Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Ja, så är det absolut; man lär sig att bättre urskilja naturliga fenomen från GS-fenomen ju längre tiden går.
De kan säkert komma på sätt att undanröja eller förvanska bevis också, det är jag medveten om, men jag håller med dig om att det kan vara bra att spara bevisen.
Häromkvällen när jag rastade hundarna på min vanliga kvällsrunda mötte jag en bil som körde med varselljus fast det var rätt så mörkt. Jag såg sedan att bilen gjorde en u-sväng, bytte till halvljus och körde förbi mig en andra gång. Jag reagerar slentrianmässigt på sånt och eftersom bilen svängde upp på den gata som jag brukar gå in på varje kväll så gjorde jag en tvärvändning och gick tillbaka hundra meter på den väg jag kommit ifrån och gick in på en parallellgata istället.
När jag svängde in på parallellgatan kom en annan bil från en korsande väg som jag hade tänkt svänga in på. Bilen stannade mitt i korsningen och nu var jag säker på att någonting var på gång. Med lite träning märker man när något är onormalt och för mig behövdes det inte mer än så. Jag går där varje kväll och inom loppet av någon minut inträffade två onormala händelser där det aldrig hänt något avvikande förut.
Efter en kort tvekan körde bilen åt mitt håll och stannade intill mig och frågade om jag sett en svart greyhound. Jag misstänker att den andra bilen också var ute och sökte efter samma bortsprungna hund. Faktum är att jag är nästan säker på det.
Så nog kan man lära sig att lägga märke till när det händer saker som bryter mot mönstret.