2015-07-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affalterbach
Advokater är för dyra för mig.
Många juristfirmor har en halvtimma gratis rådgivning.
Citera
2015-07-19, 10:22
Bannlyst
Jag vill inte ha rättegång trots att jag har blivit kallad. Finns det verkligen ingen möjlighet att slippa rättegång?

Sanslöst att de inte går på ordet. Jag har sagt att jag vill ha strafföreläggande och har inspelade samtal som styrker det. Vad kan jag göra?
Citera
2015-07-19, 10:48
Medlem
Citat:
Jag vill inte ha rättegång trots att jag har blivit kallad. Finns det verkligen ingen möjlighet att slippa rättegång?

Sanslöst att de inte går på ordet. Jag har sagt att jag vill ha strafföreläggande och har inspelade samtal som styrker det. Vad kan jag göra?

Du verkar ha väldigt svårt att acceptera verkligheten.

Det är inte du som avgör om det blir rättegång eller strafföreläggande, det är åklagaren.
Det spelar ingen roll om du inte vill ha rättegång, det blir det ändå om åklagaren beslutar att välja åtal framför strafföreläggande.

Sluta tjata nu och läs vad fan folk skriver till dig.

Du ska på rättegång, du har blivit kallad till det, punkt.
Skaffa en advokat som kan svara på dina frågor, eftersom du inte godtar svaren du får här inne. I vissa fall, beroende på om rätten anser om det behövs eller ej, så har du rätt till en offentlig försvarare som du inte behöver betala för. Det frågade polisen dig vid förhöret. "Har du någon advokat som du föredrar, eller godtar du den som rätten förordnar åt dig?"

Du har själv satt dig i den här sitsen, antagligen genom att inte acceptera och lyssna på det som sägs till dig, och nu betalar du för det. Ta på dig vuxenbyxorna nu.
Citera
2015-07-19, 10:49
Medlem
Citat:

Kontakta åklagaren i fallet och förklara att du vill ha strafföreläggande.
Det är helt upp till åklagaren att avgöra. Om åklagaren ändå vill ta det till rättegång finns inget du kan göra.
Citera
2015-07-19, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Du verkar ha väldigt svårt att acceptera verkligheten.

Det är inte du som avgör om det blir rättegång eller strafföreläggande, det är åklagaren.
Det spelar ingen roll om du inte vill ha rättegång, det blir det ändå om åklagaren beslutar att välja åtal framför strafföreläggande.

Sluta tjata nu och läs vad fan folk skriver till dig.

Du ska på rättegång, du har blivit kallad till det, punkt.
Skaffa en advokat som kan svara på dina frågor, eftersom du inte godtar svaren du får här inne. I vissa fall, beroende på om rätten anser om det behövs eller ej, så har du rätt till en offentlig försvarare som du inte behöver betala för. Det frågade polisen dig vid förhöret. "Har du någon advokat som du föredrar, eller godtar du den som rätten förordnar åt dig?"

Du har själv satt dig i den här sitsen, antagligen genom att inte acceptera och lyssna på det som sägs till dig, och nu betalar du för det. Ta på dig vuxenbyxorna nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kontakta åklagaren i fallet och förklara att du vill ha strafföreläggande.
Det är helt upp till åklagaren att avgöra. Om åklagaren ändå vill ta det till rättegång finns inget du kan göra.
I mitt tycke har det blivit ett missförstånd.

Aramis: jag överklagade beslutet om kontaktförbud och åklagaren frågade om jag vill pröva det i tingsrätten, då svarade jag ja. Har detta svar gjort att de skickat det till rättegång?

Jag har inspelningar där jag erkänner brott och polisen säger även att du får ett strafföreläggande. Sedan avslutar vi samtalet och jag tror då att strafföreläggandet kommer i brevlådan.

Vad är sannolikheten att jag får värre straff i rättegång?

Vilket helsicke allting blev. Vill bara avsluta allt.
Citera
2015-07-19, 13:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Aramis: jag överklagade beslutet om kontaktförbud och åklagaren frågade om jag vill pröva det i tingsrätten, då svarade jag ja. Har detta svar gjort att de skickat det till rättegång?

Vad skulle det annars betyda? Varför svarar du ja på frågor du inte verkar förstå?
Citera
2015-07-19, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vad skulle det annars betyda? Varför svarar du ja på frågor du inte verkar förstå?
För att jag trodde att frågan handlade om att beslutet var felaktigt och att själva kontaktförbudet skulle upphävas. Inte att "ja, jag vill gå till rättegång". Jag har velat ha strafföreläggande för ofredande men att kontaktförbudet ska strykas.
Citera
2015-07-20, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag tror i ditt fall faktiskt att du framgångsrikt skulle kunna överklaga kontaktförbudet om det faktiskt är så att all kontakt upphört.
Om så skett har du demonstrerat att ett kontaktförbud inte är nödvändigt utan allt som behövdes var att du förstod allvaret vilket nu skett.
Jag fick brev idag från tingsrätten att de kan avgöra saken ändå om jag inte hör av mig till dem inom ett visst datum med ytterligare information. Det betyder väl att kontaktförbudet kommer bestå. Eller?

