2015-07-17, 20:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Nej, det är inte ett bevis på det sättet som man skulle efterfråga bevis i t ex en domstol, men på det hela sammantaget av det som jag och andra har berättat om här nu under lång tid, och om man kopplar samman alla händelser och alla omständigheter under alla dessa år så kan man kalla det för ett slags bevis ändå.

Bra, då har du uttryckt tydligt och klart att du anser att vi TI's är galningar och schizofrena. Om du har ansett det från allra första början och aldrig nånsin kommer att ändra uppfattning oavsett vad, varför i hela fridens namn har du då låtsats som om du "kanske skulle kunna börja tro på oss bara vi uppvisar några bevis"? I min bok går ett sådant beteende under benämningen hyckleri.

Jag anser att det är den troligaste förklaringen, det har du helt rätt i. Dock skulle jag givetvis ändra åsikt direkt om det någonsin kom några relevanta bevis för att jag har fel.
Citera
2015-07-17, 20:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nej, ska inte skriva mer här nu. Är en människa med känslor och blir kränkt och arg över att bli kallad galen och schizofren i tid och otid, trots att det t o m står i TS att denna infallsvinkel inte skulle godtas i den här tråden.

Tack, ha en trevlig fredagskväll du med!
Problemet kanske uppstår när ni anför bevis som enklast förklaras på det viset? Det är alltså dåliga bevis för en dålig teori som är problemet. Att ni framstår som kokosnötter är bara en bieffekt.
Citera
2015-07-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej inte för tillfället, och här är det off topic är jag rädd, men det går ju bra att starta en tråd om det.

ok: (FB) Psykologin bakom att känna sig utsatt för gang stalking
välkommen att bidra
Citera
2015-07-17, 21:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, så är det absolut; man lär sig att bättre urskilja naturliga fenomen från GS-fenomen ju längre tiden går.

De kan säkert komma på sätt att undanröja eller förvanska bevis också, det är jag medveten om, men jag håller med dig om att det kan vara bra att spara bevisen.
Häromkvällen när jag rastade hundarna på min vanliga kvällsrunda mötte jag en bil som körde med varselljus fast det var rätt så mörkt. Jag såg sedan att bilen gjorde en u-sväng, bytte till halvljus och körde förbi mig en andra gång. Jag reagerar slentrianmässigt på sånt och eftersom bilen svängde upp på den gata som jag brukar gå in på varje kväll så gjorde jag en tvärvändning och gick tillbaka hundra meter på den väg jag kommit ifrån och gick in på en parallellgata istället.

När jag svängde in på parallellgatan kom en annan bil från en korsande väg som jag hade tänkt svänga in på. Bilen stannade mitt i korsningen och nu var jag säker på att någonting var på gång. Med lite träning märker man när något är onormalt och för mig behövdes det inte mer än så. Jag går där varje kväll och inom loppet av någon minut inträffade två onormala händelser där det aldrig hänt något avvikande förut.

Efter en kort tvekan körde bilen åt mitt håll och stannade intill mig och frågade om jag sett en svart greyhound. Jag misstänker att den andra bilen också var ute och sökte efter samma bortsprungna hund. Faktum är att jag är nästan säker på det.

Så nog kan man lära sig att lägga märke till när det händer saker som bryter mot mönstret.
Citera
2015-07-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Så nog kan man lära sig att lägga märke till när det händer saker som bryter mot mönstret.
Men du inser väl att sådana saker som 'bryter mot mönstret' sker för alla, varje dag, hela tiden?
Det är snarare det vanliga mönstret. Kaos.

De flesta tänker inte på det. Att du tänker på det gör dig inte utsatt, bara observant och prenumerant på en teori som utnyttjar det.
Citera
2015-07-17, 21:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Har du uteslutit möjligheten att den gemensamma nämnaren är du själv? Dvs att det är du själv som gör det här mot dig själv i någon form av undermedveten ego-stalking. Eller att du bara är en överkänslig skitgranne som inbillar sig att en musprutt är rena diskomusiken?

Varför slår inte dina fiender bara ihjäl dig eller sticker ut dina ögon och sätter dig i rullstol om dom hatar dig så mycket? Det vore betydligt billigare och enklare än att låta hela gäng följa efter dig när du flyttar.

