2015-07-17, 11:19
Medlem
Alltså, vad har våran hemsida med någonting att göra? Lagstommen är väl ändå det viktiga? Visst, vi borde kanske värvat lite fler yngre spelare, men det är ju inte så att det kryllar av spelare på marknaden. Jag tror stenhårt på det här laget, känns bara dumdristigt att jämföra oss med MIF. MIF är en klubb som på senare år dalat mellan SHL och allsvenskan och när dom väl varit uppe så har dom åkt ur direkt. Fattarinte hur man ens kan dra en sån parallell. Men å andra sidan är det lite komiskt också. Lite fredagshumor gör bara gott
Citera
2015-07-17, 13:37
Bannlyst
[quote=Ferros|54036642]Känns lite som om Modoiter glömmer bort hur förra säsongen slutade samt att andra lag värvat riktig riktigt bra hittills denna silly season.

Kolla lagen som var närmast över Modo och hur de ser ut jämfört med förra säsongen:

- Brynäs ser väldigt mycket bättre ut, plus att de höjde sig rejält efter att Bulan kom in.
- Djurgården ser också mycket bättre ut än förra säsongen, samtidigt som de har flera unga spelare som lär fått växa in i SHL-kostymen.
- Luleå är kanske det lag som gjort ifrån sig denna silly season, i alla fall bland de bättre.
- Färjestad slutade 30poäng före Modo förra året och har även de en klart bättre trupp än förra året.

Vilka av dessa lag skulle Modo kunna passera? Djurgården? Ja, kanske, möjligtvis om Brynäs åker på många skador, men annars bör de kunna hålla Modo bakom sig.

Det är verkligen inget fel på Modos silly season, man har gjort flera bra nyförvärv men man startade med en klart sämre trupp än många av de andra SHL-lagen, som sedan har värvat väldigt bra.

Jag räknar med att Modo slutar före nykomlingarna och kanske något lag som floppar, det brukar ju alltid vara något som gör det, men sen har jag väldigt svårt att se vilka man ska lyckas pressa sig förbi i tabellen. Nyförvärven är det som sagt inget fel på, men spelarna man hade kontrakterade håller, med några få undantag, inte så hög SHL-nivå./

Jag Mille678 har gjort texten nertill/ Det är ett skämt att säga att Modo inte kan komma före Brynäs eller kanske Dif.Djurgårdens offensiv har förstärkts med Sallinen och Thoreson men deras försvar håller inte. Dom har värvat Hultström från Leksand som är duktig offensivt fast bedrövlig defensivt.Djurgården har ingen riktig toppback och dom ska visst förlita sig på Falk,Norell (Norell är bra men ingen toppback direkt inte än iaf)Holm,Högström,Englund och bara en av Dif:s backar är över 23 och det är Högström.Snacka om orutinerat.Brynäs har tappat Andersen och han kommer bli svår att ersätta,sen hoppas Brynäs att Porseland ska bli nya Gunde,Porseland har aldrig gjort över 30 poäng och dom flesta bra "pp backar" brukar snitta runt 30 poäng dessutom så borde hans minus statistik skrämma Brynäsarna.Enda klockrena nyförvärvet från Brynäs sida är Johnson.Att sen säga att Modo brukar floppa med sina "jänkare" kan man ju säga eftersom det ofta händer men nu är det nya förutsättningar.Modo har ny GM ny tränare och har en röd tråd i bygget.Alla våra nordamerikaner kommer närmast från spel i Europa utan en och det är Bobby butler och han kan jag lova kommer göra mycket poäng,en riktigt skicklig spelare.Sen så har Modo fem juniorer i truppen och flera unga svenska spelare från närområdet eller från övik så ni kan sluta kalla Modo ett "köpelag"vi kan inte konkurrera om bra svenska spelare lika mycket som vissa klubbar i SHL,drf måste vi rikta oss in på Nordamerikaner som spets till lagbygget.Det är inte heller några dåliga Nordamerikaner vi har värvat heller flera av dom har varit bärande spelare i KHL till exempel.
Senast redigerad av mille678 2015-07-17 kl. 13:50.
Citera
2015-07-17, 13:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Brynäs har tappat Andersen och han kommer bli svår att ersätta,sen hoppas Brynäs att Porseland ska bli nya Gunde,Porseland har aldrig gjort över 30 poäng och dom flesta bra "pp backar" brukar snitta runt 30 poäng dessutom så borde hans minus statistik skrämma Brynäsarna.Enda klockrena nyförvärvet från Brynäs sida är Johnson.
Jag tror att många överdriver Anderséns betydelse för oss. På planen var han knappast den "general" vi hade väntat oss. Är det Porselands -3 från förra säsongen som ska skrämma oss menar du? Tror meningen är att vi ska kunna sprida ut våra poäng bland flera backar, framförallt Pudas kanske också Zanetti.

