2015-07-17, 20:47
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
Vilka övertidsregler gäller för SHL och HA kommande säsong? Hittar inget på de officiella hemsidorna.
SHL bör rimligtvis fortsätta på sitt 3vs3 i 5 minuter följt utav straffar. HA har jag ingen aning om.
Citera
2015-07-17, 21:26
Medlem
Olycksbroderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
SHL bör rimligtvis fortsätta på sitt 3vs3 i 5 minuter följt utav straffar. HA har jag ingen aning om.
Tycker man borde köra som de gjorde i AHL. 4vs4 till första avblåsning efter 3 min sen sista delen 3vs3. 3vs3 i 5 min är alldeles för mycket lotto imo.
Citera
2015-07-17, 22:28
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olycksbrodern
Tycker man borde köra som de gjorde i AHL. 4vs4 till första avblåsning efter 3 min sen sista delen 3vs3. 3vs3 i 5 min är alldeles för mycket lotto imo.
Varför ska man prompt ha ett avgörande? Hade varit så mycket bättre om det bara slutade oavgjort.
Citera
2015-07-17, 22:46
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Lite svårt att veta hur vi (Modo) står i jämförelse med våra seriekonkurrenter, men känslan man har är ju att det borde gå betydligt bättre den här säsongen eftersom vi;

1. Inte ersatt en av seriens bästa offensiva backar (Cumiskey) med en av de sämsta (Roche). Kan bara bli en klar förbättring på den punkten denna gång.
2. Inte har tappat en tänkt topp 4-back (Viktor Lööv) till AHL utan att ens ersätta honom.
3. Antagligen inte kommer släppa vår enda poängkung till AHL helt plötsligt efter ca 20 matcher (Lill-Nyllet)
4. Våra FW-nyförvärv denna gång inte består utav medelmåttiga Janos Hari, Joonas Nättinen samt en Flanagan som åker runt livrädd att få en till hjärnskakning. Istället har vi fått Butler, Wilson, Ritchie m.fl. vilket känns oerhört mycket bättre på förhand.
5. Vi har behållit några av förra säsongens sena "panik-värvningar" som gjorde det bra och hjälpte oss på slutet samt i KS (Pettersson/Haataja)
6. Inte längre har en tjurskallig Adrian Kempe som drar på sig femtioelva totalt onödiga utvisningar i offensiv zon så fort något går emot honom
7. Har unga spelare som t.ex. Possler, Olofsson, Pettersson och Djuse som förhoppningsvis kan växa ännu mer ju fler matcher de spelar.

Ja, det är rätt svårt att inte vara positiv som Modoit just nu faktiskt. Förstår ju dock att vissa kan se det som naivt då vi slutade som jumbo sist, och nu har fyllt laget med en massa legoknektar. Men jag är dum som vanligt och tror att vi slutar på den övre halvan av tabellen.
Det är lite som inför varje ny årskurs i skolan: "Nu i år, då jävlar ska jag börja plugga!" Nu i år, då jävlar kommer Modo gå bra!" Men det är sjukt svårt att inte vara optimist, speciellt med tanke på vilka bottensäsonger man har att jämföra med. Dock hoppas jag vid gud att så få som möjligt drabbas av hybris efter den här värvningsvågen.

Citat:
Personligen tycker jag tre mot tre är helt värdelöst. Det känns mer som att det är avslutningen på en träning man sitter och tittar på istället för ett övertidsavgörande i en match. Nä, ta tillbaka fyra mot fyra, tack.
Citera
2015-07-17, 22:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Personligen tycker jag tre mot tre är helt värdelöst. Det känns mer som att det är avslutningen på en träning man sitter och tittar på istället för ett övertidsavgörande i en match. Nä, ta tillbaka fyra mot fyra, tack.