Jag tycker det är felaktigt eftersom kontakten upphörde innan kontaktförbudet. Vad ska en överklagan innehålla i så fall för att kontaktförbudet ska upphävas?
Citera
2015-07-20, 17:22
Medlem
bumbaclot.s avatar
Orkade inte läsa de sista sidorna. Men TS, skyll dig själv, det spelar ingen roll öht om du själv anser att du inte begått något brott. De har bevis. Erkänn bara, betala dina böter och inse att du får (och med all rätt bör) leva med en prick i fem år för ofredande och en i tio år för kontaktförbudet. Och lär dig för fasen att bete dig. Men drar en arbetsgivare ut ditt register och du börjar pladdra den skit du skrivit mycket utav här, ''jag tycker inte att det var ett brott'' ''konsekvenserna var onödigt hårda'' osv, för då får du noll sympati. Förklara istället att du gjorde ett stort misstag baserat på dina känslor eller whatever. Det kunde vara värre, du kunde haft prickar för sexuellt ofredande, misshandel eller dylikt.
Citera
2015-07-20, 17:30
Bannlyst
Ofredande och som det ser ut i lagboken med senaste uppdatering 1988 är rättsvidrigt. Det omfattar ännu inte sms trots att alla använder det som standard idag. Dessutom har sättet ungdomar och vuxna
en stor diskrepans där domare åklagare har sina facebookvänner där det är extremt lågt i tak. Medans ungdomar och tänkande vuxna gärna hänger på flashback avpixlat badoo tinder och använder ord som facebookgänget inte fattar "domare,åklagare,rättsväsende," och tror att det är ofredande. Dessutom vid ofredande får man ingen försvarare-det används inte i sådan mål som det så vackert heter. åklagaren och polisen köper tjejens story rakt av även om det är fantasier eller storyn inte håller.
Så är det anno 2015 nough said over and out.
Citera
2015-07-20, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Orkade inte läsa de sista sidorna. Men TS, skyll dig själv, det spelar ingen roll öht om du själv anser att du inte begått något brott. De har bevis. Erkänn bara, betala dina böter och inse att du får (och med all rätt bör) leva med en prick i fem år för ofredande och en i tio år för kontaktförbudet. Och lär dig för fasen att bete dig. Men drar en arbetsgivare ut ditt register och du börjar pladdra den skit du skrivit mycket utav här, ''jag tycker inte att det var ett brott'' ''konsekvenserna var onödigt hårda'' osv, för då får du noll sympati. Förklara istället att du gjorde ett stort misstag baserat på dina känslor eller whatever. Det kunde vara värre, du kunde haft prickar för sexuellt ofredande, misshandel eller dylikt.
Jag får skylla mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Ofredande och som det ser ut i lagboken med senaste uppdatering 1988 är rättsvidrigt. Det omfattar ännu inte sms trots att alla använder det som standard idag. Dessutom har sättet ungdomar och vuxna
en stor diskrepans där domare åklagare har sina facebookvänner där det är extremt lågt i tak. Medans ungdomar och tänkande vuxna gärna hänger på flashback avpixlat badoo tinder och använder ord som facebookgänget inte fattar "domare,åklagare,rättsväsende," och tror att det är ofredande. Dessutom vid ofredande får man ingen försvarare-det används inte i sådan mål som det så vackert heter. åklagaren och polisen köper tjejens story rakt av även om det är fantasier eller storyn inte håller.
Så är det anno 2015 nough said over and out.
Menar du att åklagare och liknande har lägre trösklar? Det är självklart. Ska jag börja polisanmäla människor kan jag med lätthet och på rak arm säga tre namn som har ofredat mig men eftersom det fortfarande är vänner och att "man förstår varandra" så anmäler jag inte dem. Skulle åklagare dock få tag i bevis kring detta så är det tre som åker dit på ofredande mot mig.

Jag tycker fortfarande att det är en småsak i sammanhanget med tanke på att det är tre mejl som varit av kränkande karaktär, resterande är mer av "copypaste"-natur och mycket upprepningar. Annars är det ungefär 90 % som är av kärleksfull karaktär, att få tillbaka henne och en hel del självkritik om vad jag hade kunnat göra bättre.

Nåja, i Brasilien och många andra länder hade polisen skrattat åt det här.
Citera
2015-07-20, 19:19
Bannlyst
Vad krävs för att upphäva ett kontaktförbud?

Räcker motiveringen att man slutat höra av sig, slutat kontakta henne innan kontaktförbudet inträdde och att man har förstått allvaret och inte vill ha kontakt?

De verkar vara fast beslutna på att behålla kontaktförbudet och i papperet står det att jag inte kan lova att sluta kontakta henne, något som inte alls stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in