzad surrealistiska svar är att de flesta invandrare är mellan 20 och 30 år för att medianåldern enligt SCB är 27. Så går det när två växteraktivister som inte förstår högstadiematte ska försöka diskutera nationalekonomi. Resten av svaret är osammanhängde smörja som inte är värt att bemöta. Ingen seriös skribent citerar dessa galningar.

Det gör däremot NEOs Mattias Svensson, som länkart till Kianzads angrepp på mig på twitter. Mattias Svensson har själv inte högskolexamen och har satt i system att ljuga om forskning som han inte förstår sig på. Det finns tydligen inga smutsiga lögner om mig som Mattias Svensson inte upprepar, inte ens Behrang Kianzads feberyra. Det gäller inte bara mig, Svensson retwittrar numera entusiastiskt extremvänsterns angrepp på Per Gudmundson, Ivar Arpi och andra liberaler. Svenssons twitterflöde är rekommenderad läsning, inte minst för borgerliga NEOs läsare.

I jaktens värld pratar man om individer i en population som är på retur. En hjort som passerat punkten i livet där styrkan och uthålligheten var som störst är på retur. Han ansätts av yngre förmågor under brunsten och riskerar förlora sin "sexuella hegemoni", sitt harem. Jag kan inte låta bli att tänka på många av Tinos offer, som just intellektuella på retur. Det är så tydligt på något sätt. Vi ser liksom skapandet av föredettingar i realtid nu. I rätt snabb takt.
Citera
2015-07-20, 09:10
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kan det vara den varma värmländskan respektive dalmålet (som jag gissar Boström talar) som trängt igenom texten och blidkat Migrationsimperiets vakthundar som låtit dem passera under radarn? NWT:s och GP:s sommarvikarier har hittat rännan, Dödsstjärnans achilleshäl.

De mediala härskarna ser sina fuskbyggen raseras, kriget har nått kulminationspunkten; detta bedömde Lampros hade inträffat redan för drygt två år sen, och frågan är om han/hon inte hade rätt så här i backspegeln.

Det finns ingen offensiv förmåga kvar hos fi. Vilken ny jämvikt efter den uppkomna landvinningen ska vi se fram emot nu; kan fi på reträtt samla kraft i ett tillfälligt stillestånd eller är dissidenterna och rebellerna för många och motiverade för att framryckningen ska kunna hejdas? I spillrorna och kaoset som MSM orsakat, så ser kriget onekligen gynnsamt ut från vår synvinkel.

Baserat på de (få) tillfällena jag har haft tillfälle att läsa NWT under senaste året så tror jag inte detta är en tillfällig sommarvikarie-grej. Känns som att NWT blir mer och mer öppet i en glidning i inriktningen från M mot Kd/Sd.
Den glidningen kan ju baseras på hur det ser ut i länet i praktiken, för avståndet från redaktionsrummen i Karlstad till verkligheten är nog betydligt kortare än vad M:s partiledning nånsin kommer förstå.
Citera
2015-07-20, 09:20
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski

Tack för länken. Min analys står sig. PK-ismen nådde kulminationspunkten 2012-2013. Allt de har kvar är "sound and fury, smoke and mirrors". Allt de har kvar är symbolhandlingar som skäggdam vinner Eurovision, Stars&Bars tas ner och Adam Tensta lämnar TV-soffa.

Globalt går utvecklingen emot NWO-PK-ism och för frihet och samnationalism. Vi ser det i US-EU-avtalet med Iran, som isolerar neocons och Israel-Saudi-Arabien-Militärindustrialla komplexet, vi ser det i Syrien och Ukraina där inget uppseendeväckande hänt på sistone trots yrande från domedagsprofeter om tredje världskriget. Och vi ser det i dödsryckningarna hos svensk PK-ism som inte går segrande fram längre, det är bara taktiskt finlir och automatiska motanfall.