Ju större chans det är att vi slipper straffarna så är jag nöjd. Spela gärna 1 mot 1 för allt jag bryr mig, bara vi slipper straffar.
Citera
2015-07-17, 23:04
Medlem
Olycksbroderns avatar
Citat:
Varför ska man prompt ha ett avgörande? Hade varit så mycket bättre om det bara slutade oavgjort.
Fast avgörandet kommer ju efter straffarna oavsett. Men visst, helst hade jag sett 4v4 i 5 min och sen 1p vardera om det inte avgjorts under OT.
Citera
2015-07-17, 23:39
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Det är lite som inför varje ny årskurs i skolan: "Nu i år, då jävlar ska jag börja plugga!" Nu i år, då jävlar kommer Modo gå bra!" Men det är sjukt svårt att inte vara optimist, speciellt med tanke på vilka bottensäsonger man har att jämföra med. Dock hoppas jag vid gud att så få som möjligt drabbas av hybris efter den här värvningsvågen.
Haha, precis. Att man aldrig lär sig...

Nej, det håller jag med om. Folk kan inte sväva iväg allt för högt i sina uppskruvade förväntningar. Men att klättra typ fem placeringar från en säsong till en annan är ingen omöjlighet.
Citera
2015-07-18, 03:59
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Det är ju kul med mer hockey och ett "första målet vinner"-läge bidrar till extra spänning. Jag gillade 3 mot 3 just för att ytorna öppnades upp och det blev fler målchanser. Mindre risk för straffar också.
Citera
2015-07-18, 10:03
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Problemet är att det kunde bli lite patetiska matcher förr när bägge lagen var livrädda för att förlora den poäng man hade och inte satsade framåt. Blev lite som volleyboll där man bara slog ifrån sig från egen zon.
Citera
2015-07-18, 10:12
Medlem
3vs3 är prec is som play-in totalt värdelöst och oerhört orättvist. Höjer ett varningens finger att inom 2-3 år så kommer SHL återgå till det gamla systemet.Dvs dom 8 bästa lagen direkt till slutspel och 5vs5 i förlängning.
Citera
2015-07-18, 11:15
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
3vs3 är prec is som play-in totalt värdelöst och oerhört orättvist. Höjer ett varningens finger att inom 2-3 år så kommer SHL återgå till det gamla systemet.Dvs dom 8 bästa lagen direkt till slutspel och 5vs5 i förlängning.

Hur många fingrar har du?

Måste ändå säga att Modo ser rätt spännande ut i år. Deras nordamerikanska värvningar även fast de är gamla känns rätt bra. Ritchie kom före tex Bud Holloway, Pär Arlbrandt, Dick Axelsson och Niklas Olausson i poängligan ifjol. Bobby Butler känns väl som det säkraste kortet. Där kan man kräva 15 baljor tycker jag.
Ryan Whitney är den jag tror är störst risk att han floppar. Bland annat för att han lär ha riktigt stora förväntningar på sig och han är iaf inte i närheten av vad han varit. Men det kan ju såklart räcka för elitserien.
Sen finns det flera unga med redan rätt mycket rutin. Framförallt Olofsson och Possler men även Ludvig Nilsson och Emil Pettersson.
Citera
2015-07-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hur många fingrar har du?

Måste ändå säga att Modo ser rätt spännande ut i år. Deras nordamerikanska värvningar även fast de är gamla känns rätt bra. Ritchie kom före tex Bud Holloway, Pär Arlbrandt, Dick Axelsson och Niklas Olausson i poängligan ifjol. Bobby Butler känns väl som det säkraste kortet. Där kan man kräva 15 baljor tycker jag.
Ryan Whitney är den jag tror är störst risk att han floppar. Bland annat för att han lär ha riktigt stora förväntningar på sig och han är iaf inte i närheten av vad han varit. Men det kan ju såklart räcka för elitserien.
Sen finns det flera unga med redan rätt mycket rutin. Framförallt Olofsson och Possler men även Ludvig Nilsson och Emil Pettersson.
Äntligen nån som tror på oss! Visst, man kan ifrågasätta om det är bra med för många transatlanter i truppen och vi har handlat för dyra pengar så det gäller ju verkligen att dom presterar. Men tyvärr är det alltid någon som floppar. Jag är beredd att instämma i ditt inlägg. Men vill även slå ett slag för att Haataja kommer göra en bra säsong, nu gör han sin första hela säsong och nu får han chansen att verkligen visa vad han går för. Han kommer göra många poäng och han är en mycket skicklig spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in