Dessutom verkar dom ju vara extremt dåliga på det dom gör eftersom dom inte lyckats knäcka dig helt på alla år. Ingenstans på vägen så märkte dom att gang-stalking var en ytterst ineffektiv metod
På en skala där 1 innebär att man är mentalt frisk och 10 betyder att man är spritt språngande galen så ger jag dig 200 poäng med en rosa Napoleonhatt och blå hörselskydd.
Men intriger på arbetsplatser brukar väl inte resultera i mord eller så grov misshandel som att sticka ut ögonen på sina offer? Förnekar ni också intriger och negativ särbehandling på arbetsplatser?
Citera
2015-07-17, 21:50
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Men du inser väl att sådana saker som 'bryter mot mönstret' sker för alla, varje dag, hela tiden?
Det är snarare det vanliga mönstret. Kaos.

De flesta tänker inte på det. Att du tänker på det gör dig inte utsatt, bara observant och prenumerant på en teori som utnyttjar det.
Nej jag är inte utsatt för gangstalking nuförtiden. Har jag påstått det?

Ett stort problem med personer som reflexmässigt bekämpar åsikter om gangstalking och andra ej fullt vedertagna fenomen är att ni agerar i en värld av förutfattade meningar, halmgubbar och föreställningar som är fullständigt felaktiga. Det finns ingen kommunikationskanal till er.
Citera
2015-07-17, 21:53
Medlem
Citat:
Nej jag är inte utsatt för gangstalking nuförtiden. Har jag påstått det?

Ett stort problem med personer som reflexmässigt bekämpar åsikter om gangstalking och andra ej fullt vedertagna fenomen är att ni agerar i en värld av förutfattade meningar, halmgubbar och föreställningar som är fullständigt felaktiga. Det finns ingen kommunikationskanal till er.

Jag anser att mitt inlägg var allmängiltigt för alla så kallade TIs, men som vanligt föredrar den sortens människor att attackera person och kategorisera istället för att resonera kring argumenten.

"Nej, det inser jag inte och här är varför" eller "Ja, jag håller med" hade båda varit fullgoda svar, som vi hade kunnat resonera kring. I stället väljer du personlig offensiv. Mycket tråkigt.
Citera
2015-07-17, 22:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag anser att det är den troligaste förklaringen, det har du helt rätt i. Dock skulle jag givetvis ändra åsikt direkt om det någonsin kom några relevanta bevis för att jag har fel.
Ja, det skulle ju kunna vara så att rosalotus har två vitt skilda personligheter varav den ena dricker kaffe ur plastmuggar medan den andra varken dricker kaffe eller använder plastmuggar. Och att den kaffedrickande personligheten är maniskt noggrann när det gäller att gömma undan plastmuggar, kaffepaket och kaffemaskiner på ställen där den personlighet som känner sig stalkad aldrig skulle leta. Det går nog inte helt att utesluta att det är så och därför blir NI kvar på ruta ett i den här diskussionen.
Citera
2015-07-17, 22:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag anser att mitt inlägg var allmängiltigt för alla så kallade TIs, men som vanligt föredrar den sortens människor att attackera person och kategorisera istället för att resonera kring argumenten.

"Nej, det inser jag inte och här är varför" eller "Ja, jag håller med" hade båda varit fullgoda svar, som vi hade kunnat resonera kring. I stället väljer du personlig offensiv. Mycket tråkigt.
Den personliga offensiven finns bara i din föreställningsvärld. Jag bara beskrev min relation till er: det finns ingen kommunikation värd namnet.
Citera
2015-07-17, 22:11
Medlem
Citat:
Den personliga offensiven finns bara i din föreställningsvärld. Jag bara beskrev min relation till er: det finns ingen kommunikation värd namnet.

Nej, vägrar man civiliserad kommunikation är det självklart att ingen sådan automagiskt uppstår..
Citera
2015-07-17, 22:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, det skulle ju kunna vara så att rosalotus har två vitt skilda personligheter varav den ena dricker kaffe ur plastmuggar medan den andra varken dricker kaffe eller använder plastmuggar. Och att den kaffedrickande personligheten är maniskt noggrann när det gäller att gömma undan plastmuggar, kaffepaket och kaffemaskiner på ställen där den personlighet som känner sig stalkad aldrig skulle leta. Det går nog inte helt att utesluta att det är så och därför blir NI kvar på ruta ett i den här diskussionen.

Eller att hon helt enkelt är schizofren och inte minns att hon plockat med sig en plastmugg, eller att någon annan lämnat den hos henne, eller (ännu mer troligt för schizofrena vad jag förstått) helt enkelt har inbillat sig den kvarglömda muggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in