Vrána är av det vi kan döma just nu en bra värvning det också.
Här har du en lista med matcher och poängsnitt från KHL.

Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Att sen säga att Modo brukar floppa med sina "jänkare" kan man ju säga eftersom det ofta händer men nu är det nya förutsättningar.
Modo har ny GM ny tränare och har en röd tråd i bygget. Alla våra nordamerikaner kommer närmast från spel i Europa utan en och det är Bobby butler och han kan jag lova kommer göra mycket poäng,en riktigt skicklig spelare.
Det enda vi kan basera ett uttalande om flopp på är vad vi har upplevt tidigare. Och enligt de erfarenheterna luktar det flopp.
Lovade du att Hensick var skicklig och skulle göra mycket poäng också?

Johan Larsson blir kvar i NHL: http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/johan-larsson-blir-kvar-i-sin-nhl-klubb/
Citera
2015-07-17, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag tror att många överdriver Anderséns betydelse för oss. På planen var han knappast den "general" vi hade väntat oss. Är det Porselands -3 från förra säsongen som ska skrämma oss menar du? Tror meningen är att vi ska kunna sprida ut våra poäng bland flera backar, framförallt Pudas kanske också Zanetti.

Vrána är av det vi kan döma just nu en bra värvning det också.
Här har du en lista med matcher och poängsnitt från KHL.

Det enda vi kan basera ett uttalande om flopp på är vad vi har upplevt tidigare. Och enligt de erfarenheterna luktar det flopp.
Lovade du att Hensick var skicklig och skulle göra mycket poäng också?

Johan Larsson blir kvar i NHL: http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/johan-larsson-blir-kvar-i-sin-nhl-klubb/
Porseland hade -15 i Finland men sen är det kanske inte så konstigt att han hade -19 i Rögle
Angående Hensick så trodde jag att det fanns en ganska stor chans art han skulle floppa då det ryktades att han var ganska divig.
Citera
2015-07-17, 16:05
Medlem
Embas avatar
Ryan O´Byrne ryktas förhandla med HV.

Vet inte vad han ska tillföra. Av hans tidigare meriter att dömma så är han lite av en goon, men med ett stort hjärta.
Citera
2015-07-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ryan O´Byrne ryktas förhandla med HV.

Vet inte vad han ska tillföra. Av hans tidigare meriter att dömma så är han lite av en goon, men med ett stort hjärta.
Tycker jag låter som en seriemördare i random tonårsfilm Skämt åsido HV verkar ha lättare att värva spelare än att anlita en huvudtränare. Var finns harmonin i det HV som en gång var så framgångsrikt och en välmående klubb?
Citera
2015-07-17, 16:24
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tycker jag låter som en seriemördare i random tonårsfilm Skämt åsido HV verkar ha lättare att värva spelare än att anlita en huvudtränare. Var finns harmonin i det HV som en gång var så framgångsrikt och en välmående klubb?

Truppen i sig verkar vara väldig homogen i dagsläget. Klubben har knytit till sig ett flertal hemvändare och har inte kännts såhär hemvävt på fler år. Vilket iaf jag uppskattar väldigt mycket.

Men nog är det och varit en turbulent tid. Har vi en ny tränare och eventuell tränarstab tills att vi går på is om två veckor så känner jag mig relativt tillfreds.
Citera
2015-07-17, 16:39
Medlem
Hur nära ryktas HV vara en tränare??
Citera
2015-07-17, 17:01
Medlem
Anarkhoss avatar
Lite svårt att veta hur vi (Modo) står i jämförelse med våra seriekonkurrenter, men känslan man har är ju att det borde gå betydligt bättre den här säsongen eftersom vi;

1. Inte ersatt en av seriens bästa offensiva backar (Cumiskey) med en av de sämsta (Roche). Kan bara bli en klar förbättring på den punkten denna gång.
2. Inte har tappat en tänkt topp 4-back (Viktor Lööv) till AHL utan att ens ersätta honom.
3. Antagligen inte kommer släppa vår enda poängkung till AHL helt plötsligt efter ca 20 matcher (Lill-Nyllet)
4. Våra FW-nyförvärv denna gång inte består utav medelmåttiga Janos Hari, Joonas Nättinen samt en Flanagan som åker runt livrädd att få en till hjärnskakning. Istället har vi fått Butler, Wilson, Ritchie m.fl. vilket känns oerhört mycket bättre på förhand.
5. Vi har behållit några av förra säsongens sena "panik-värvningar" som gjorde det bra och hjälpte oss på slutet samt i KS (Pettersson/Haataja)
6. Inte längre har en tjurskallig Adrian Kempe som drar på sig femtioelva totalt onödiga utvisningar i offensiv zon så fort något går emot honom
7. Har unga spelare som t.ex. Possler, Olofsson, Pettersson och Djuse som förhoppningsvis kan växa ännu mer ju fler matcher de spelar.

