2015-07-14, 20:56
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Deveaux har INTE misshandlat någon!
Rätt- En lätt slashing på skridskon -låt vara innan spelet hade startat- är inget att uppröras speciellt för. Deveaux är nog lite för dålig för SHL men annars hade jag gärna sett honom spela.

Citat:
Modo med sitt hemvävt lag kommer lätt att bli topp 4 i SHL och sedan finalplats.
Modo kommer att kämpa i botten. Inget snack om det även om dom har värvat hyfsat bra.

Citat:
Undrar vilken Osten går in på nu när Rasmussen inte kommer till Real Luleå?
Vi hoppas ju att Wallmark inte fastnar i AHL utan spelar i Luleå. Annars måste nog Osten värva en center. Tror att oddsen ligger ungefär 75% på Luleås sida i det här fallet, Lucas är bra men behöver minst 1 säsong till i Sverige.
Citera
2015-07-14, 21:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Petr Vrana är brynäs nya center enligt mrmadhawk.

Citat:
Brynäs har länge varit på jakt efter en center som ska komma att ingå i någon av de främsta kedjorna.
Modo blåste Brynäs på Kyle Wilson, och sportchef Stefan Bengtzéns jakt har pågått hela sommaren.

Nu tycks man ha fått napp.

Bloggen kan avslöja att Brynäs bara är detaljer från att knyta till sig en tjeckiske centern Petr Vrana. Och han mycket väl komma att presenteras av Gävleklubben inom kort.
En initierad källa med god insyn i Brynäs:
– Han är Stefan Bengtzéns huvudspår. Det kan till och med vara klart. Jag vet att det var nära nyligen, säger källan nu ikväll.

Bengtzén vill ikväll inte svara på uppgifterna.
– Jag sitter trångt till ikväll. Kan vi höras imorgon, skriver han i ett sms.

Vrana spelade förra säsongen i KHL för Atlant Mytishchi och Ak Bars Kazan där han avslutade säsongen, med en relativt klen poängskörd.
Han har dock haft riktigt fina KHL-säsonger och rent poängmässigt var den bästa i Amur Khabarovsk 2011-2012 då han gjorde 43 poäng på 46 matcher. Men poängskörden har sedan ganska stadigt gått neråt för 30-åringen som även står bokförd för 16 matcher i NHL med New Jersey Devils.
Citera
2015-07-14, 21:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Petr Vrana är brynäs nya center enligt mrmadhawk.
Tycker det känns bra ändå, om jag ska gå efter det enda jag kan se(beskrivningen på EP ).
Citera
2015-07-14, 21:58
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tycker det känns bra ändå, om jag ska gå efter det enda jag kan se(beskrivningen på EP ).
Bengtzén har uttryckligen sagt att andralinan ska spetsas till, med tanke på hans poängskörd senaste åren känns detta som bredd. Det är dock svårt att säga utan att veta vilken roll han haft. 43p 11/12 är ju riktigt bra.

Brynäs har också haft bättre lycka med spelare från andra sidan Atlanten. Men men.
Citera
2015-07-14, 22:05
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Bengtzén har uttryckligen sagt att andralinan ska spetsas till, med tanke på hans poängskörd senaste åren känns detta som bredd. Det är dock svårt att säga utan att veta vilken roll han haft. 43p 11/12 är ju riktigt bra.

Brynäs har också haft bättre lycka med spelare från andra sidan Atlanten. Men men.
Nordquist gjorde 10 poäng i spel 5vs5 i år. Kan Vrana toppa det? Förmodligen. Presterar han bättre än Nordquist är jag nöjd. Runt 25-30 poäng borde han kunna komma upp i. En kedja med Ollas - Vrana - Lindblom blir nog rätt vass ska du se.

Förhoppningsvis kan han bidra med det som står på EP; fart, ett bra tvåvägsspel och ledaregenskaper.

Han spelade 16:26 i snitt i slutspelet för Ak Bars(som gick till final(?)). Och han har en tekningsprocent på 55.1 över alla sina matcher i KHL.

Förövrigt gjorde Gulas 5 poäng på 26 matcher i KHL. Och Pesonen gjorde 10 poäng på 22 matcher.

Ganska härligt mål av Vrana: https://www.youtube.com/watch?v=5TCjytleviI&feature=youtu.be
Senast redigerad av Illusioner 2015-07-14 kl. 22:29.
Citera
2015-07-14, 22:29
Medlem
Eh , en nacksving med klubban räknas alltså INTE som misshandel? Inte undra på att samhället ser ut som det gör med tanke på den förvrängda samhällssyn vissa har.

Men ONT nu. Jag tycker fortfarande folk ska vara försiktiga med att döma ut oss. Ja, vi kämpar oftast i botten varje säsong och det lär ta tid innan vi får allt att stämma, men det finns bara inte att vi blir sist även i år. I alla fall inte att vi är avhängda i januari. I så fall bör hela styrelsen avgå. Höjer ett varningens finger att vi blir årets skrällag bara för att sätta er på plats

Sedan måste jag såäga att Luleå är överhajpade, det är inte alltid något negativt att värva ett helt lag av stjärnor om vi ska vända på frågan lite...
Senast redigerad av Azdz 2015-07-14 kl. 23:24.
Citera
2015-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Eh , en nacksving med klubban räknas alltså INTE som misshandel? Inte undra på att samhället ser ut som det gör med tanke på den förvrängda samhällssyn vissa har.

