2015-07-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Vem som helst kan komma på ett flertal mer troliga förklaringar än att du är förföljd av inkompetenta förföljare...

Otrogen fru? Hantverkare? Hemlig polisutredning?

Vad pratar du om? Jag är en singelkvinna och bor ensam i lägenheten, så någon fru har jag definitivt inte. Någon hantverkare får inte gå in i min lägenhet utan att först säga till, eller åtminstone höra av sig efteråt i så fall. Dessutom fanns det inga tecken på att något skulle ha blivit "fixat" hemma hos mig i samband med händelsen. Hemlig polisutredning - kanske, men i så fall en falsk och uppdiktad sådan.

Varför kommenterar du här i tråden, dömer andra och tror dig veta när du struntar i den info som finns i framlagda länkar, inte ens har läst igenom trådarna om GS och därför rimligtvis inte kan ha någon som helst aning om min eller någon annan TI's personliga livssituation?
Citera
2015-07-17, 19:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Du tar då priset!

På vilket sätt tycker du att t ex mitt exempel om kaffemuggen som jag hittade är ett tecken på en självinducerad upplevelse, en övertolkning eller ren inbillning? Vem som helst som har intelligens, ett klart och rationellt tänkande förstår ju att sådant inte går att bortförklara på det sättet som du försöker göra. Dina teorier, förklaringar och tolkningar håller inte för fem öre.

Jag har inte med ett enda inlägg eller ett enda ord kommenterat din kaffemugg, det här är ytterligare ett exempel på hur du tolkar allt som fientligheter mot dig.
Jag kan dock tänka mig massor av anledningar till din kaffemugg.
Du kanske har glömt att du slängt den (du kanske har fått med den hem av misstag, plockat upp den utanför dörren t.ex).
Du kan ha glömt någon besökare eller hantverkare.
Din hyresvärd kan ha gått in när du ej varit hemma (ja det är fortfarande olagligt men knappast ovanligt)
Den kanske låg i påsen redan från början.
Du kanske tar droger/medicin och hallucinerade.
Du kanske ljuger (medvetet eller omedvetet)
Du kanske är galen.

Det finns säkert en uppsjö av ytterligare möjligheter och alla känns de troligare än att folk ägnar årtionden åt att förfölja dig helt utan anledning.
Citera
2015-07-17, 20:01
Medlem
felpost
Citera
2015-07-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har inte med ett enda inlägg eller ett enda ord kommenterat din kaffemugg, det här är ytterligare ett exempel på hur du tolkar allt som fientligheter mot dig.
Jag kan dock tänka mig massor av anledningar till din kaffemugg.
Du kanske har glömt att du slängt den (du kanske har fått med den hem av misstag, plockat upp den utanför dörren t.ex).
Du kan ha glömt någon besökare eller hantverkare.
Din hyresvärd kan ha gått in när du ej varit hemma (ja det är fortfarande olagligt men knappast ovanligt)
Den kanske låg i påsen redan från början.
Du kanske tar droger/medicin och hallucinerade.
Du kanske ljuger (medvetet eller omedvetet)
Du kanske är galen.

Det finns säkert en uppsjö av ytterligare möjligheter och alla känns de troligare än att folk ägnar årtionden åt att förfölja dig helt utan anledning.

Nej, du har inte kommenterat inlägget om kaffemuggen, förmodligen för att du själv insåg att det var ett konkret bevis. Du kanske ignorerade det med flit? Det är en teori eller gissning från min sida. Men jag kan ju självklart inte veta säkert. Men denna redogörelse utgör faktiskt ett av alla de bevis som du har efterfrågat i mer än ett års tid nu. Men det går med största sannolikhet att veta i förväg att du inte är intresserad av några bevis, inte egentligen.

Jag är fullt medveten om vad jag gör i min tillvaro, och är väldigt vaken och observant, har ett bra minne, använder varken droger eller mediciner, och jag ljuger inte ihop något och postar det här på Flashback, så svaret på alla dina alternativa förklaringar är NEJ.
Citera
2015-07-17, 20:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, du har inte kommenterat inlägget om kaffemuggen, förmodligen för att du själv insåg att det var ett konkret bevis. Du kanske ignorerade det med flit? Det är en teori eller gissning från min sida. Men jag kan ju självklart inte veta säkert. Men denna redogörelse utgör faktiskt ett av alla de bevis som du har efterfrågat i mer än ett års tid nu. Men det går med största sannolikhet att veta i förväg att du inte är intresserad av några bevis, inte egentligen.

Jag är fullt medveten om vad jag gör i min tillvaro, och är väldigt vaken och observant, har ett bra minne, använder varken droger eller mediciner, och jag ljuger inte ihop något och postar det här på Flashback, så svaret på alla dina alternativa förklaringar är NEJ.
Ett påstående på Flashback är knappast bevis, det tror jag du förstår mycket väl.
Att du inte ljuger tror jag absolut på, jag tror inte heller att du använder droger, men tyvärr tror jag du skulle må bra av korrekt medicinering vilket hänger ihop med att jag skulle inte bli förvånad om den sista förklaringen (galen - främst då i form av paranoid eller schizofren) kan vara relevant.
Citera
2015-07-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det är viktigt att inte ta allt för förföljelse , men om du i natt hör någon knacka på rutan och ingen där, i morgon natt ringer telefonen , nästa natt parkerar det en bil med basljudet på max och diskodunkar, fjärde natten är det någon som knackar på rutan igen och femte natten ringer telefonen och sjätte står en bil (okänd färg ) med max på basen och diskodunkar och dessa händelser upprepas med jämna och ojämna mellanrum.

