2015-07-17, 21:51
Medlem
Jag tycker inte Adam Tensta gjorde en tillräckligt kraftfull markering mot TV4 och Louise Andersson Bodin, jag tycker Adam som markering borde lämna landet; för gott!
Så kan vi lämna det kapitlet helt.
Citera
2015-07-17, 21:52
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Ordet "neger" är obehagligt för många mörkhyade personer eftersom det associeras med rasism.
Om jag märker att en mörkhyad person är uppenbart obekväm med det ordet så slutar jag naturligtvis att använda det i närheten av den personen.

Det är såna som du som förknippar ordet med rasism. Skitnödiga och naiva vänstergökar som av nån anledning har dåligt samvete för att vi har det bra i Sverige. Dom flesta av oss har inga problem med att konstatera att det är ett oladdat svenskt ord som helt enkelt åsyftar en mörkhyad person med rötter i Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz
Till skillnad mot sd:are som önskar kvinnor som inte delar deras syn, våldtäkt, mord mm? Stick härifrån din hycklare.

Vad sitter du här och ljuger för? Försvinn själv ditt jävla avskräde.
Citera
2015-07-17, 21:52
Bannlyst
Adam Tensta, är djävulskt dålig på rap, att han är han neger och ser efterbliven ut, är inte hans fel.
Men att dra rasistkortet, när han är en urusel artist får han knappast cred/respekt för.
Citera
2015-07-17, 21:53
Bannlyst
Trodde hon seriöst neger betyder "man från Nigeria"...

Lättkränkta brudjävel.
Citera
2015-07-17, 21:55
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Jo men testa, du skrev ju att de inte tar illa vid sig så varför inte motbevisa mig?
Filma gärna...

Jag går inte runt bland okända människor och tilltalar dem efter deras hudfärg, oavsett hudfärg. Men du verkar vara en riktig jubelidiot som antagligen skulle göra något så korkat. Du måste ha riktigt existentiella problem med tillvaron.
Citera
2015-07-17, 21:57
Medlem
Citat:
Är du dum, eller spelar du bara?

Du menar att olika raser har rätt att säga olika saker. Jag förstår inte riktigt tanken bakom, och ber dig att utveckla.
Citera
2015-07-17, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyndee
Jag går inte runt bland okända människor och tilltalar dem efter deras hudfärg, oavsett hudfärg. Men du verkar vara en riktig jubelidiot som antagligen skulle göra något så korkat. Du måste ha riktigt existentiella problem med tillvaron.

Men du, säger man att svarta inte tar illa vid sig när man säger ordet neger i deras närhet så får man väl se till att motbevisa de som hävdar annat.
Citera
2015-07-17, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du menar att olika raser har rätt att säga olika saker. Jag förstår inte riktigt tanken bakom, och ber dig att utveckla.

Det är klart du inte gör...
Citera
2015-07-17, 22:01
Medlem
Citat:
Intressant att du verkar tro att hela Sverige, förutom Sthlm, säger neger när de pratar om svarta och att det inte är något fel med det.

Det är lite som det här med att prata bakom ryggen på någon, anser du att det är ok?
Jag menar, du och dina fina vänner säger ju inte ordet neger offentligt, bara när ingen utomstående hör er.
Nu kommer du in på karriärer. I vårt PK-land, kan en yrkeskarriär mycket väl förstöras, om fel person får höra en "felaktig" åsikt. Jämför med Stasi i Östtyskland. Fel åsikt kan fördärva ett liv. Bland vänner är det däremot OK.
Citera
2015-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seminole
Kanske dags att ta avstånd från hiphopen(är han hiphoppare?)
Den kan va rätt rasistisk och sexistisk..

Jasså... Så hiphop är rasistiskt?

Tänker du på woodpile då eller?
Eller kanske någon 'Black Supremacy'-hiphop?
Citera
Medlem
Citat:
Det är klart du inte gör...

Jag försöker pressa dig att komma med ett svar till varför olika raser har rätt att säga olika ord.

För mig verkar du vara en rasist, dvs en person som skiljer mellan raser. stammer det?
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Men du, säger man att svarta inte tar illa vid sig när man säger ordet neger i deras närhet så får man väl se till att motbevisa de som hävdar annat.

Tror du det skulle vara mer lyckat att glatt skrika "hej svarta!" eller "hej rasifierade!" Istället för "hej negrer!" När man passerar ett gäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in