- - -

Frihets- och Sverigevänner har medvind, nationalismen går fram i hela Europa och krigen i världen varvas ner. Kâli Yuga av död och dualism är över, Sat Yuga av fred är här. På sikt kommer detta att leda till allmänt omhuldande av andlighet och erkännade av varje folks rätt att existera i sitt ursprungsområde. Dvs: samnationalism.

PK-fraktionens puffande för ensamkommande flyktigbarns uppehälle i privata hem känns inte förankrat i något just nu. Detta är ett av många tecken på en fraktion, PK-ism, som tappat kontakten med verkligheten.
Senast redigerad av lampros 2015-07-20 kl. 09:29.
Citera
2015-07-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Tino släpper loss några rallarsvingar på Facebook:

Intressant att Mattias Svensson gått ner sig så. Han blev verkligen totalägd av Tino för ett tag sedan och verkar nu kraftigt skadskjuten. Just Mattias har väl haft en del goda åsikter om akolholpolitiken (är han månne en stordrickare själv?) men när det kommer till invandring är han, likt Johan Norberg och Fredrik Segerfelt, otroligt naiv. Kommer själv ihåg när han inför valet 2010 sade att han skulle minsann skulle rösta på miljöpartiet. Det är exakt vad han är, en påstådd liberal som i själva verket är en tvättäkta miljöpartist utan något som helst intellektuellt djup.
Senast redigerad av NeoFlexer 2015-07-20 kl. 09:50.
Citera
2015-07-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep

Den svärmiskt snömosiga Marie Demker bär på ett mossigt arv, som utbildad journalist och vänsterpartist och gift med maken och professorskollegan Ulf Bjereld, som var med i KPML(r) och numera är ordf i Socialdemokrater för tro och solidaritet (allt enl Wikipedia). Så henne kan du avfärda.

Citat:
Samhällsvetenskapen har länge vetat att hanteringen av värdekonflikter kring tradition och kultur tillhör demokratins tillkortakommanden. Ändå ser vi i dag allt större förväntningar på att demokratiska mekanismer skall lösa problem inom dessa sfärer. Många kräver av demokratin något den inte kan ge: homogenitet. Lösningen bör i stället bli, menar jag, att med hjälp demokratiska verktyg skapa ett allt större utrymme för, och inkludering av, kulturell mångfald.

http://www.gp.se/nyheter/ledare/gastkronikor/1.2780611-marie-demker-demokrati-kan-inte-skapa-likhet

Nja, man kan ju låta demokratins innebörd vara folkets röst manifesterad i politiken. Man kan tillämpa lagen lika för alla och inte godta tiggarockupanter på privata ägor eller nedbajsning av den offentliga miljön, eller gräddfiler för jihadister i bostadskön och försörjningen, "hederskultur" osv. Demker använder det demokratiska "verktyget" som en munbindel och ett påbud från den klepto-auto-kakistokratiska eliten för folkuppfostran.

Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Jag tackar för de många pärlorna av kunskap.
Citera
2015-07-20, 11:56
Medlem
En krönika i Journalisten som bekräftar att den här tråden inte har sett i syne:

En högersväng att prata om

Citat:
Dagens Industri har i en rad häpnadsväckande texter anammat Sverigedemokraternas självbeskrivning, och propagerat för att skrota Decemberöverenskommelsen, på ett sätt som inte lämnar mycket utrymme för annan tolkning än en önskan om borgerlig regering med stöd från Sveriges reformerade vit makt-parti.

Expressen har ändrats minst av dessa tre, men skickar testballonger i migrations- och integrationsfrågan som allt mer börjar likna missiler.

Det tycks främst vara de tre redaktörerna som personligen driver ändringarna. Alice Teodorescu, PM Nilsson och Anna Dahlberg skriver texter på sina liberala ledarsidor som bara med svårighet kan pressas in under det liberala paraplyet. Inte alltid, förstås. Men tillräckligt ofta för att det är befogat att tala om en kursändring. Särskilt viktiga exempel kan hämtas från Almedalsveckan, då både PM Nilsson och Anna Dahlberg skrev texter som jag tror kommer att bli föremål för framtida forskning när normaliseringen av den främlingsfientliga högerns retorik år 2015 ska undersökas.

