2015-07-18, 00:38
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Tack för klargörandet att klippet är raderat. Det närmaste jag kommer till är följande debattartikel av Joakim Lamotte, killen som blev hatad av feminister för att han i egenskap av man kallar sig feminist.

Om hon har bett om ursäkt för sitt olämpliga användande av ordet neger och även tog bort klippet så förstår jag inte det här raljerandet om att man normaliserar "rasismen". Herrejävlar, med all den här reaktionen mot inslaget på TV4 så trodde jag att hon i direktsändning kallade Tensta för neger.
Det känns som att man har gjort en höna av en fjäder.

Som jag skrev tidigare: Om hon har bett om ursäkt och är uppriktig så är hon förlåten i min bok.
Citera
2015-07-18, 00:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du är inte poängen. Varför litar du inte på tv4, aftonbladet och mm när de rapporterar om samma sak? Tror du inte att det ligger något i det. Det är bra att vara källkritisk, men du är fan för mycket. Jag tror att du försöker gå mig på nerverna med flit.

Nej jag är inte poängen det har du rätt i!

Haha tror du jag litar på Aftonhoran tv4? svt? eller friatider? båda sidor vinklar för att passa just dem.

Litar du på Friatider? Om inte varför? Då har du svaret på varför jag inte litar på AB eller dessa andra medier.

Men håller med hon använde ordet helt fel där i sitt namn inte okej på något sätt... men när man kollar i USA där använder både vita och svarta som är polare emellan ord that's ma nigga eller that's ma white boy...
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-18 kl. 00:42.
Citera
2015-07-18, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej jag är inte poängen det har du rätt i!

Haha tror du jag litar på Aftonhoran tv4? svt? eller friatider? båda sidor vinklar för att passa just dem.

Var läser du dina nyheter då?
Citera
2015-07-18, 00:41
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Han stormade inte ut, han gick ut och förklarade innan i lugn samtalston varför.

Tack för klargörandet. Har inte sett klippet utan gick på Aftonbladets makalösa rubriksättning med "Här stormar Adam Tensta ut ur TV4's sändning".
Citera
2015-07-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Vad i helvete babblar du om din lilla mupp? Jag har inget emot homosexuella. Har du hamnat i fel tråd? Har någon slagit dig hårt i huvudet?
Jag har inte påstått att du har någonting emot homosexuella, jag har sagt att du har gett mig intrycket av att vara någon som skulle få för dig att använda den amerikanska betydelsen för "fag" inför homosexuella män bara för att du inte bryr dig om ifall det har en nedsättande ton, lite som en "jag gör precis som jag vill, när jag vill, fuck you"-mentalitet.
Bara som ett exempel, du vet.
Testa att läsa mellan raderna då och då.

Äh, skitsamma, nu struntar jag i det här.
Låt oss se om du kan göra samma sak från och med nu, det här är ändå en hjärndöd diskussion som enbart kommer att bestå av en massa tjafs, och det är ändå på väg att bli på gränsen till off-topic.
Nu ska jag lira lite Dragon Quest 3 till Famicom istället.
Senast redigerad av Peter_18 2015-07-18 kl. 00:44.
Citera
2015-07-18, 00:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Var läser du dina nyheter då?

st.nu
Citera
2015-07-18, 00:47
Medlem
Ännu ett överdrivet utbrott av moralpanik. Tensta får väl vara hur barnslig som helst men TV4 måste nog börja tänka lite hur de agerar. Vet inte om det är ironiskt eller bara tragiskt att TV4 nu genom sitt agerande tagit ställning för hat och hot mot Bodin.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Neger är rasistiskt. Förstår du det?

Nej, det är inte rasistiskt. Den moderna definitionen av rasistiskt innefattar nära nog allting som får någon att ta illa upp. Din inlägg också. Afrikaner kan ta illa upp när någon säger neger och därför är det olämpligt att använda ordet men rasistiskt är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Barnsligt agerande av Adam Tensta.

Har aldrig hört talas den där Bodin tidigare men nu lär hon få ordentligt med uppmärksamhet. Att istället för att föra något sakligt resonemang väljer han att göra som en femåring. Antingen får Bodin nu ännu större uppmärksamhet eller så råkar hon ut för något brott. I vilket fall tror jag inte Tensta blir nöjd?
Citera
2015-07-18, 00:48
Bannlyst
Finns inte det där "negerbög"-klippet kvar någonstans?

Förövrigt tycker jag att det bara var bra att hon fick kicken, vi behöver inte fler tråkiga inkvoterade tjejer med tråkig dialekt.
Citera
2015-07-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Förövrigt tycker jag att det bara var bra att hon fick kicken, vi behöver inte fler tråkiga inkvoterade tjejer med tråkig dialekt.

Aaa det hade varit bra o få se. Men ingen kanske tänkte på att kopiera den innan det blev för sent... :/
I vilket program var det hon sa så ens?
Citera
2015-07-18, 00:54
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Citat:
Ursprungligen postat av Pilon
Aaa det hade varit bra o få se. Men ingen kanske tänkte på att kopiera den innan det blev för sent... :/
I vilket program var det hon sa så ens?

(FB) Adam Tensta lämnar nyhetsmorgon i protest

Alternativt kan ni gå tillbaka en sida till mitt inlägg. Klippet är borttaget och var postat på youtube.
Citera
2015-07-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
(FB) Adam Tensta lämnar nyhetsmorgon i protest

Alternativt kan ni gå tillbaka en sida till mitt inlägg. Klippet är borttaget och var postat på youtube.

Ja men man ibland är folk snabba och hinner kopiera såna här klipp innan det tas bort...nån kanske sitter och har på den i sin dator
Han eller hon skulle få rejält många tittare om den lades upp igen Kanske kunde bli rik på reklamintäkter haha
Citera
2015-07-18, 01:00
Medlem
Kemiske Alis avatar
Adam MBuba eller vad han egentligen heter har gjort ett präktigt självmål, på samma sätt som negern som rymde(Mammadou Jallow) gjort ett antal gånger. De diskuterar i-landsproblem som borde ha minimal relevans i deras liv relaterat till den kunskap de borde ha om sina hemländers problem. Finns det något land i afrika som inte har horribla förhållanden avseende krig,våld, ojämlikhet, fattigdom etc.? Herregud vilka lågpannade idioter de är. Diskutera de verkliga problemen för den svarta befolkningen. Att klämma en finne när man borde operera bort cancern visar på oförmåga att prioritera rätt saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in