2015-07-18, 00:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jo, du får nöja dig med källorna. De är pålitliga.

Om jag tycker svenskar upplever det som rasistiskt och kränkande, så accepterar jag det. Jag har aldrig personligen inte använt uttrycket " jävla svenne".

Nej jag får inte nöja mig med källor... för ska man påstå saker om personer ska man ha belägg för dessa saker inte sitta och skriva, jag vill ha bevis på att människan skrivit detta kan ju inte vara så svårt om hon är en sån där über rasist som hon anklagas för att vara?

Om du tycker svenskarna upplever det som rasistiskt och kränkande? Så du utgår ifrån vad du upplever? hon kanske utgår ifrån vad hon själv upplever också?
Citera
2015-07-18, 00:04
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att svarta inte kan vara bögar, men ordet neger är rasistiskt. Hur mycket du än vrider och vänder på det så kommer det alltid vara så. Acceptera det.

Med tanke på att ordet neger är rasistiskt så antar jag att alla som använder det ordet är rasister, inte sant?
Citera
2015-07-18, 00:06
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej jag får inte nöja mig med källor... för ska man påstå saker om personer ska man ha belägg för dessa saker inte sitta och skriva, jag vill ha bevis på att människan skrivit detta kan ju inte vara så svårt om hon är en sån där über rasist som hon anklagas för att vara?

Om du tycker svenskarna upplever det som rasistiskt och kränkande? Så du utgår ifrån vad du upplever? hon kanske utgår ifrån vad hon själv upplever också?

Jo, du får nöja dig med källorna. Sluta fjanta dig nu.

Neger är rasistiskt. Förstår du det?
Citera
2015-07-18, 00:06
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att svarta inte kan vara bögar, men ordet neger är rasistiskt. Hur mycket du än vrider och vänder på det så kommer det alltid vara så. Acceptera det.

Nej det beror på i vilket sammanhang du använder det i, nej en liten tjej som använt det på felsätt och råkat säga negrar är en folkgrupp att kalla hon rasist och bidra till hat mot en tjej som får ta emot mordehot osv är fan bara sjukt. Väx upp hon har bett om ursäkt desutom och insett hon gjort bort sig..
Citera
2015-07-18, 00:07
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Med tanke på att ordet neger är rasistiskt så antar jag att alla som använder det ordet är rasister, inte sant?

Nej, det stämmer inte.
Citera
2015-07-18, 00:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Nej det beror på i vilket sammanhang du använder det i, nej en liten tjej som använt det på felsätt och råkat säga negrar är en folkgrupp att kalla hon rasist och bidra till hat mot en tjej som får ta emot mordehot osv är fan bara sjukt. Väx upp hon har bett om ursäkt desutom och insett hon gjort bort sig..

Jag vet inte hur efterspelet såg ut, men om hon bad om ursäkt och insåg att hon gjorde fel så förlåter jag henne givetvis.
Citera
2015-07-18, 00:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jo, du får nöja dig med källorna. Sluta fjanta dig nu.

Neger är rasistiskt. Förstår du det?

Sluta fjanta dig själv? och ge mig källor på hennes rasistiska uttalanden eller är du en sån där som påstår saker och inte backar upp det med fakta?

Vad bra! då har vi många mörkhyade som är rasister som säger white boy! ordet vit är rasistisk... Beror helt och hållet på i vilken situation man säger dessa ord

Du kanske tycker spanskans ord för svart är rasistiskt också?
Citera
2015-07-18, 00:10
Medlem
Barnsligt agerande av Adam Tensta.
Citera
2015-07-18, 00:12
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Måste bara gratulera Adam Tensta. Från att vara en skiten liten "musiker" med den komiska genren "rap" så har han faktiskt lyckas med att få publicitet. Snygg pr-kupp.
För övrigt känns hela hans agerande överdrivet, att storma ut ur tv-studion är ett barnsligt agerande.

Han stormade inte ut, han gick ut och förklarade innan i lugn samtalston varför. Sen är det bara patetiskt med kritiken efteråt som säger att han borde stannat och tagit debatten eller panelprogrammet som TV4 sände idag där "kända" kränkta personer sitter och diskuterar hans agerande, och en säger att han inte värnar demokrati och yttrandefrihet pga det. Det var ingen debatt, det var ingenting i morgonsoffa-programmet som fick honom att rusa ut. Det var en planerad aktion, med tre frågor till tv4-ledningen som han inte ville ha besvarade från några pantade barbiedockor till programledare.

Det hade däremot varit intressant att se vad som hände i studion efter han gick ut.
Citera
2015-07-18, 00:13
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Är hon rasist?
Eller är hon bara ett lågutbildat slödder-WT någonstans på Sveriges baksida som inte fattar bättre?

Jag har bara sett någon enstaka video eller två, men det jag såg då speglar rätt väl hur det pratas ute på landsbygden. Det är en råare och rakare ton, lååångt från TV4:s tillrättalagda och putsade fasader... Som stadsbo kan jag själv haja till inför hur landsortsbor resonerar, men man måste inse att vi lever under olika förhållanden, så det blir rätt ytligt att bara döma ut dem eller tro att de är dumma i huvudet.
Citera
2015-07-18, 00:15
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja du är extremt fjantig som inte kan backa upp ditt skitsnack! tips till nästa gång du anklagar folk för saker se till att ha mer under fötterna...

Fattar du inget din idiot? Hon raderade sin youtube-klipp. FATTAR DU INGET?! Ugh..

https://www.youtube.com/channel/UCOqCo7PUn8fvACW4JlCfhAg/videos
Citera
2015-07-18, 00:16
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte.

Men om neger är rasistiskt så måste det väl också vara rasistiskt att använda det begreppet, eller hur?
Eller på vilket sätt är ordet neger rasistiskt?

För övrigt är det alltid kul när den goda sidan, "antirasisterna" mobiliserar sina trupper och twitterpöbeln står redo med sina högafflar. Den goda sidan påminner om den hetlevrade massan förr i tiden som brände häxor och trollkarlar på bål.

Citat:
Nu talar Louise ut efter rasismkritiken: ”Jag känner mig inte längre trygg i mitt hem”

Under fredagen publicerade Louise Andersson Bodin själv en video på sin Facebooksida där hon ger sin syn på saken och som i skrivande stund fått över 3 500 delningar.

– Jag sa att negrer är ett väldigt fint folkslag med fantastiska människor och för att jag blandade in folkslag är jag en jävla rasist, säger Louise på Facebook om den nu nedtagna videon.

När Metro pratar med Louise berättar hon att hon mött både mycket hat och stöttande ord det senaste dygnet.

Jag blir mordhotad, jag får läsarkommentar om hur jag bokstavligen ska bli våldtagen och hur mycket kuk jag ska. Men efter filmen jag nu la ut får jag bara stöd. Det är folk som ringer och skriver, säger hon till Metro.

Louise säger till Metro att det inte finns något rasistiskt i henne, men att hon fattar att det hon sagt är fel.

Hela den här grejen jag utsätts för nu är så många grejer värre än det jag har gjort. Jag är rädd idag. Jag känner mig inte trygg i det här hemmet.

Edit: Enligt inlägget ovan så är youtube klippet borta så tar bort min fråga om videon.
Senast redigerad av Glaucius 2015-07-18 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in