Du tänker. området har blivit stökigt och flyttar till en nya adress men liknande händelser börjar även där och även på nästföljande adress , detta kan vara slump men det är så lätt att göra för någon som vill trakassera dej och du blir inte trodd om du inte har spelat in ljudet eller felringningarna.

Du kan ju haft otur... Men sammantaget med andra händelser som karaktärsmord som då du försöker försvara dig emot men har svårt då du inte har kunnat sova ordentligt så hamnar du i en svår sits.

Samtidigt kanske någon på jobbet har slagit i dina arbetskamrater att du tjänar mer än dem och de börjar sabotera dit arbete och chefen undrar vad som hänt och du tänker att du kanske blivit disträ på grund av lite sömn för du känner ju inte till vad som sagts bakom din rygg.....Chefen kontaktar dina vänner( du lär ju inte vara gift då vittnen gillas inte ) och säger att du kanske börjar bli utbränd och att de ska ta det lugnt med dej och checka läget för att meddela chefen utan att nämna att de tror att du mår dåligt , du märker de oroliga blickarna från dina vänner, du tänker dessa kan ju inte ha varit de som djäklats med dej, du går till läkare och säger att du sover dåligt och nämner samtidigt att du haft något konstigt efter dig bilar som haft på basljud och felringningar, och knackningar , läkaren tolkar detta som då du ju söker för att du sover dåligt så ligger du och lyssnar på alla normala ljud som du inte lade märke till innan då du sov bra..Någon läser din journal och ser att det är lugnt att höja intensiteten riskfritt då de också vet att den diktafon du inhandlat inte tar de oljud som du tänkt anställa ....

Den som börjat har gjort ordentlig skada på dej sedan om det var någon som retade sig på dina kläder eller organiserat GS ZZ spel är ju oväsentligt. Om du sedan anmäler så har någon läst om detta GS och vill se om det stämmer och knackar lätt i din ruta , står utanför och spelar musik etcetera och du tror att den som du bad om hjälp är med dem .... Finns många vinklar och vrår i detta GS så ...

När man läser detta känns det ju som att du beskriver ett psykiskt sammanbrott.

Jag tycker ofta att ni TIs gör det... Era berättelser innehåller en liten del som kan vara trovärdigt men sen så dyker det upp helt befängda saker. Såsom Någon läser din journal och ser att det är lugnt att höja intensiteten riskfritt då de också vet att den diktafon du inhandlat inte tar de oljud som du tänkt anställa ....

Gör ni det med avsikt, för att er berättelse ska verka osannolik?
Tror ni verkligen att så fort ni "ser ett samband" så finns det omedelbart ett?

Nån som klickar med pennan på förmiddagen och nån som gör det på eftermiddagen. Samband!
Ni hör en bild tuta på förmiddagen och en på eftermiddagen. Samband!
Tycker ni inte själv det är lite konstigt att varje samband ni ser, OMEDELBART är rätt?

Så är det konstant... det är lite småsaker hit och dit.. kanske telefonterror? kanske folk som vill er illa? era grannar tycker inte om er? okej... kanske något man kan tro på... och sen kommer nån sån där rejäl brakskit av typen att de injicerar något i huvudet när ni sover.
Förstår ni hur bisarrt det låter?

Detta var det klokaste jag läste i ditt inlägg iaf: "läkaren tolkar detta som då du ju söker för att du sover dåligt så ligger du och lyssnar på alla normala ljud som du inte lade märke till innan då du sov bra".
KAN det inte vara så att hen har rätt....?

Kan ni inte informera oss om det mest bisarra ni varit med om? Skulle vara mycket roligt.
Citera
2015-07-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ett påstående på Flashback är knappast bevis, det tror jag du förstår mycket väl.
Att du inte ljuger tror jag absolut på, jag tror inte heller att du använder droger, men tyvärr tror jag du skulle må bra av korrekt medicinering vilket hänger ihop med att jag skulle inte bli förvånad om den sista förklaringen (galen - främst då i form av paranoid eller schizofren) kan vara relevant.

Nej, det är inte ett bevis på det sättet som man skulle efterfråga bevis i t ex en domstol, men på det hela sammantaget av det som jag och andra har berättat om här nu under lång tid, och om man kopplar samman alla händelser och alla omständigheter under alla dessa år så kan man kalla det för ett slags bevis ändå.