Men ONT nu. Jag tycker fortfarande folk ska vara försiktiga med att döma ut oss. Ja, vi kämpar oftast i botten varje säsong och det lär ta tid innan vi får allt att stämma, men det finns bara inte att vi blir sist även i år. I alla fall inte att vi är avhängda i januari. I så fall bör hela styrelsen avgå. Höjer ett varningens finger att vi blir årets skrällag bara för att sätta er på plats

Sedan måste jag såäga att Luleå är överhajpade, det är inte alltid något negativt att värva ett helt lag av stjärnor om vi ska vända på frågan lite...

Sluta trolla! Nu har åklagare granskat fallet. Men klart att man kan göra som i Nord Korea tex

Vilka hemvändare har Modo fått hem och vilka juniorer har man tagit upp?

Fuleå är inte överhajpade. Dom är dom största favoriterna till guldet.
Citera
2015-07-14, 23:40
Medlem
Citat:
Sluta trolla! Nu har åklagare granskat fallet. Men klart att man kan göra som i Nord Korea tex

Vilka hemvändare har Modo fått hem och vilka juniorer har man tagit upp?

Fuleå är inte överhajpade. Dom är dom största favoriterna till guldet.
Jag trollar inte, enda anledningen till att han kom billigt undan är för att han råkar vara känd och är hockeyspelare. Hade han suttit i kassan på ICA eller varit krogvakt hade straffet blivit mycket hårdare det lovar jag.

Ritchie har vi fått hem och juniorsidan oroar mig inte alls. Bredden är mycket större i år, går inte ens att jämföra.

Okej, visst har Gnälleå ett bra lag på papperet, men SÅ bra som dom uppges vara tycker jag inte att dom är. Samma sak sades om Timrå säsongen då Modo senast vann guld, man hade en av seriens dyraste och bästa trupper men resultatet blev respass redan i kvarten mot, just det Modo. Visserligen åkte man på mycket skador den säsongen och man toppade serien länge men när det väl gällde så gick det åt helvete. Så jag skulle säga att Luleå får bevisa ett och annat innan jag garderar mig.
Citera
2015-07-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag trollar inte, enda anledningen till att han kom billigt undan är för att han råkar vara känd och är hockeyspelare. Hade han suttit i kassan på ICA eller varit krogvakt hade straffet blivit mycket hårdare det lovar jag.

Ritchie har vi fått hem och juniorsidan oroar mig inte alls. Bredden är mycket större i år, går inte ens att jämföra.

Okej, visst har Gnälleå ett bra lag på papperet, men SÅ bra som dom uppges vara tycker jag inte att dom är. Samma sak sades om Timrå säsongen då Modo senast vann guld, man hade en av seriens dyraste och bästa trupper men resultatet blev respass redan i kvarten mot, just det Modo. Visserligen åkte man på mycket skador den säsongen och man toppade serien länge men när det väl gällde så gick det åt helvete. Så jag skulle säga att Luleå får bevisa ett och annat innan jag garderar mig.

Billigt undan? Ska man ha fängelse för att slå på skridsoskena?

Luleå kan värva Malkin och Crosby också. Dom vinner aldrig ändå. Svaga i psyket i norr och viker ner sig.

Ritchie??? Är han från Ö-vik? Var han inte i Rögle innan Modo? Då är väl Ängeholm hem.
Citera
2015-07-15, 00:36
Medlem
chiefenLHFs avatar
Vad söta och nytänkande ni är med era omskrivningar av Luleå

Varför har man aldrig hört det här med att vi skulle ha värvat oss ett helt lag tidigare säsonger trots ungefär samma spelaromsättning? Nej juste, då var det inte kvalitetsspelare som dom flesta andra lagen ville ha som vi lyckades skriva kontrakt med utan okända namn från Allsvenskan, Finland, Slovakien m.m.

Att vi lämnat vår traditionella plats på den ekonomiska näringskedjan verkar provocera något oerhört.
Citera
2015-07-15, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF

Varför har man aldrig hört det här med att vi skulle ha värvat oss ett helt lag tidigare säsonger trots ungefär samma spelaromsättning? Nej juste, då var det inte kvalitetsspelare som dom flesta andra lagen ville ha som vi lyckades skriva kontrakt med utan okända namn från Allsvenskan, Finland, Slovakien m.m.

Att vi lämnat vår traditionella plats på den ekonomiska näringskedjan verkar provocera något oerhört.

Poängen "alla" vill göra är ju att det med många stjärnvärvningar brukar bli många stora egon, många som vill ha pucken i PP och istid som de vill och är vana vid att vara prioriterade och få spelet och lagkamrater anpassade efter sig.

Det som folk gärna blundar för är att oftare än att de bästa lagen på pappret imploderar, så hamnar de i toppen och slåss om titlarna. Många tror att ledarskap och gruppdynamik när det handlar om 20 proffsspelare i idrott är raketforskning, när det mest i själva verket handlar om att undvika stora problem så att alla spelarna bara gör sitt bästa utan att hata varandra.
Citera
2015-07-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF

Nu har du fel.
Är väl så att många Fuleå fans skriker om att andra lag är köpelag och nu när Fuleå skjuter på allt så har det glömts bort helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in