Citat:
Ursprungligen postat av
affalterbach
Jag vill inte ha rättegång trots att jag har blivit kallad. Finns det verkligen ingen möjlighet att slippa rättegång?
Sanslöst att de inte går på ordet. Jag har sagt att jag vill ha strafföreläggande och har inspelade samtal som styrker det. Vad kan jag göra?
Du verkar ha väldigt svårt att acceptera verkligheten.
Det är inte du som avgör om det blir rättegång eller strafföreläggande, det är åklagaren.
Det spelar ingen roll om du inte vill ha rättegång, det blir det ändå om åklagaren beslutar att välja åtal framför strafföreläggande.
Sluta tjata nu och läs vad fan folk skriver till dig.
Du ska på rättegång, du har blivit kallad till det, punkt.
Skaffa en advokat som kan svara på dina frågor, eftersom du inte godtar svaren du får här inne. I vissa fall, beroende på om rätten anser om det behövs eller ej, så har du rätt till en offentlig försvarare som du inte behöver betala för. Det frågade polisen dig vid förhöret. "Har du någon advokat som du föredrar, eller godtar du den som rätten förordnar åt dig?"
Du har själv satt dig i den här sitsen, antagligen genom att inte acceptera och lyssna på det som sägs till dig, och nu betalar du för det. Ta på dig vuxenbyxorna nu.