Man kommer att säga att den gick snabbt.

Man kommer att säga att förmenta liberaler gick i bräschen.
Ekström funderar även över om osignerade ledare verkligen är en bra idé. Man kan anta att han fiskar efter att det ska vara möjligt att gå till personangrepp mot författaren. Han undrar också var ägarfamiljerna står i högersvängen.

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
http://m.gp.se/nyheter/ledare/gastkronikor/1.2780611-marie-demker-demokrati-kan-inte-skapa-likhet

Marie Demker bjuder på lite moteld, om än i form av lösskott i jämförelse med Boströms hejdundrande kanoner han avfyrat i veckan. Denna texten är ju typisk för mångkulturister. Något svammel om öppenhet och sedan en anekdotisk berättelse om hur trevligt det var med gospel när hon var liten.
O herre jösses:
Citat:
Då stod de plötsligt där, en röststark gospelkör från Chicago och skapade liv och rytm i tältet. I samma ögonblick som de började sjunga var jag såld. Amerikansk gospel blev min ingång till en ny musikalisk värld. Men körens framträdande i Sverige förändrade också min världsbild. Kören från Chicago ledde mig vidare till ett intresse för medborgarrättsrörelsen, till engagemang mot dödsstraff, kolonialism och auktoritära regimer. Allt som sorterade människor efter deras hudfärg, språk eller kultur blev mig därefter evigt förhatligt.
Plötsligt får hennes sedan tidigare uppenbara agenda en förklaring. Gospelknäsvag frikyrkokristen 68-vänster från Göteborg. Martin Luther och Martin Luther King möter Veiron i ottan. Valde flyktingmotstånd som specialområde att forska i för SOM-institutets räkning, och lyckas alltid tolka trender som att flyktingmotståndet minskat även när det ökat.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-07-20 kl. 11:58.
Citera
2015-07-20, 12:07
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ekström funderar även över om osignerade ledare verkligen är en bra idé. Man kan anta att han fiskar efter att det ska vara möjligt att gå till personangrepp mot författaren. Han undrar också var ägarfamiljerna står i högersvängen.

Jag kan nästan se det framför mig, där står han med en yxa i ena handen samt tidningen i den andra och svär över att han först nu noterat att ledaren var osignerad.

Mer allvarligt, kan åsiktskorridoren bli mer synliggjord än såhär? De vill veta vem som skrivit vad för att kunna angripa personen istället för frågan.
Citera
2015-07-20, 12:09
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Så tröttsamt. Och allt orkestrerat med en bild på en gullig liten lintott på en gunga. Frågan handlar egentligen om två helt andra saker:

- HVB-hem är avsevärt dyrare än familjeplacering. Kassan är tom, något måste göras.
- Det är knappast någon liten gullig lintott som skall placeras utan en fullt vuxen muslimsk alfahanne.

Sen misstänker jag starkt att en höjd ersättning vid familjeplacering inte kommer att hjälpa med tanke på vilka 12 000 prognostiserade "barn" det rör sig om.

Artikeln får underkänt ifrån mig.

Som Tove Liefvendahl varit inne på i SvD så måste kostnaderna sänkas för asylmottagandet.
http://www.svd.se/vi-maste-tanka-annorlunda/om/ledare

Och då är familjehem som sagt betydlgit billigare. Det är också ett sätt att sätta de oanställningsbara familjerna på Järvafältet i "arbete". Varje irakisk familj tar in ett "flyktingbarn" och vips går tiotusentals fler utlänningar till "jobbet".
Win-Win, som det brukar kallas för.
Eller Lose-Loser, för Sverige och svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in