Ja, det är rätt svårt att inte vara positiv som Modoit just nu faktiskt. Förstår ju dock att vissa kan se det som naivt då vi slutade som jumbo sist, och nu har fyllt laget med en massa legoknektar. Men jag är dum som vanligt och tror att vi slutar på den övre halvan av tabellen.
Citera
2015-07-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Hur nära ryktas HV vara en tränare??
Det är det nog många som undrar. I det här skedet i mitten av juli har ju försäsongen börjat för många lag och det är nu som förberedelserna drar igång på allvar. Skulle vara lite smått komiskt om HV blev första lag i historien som inleder säsongen utan en huvudtränare. Inte för att jag tror det verkligen blir så, men större under har ju skett.

Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Lite svårt att veta hur vi (Modo) står i jämförelse med våra seriekonkurrenter, men känslan man har är ju att det borde gå betydligt bättre den här säsongen eftersom vi;

1. Inte ersatt en av seriens bästa offensiva backar (Cumiskey) med en av de sämsta (Roche). Kan bara bli en klar förbättring på den punkten denna gång.
2. Inte har tappat en tänkt topp 4-back (Viktor Lööv) till AHL utan att ens ersätta honom.
3. Antagligen inte kommer släppa vår enda poängkung till AHL helt plötsligt efter ca 20 matcher (Lill-Nyllet)
4. Våra FW-nyförvärv denna gång inte består utav medelmåttiga Janos Hari, Joonas Nättinen samt en Flanagan som åker runt livrädd att få en till hjärnskakning. Istället har vi fått Butler, Wilson, Ritchie m.fl. vilket känns oerhört mycket bättre på förhand.
5. Vi har behållit några av förra säsongens sena "panik-värvningar" som gjorde det bra och hjälpte oss på slutet samt i KS (Pettersson/Haataja)
6. Inte längre har en tjurskallig Adrian Kempe som drar på sig femtioelva totalt onödiga utvisningar i offensiv zon så fort något går emot honom
7. Har unga spelare som t.ex. Possler, Olofsson, Pettersson och Djuse som förhoppningsvis kan växa ännu mer ju fler matcher de spelar.

Ja, det är rätt svårt att inte vara positiv som Modoit just nu faktiskt. Förstår ju dock att vissa kan se det som naivt då vi slutade som jumbo sist, och nu har fyllt laget med en massa legoknektar. Men jag är dum som vanligt och tror att vi slutar på den övre halvan av tabellen.
Kan bara instämma till punkt och pricka, dom som tvivlar om vart vi står och tycker vi är naiva får säga vad dom vill. Sist vi tvingades kvala gick vi till slutspel säsongen efteråt och då hade vi faktiskt ett par bra säsonger efter det. Det är ju inte så att man som modoit kan lova guld och gröna skogar, men det finns en betydligt bättre attityd i laget, en tydlig röd tråd och en klar målsättning. Sedan en sak till: I år har vi ingen fågelholk som står med armarna i kors i båset. Höjer ett varningens finger att Huras utskällningar dom gånger vi spelar dåligt kommer höras ända ut till ståplats...
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-17 kl. 21:43. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-07-17, 19:17
Medlem
Q1986s avatar
Vilka övertidsregler gäller för SHL och HA kommande säsong? Hittar inget på de officiella hemsidorna.
Citera
2015-07-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltså, vad har våran hemsida med någonting att göra? Lagstommen är väl ändå det viktiga? Visst, vi borde kanske värvat lite fler yngre spelare, men det är ju inte så att det kryllar av spelare på marknaden. Jag tror stenhårt på det här laget, känns bara dumdristigt att jämföra oss med MIF. MIF är en klubb som på senare år dalat mellan SHL och allsvenskan och när dom väl varit uppe så har dom åkt ur direkt. Fattarinte hur man ens kan dra en sån parallell. Men å andra sidan är det lite komiskt också. Lite fredagshumor gör bara gott
Nu får du läsa vad jag skrev, jag skrev att er hemsida var värdelös eftersom jag inte kunde få fram vad det var för ålder på spelarna eller vilken moderklubb dom har. Det var den synpunkten jag hade på hemsidan, jag drog ingen parallell med laget i förhållande till hemsidan. Höll faktiskt på MODO förut, men tappade intresset fördom på grund av flytt samt på grund av att jag tyckte att dom tappade sin identitet, slutade nästan producera egna talanger, fifflade med ekonomin så att kommunen fick gå in och bistå med pengar för ett museum som ingen riktigt visste om det skulle byggas utan pengarna användes till spelarlöner istället.
Du som är insatt i MODO, vart tusan har dom fått pengar från för att värva överhuvudtaget? Dom var ju nästan i konkurs för något år sedan.
Rögle rules
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in