Bra, då har du uttryckt tydligt och klart att du anser att vi TI's är galningar och schizofrena. Om du har ansett det från allra första början och aldrig nånsin kommer att ändra uppfattning oavsett vad, varför i hela fridens namn har du då låtsats som om du "kanske skulle kunna börja tro på oss bara vi uppvisar några bevis"? I min bok går ett sådant beteende under benämningen hyckleri.
Citera
2015-07-17, 20:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vad pratar du om? Jag är en singelkvinna och bor ensam i lägenheten, så någon fru har jag definitivt inte. Någon hantverkare får inte gå in i min lägenhet utan att först säga till, eller åtminstone höra av sig efteråt i så fall. Dessutom fanns det inga tecken på att något skulle ha blivit "fixat" hemma hos mig i samband med händelsen. Hemlig polisutredning - kanske, men i så fall en falsk och uppdiktad sådan.
Så länge du inte kan utesluta alternativa förklaringar så har du ju inte bevisat någonting. En hantverkare som gick in i fel lägenhet och precis hann slänga kaffemuggen innan han insåg sitt misstag och gick till rätt lägenhet är alltså inget du har kunnat utesluta? En hemlig polisutredning kunde du tydligen inte heller utesluta även om du fann det osannolikt. Det var alltså två av tre exempel på saker som verkade mer troligt, som inte kunde uteslutas.

Varför svamlar du då om att muggen skulle utgöra något form av bevis för något ännu mer osannolikt? Till och med en hemlig polisutredning mot någon som inte anser sig ha begått något brott måste väl vara mer sannolikt än att personen är systematiskt förföljd av ett gäng ineffektiva förföljare?

Citat:
Varför kommenterar du här i tråden, dömer andra och tror dig veta när du struntar i den info som finns i framlagda länkar, inte ens har läst igenom trådarna om GS och därför rimligtvis inte kan ha någon som helst aning om min eller någon annan TI's personliga livssituation?
Jag är väldigt försiktig med att förlita mig på källor från kokosnötter. Oftast sparar man tid och blir mindre irriterad av att leta upp mer objektiva källor än dom kokosnötterna själva identifierat av den enkla anledningen att dom suger på källkritik. Ja, ni är kokosnötter.

Tråden handlar uttryckligen inte om din personliga livssituation eller om innehållet i andra trådar, så varför det skulle vara ett krav att fördjupa mig inom för att delta ser jag inte. Men att du ifrågasätter mig är kanske ett bevis på att du med hjälp av andra gäng-förföljer mig just nu? Jag menar, hur kan jag veta hur många ni är bakom tangentbordet och vad annat ont ni gjort mot mig för att knäcka mig?

Jag vill inte tänka mig någon annan orsak, så det måste ju vara ett minst lika bra bevis som kaffemuggen? Existensen av ditt inlägg kan dessutom bekräftas av andra, så det borde till och med vara ett starkare bevis?
Citera
2015-07-17, 20:45
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Nej, det är inte ett bevis på det sättet som man skulle efterfråga bevis i t ex en domstol, men på det hela sammantaget av det som jag och andra har berättat om här nu under lång tid, och om man kopplar samman alla händelser och alla omständigheter under alla dessa år så kan man kalla det för ett slags bevis ändå.

Bra, då har du uttryckt tydligt och klart att du anser att vi TI's är galningar och schizofrena. Om du har ansett det från allra första början och aldrig nånsin kommer att ändra uppfattning oavsett vad, varför i hela fridens namn har du då låtsats som om du "kanske skulle kunna börja tro på oss bara vi uppvisar några bevis"? I min bok går ett sådant beteende under benämningen hyckleri.

Det är ingen mening att öda energi på dessa.

Efter att koppen kommit att bli sanning om än med besvär i vissas ögon så haglar diagnoserna.

Man bränner ut sig om man ska försvara sig in absurdum här och den energin lägger jag hellre på de jag sänt förfrågningar till.

Fanns det inga mera som hade varit utsatta för denna tortyr som vi avhandlar här ?

Ha en trevlig fredags kväll
Citera
2015-07-17, 20:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Finns det nån tråd där man kan diskutera ev. psykiska problem som kan ligga bakom gang stalking paranoia? Hade gärna diskuterat det.

Nej inte för tillfället, och här är det off topic är jag rädd, men det går ju bra att starta en tråd om det.
Citera
2015-07-17, 20:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Efter att koppen kommit att bli sanning om än med besvär i vissas ögon så haglar diagnoserna.

Man bränner ut sig om man ska försvara sig in absurdum här och den energin lägger jag hellre på de jag sänt förfrågningar till.

Fanns det inga mera som hade varit utsatta för denna tortyr som vi avhandlar här ?

Det faktum att ni kan sitta och skriva här just nu bevisar väl mer än allt annat att ni inte är utsatta för åratal av systematiskt nedbrytande utfört av organiserade förföljare som ägnat sig åt någon form av Zersetzung? Ni är med andra ord själva dom bästa bevisen på att det ni påstår existerar inte existerar.
Citera
2015-07-17, 20:53
Medlem
Citat:

Nej, ska inte skriva mer här nu. Är en människa med känslor och blir kränkt och arg över att bli kallad galen och schizofren i tid och otid, trots att det t o m står i TS att denna infallsvinkel inte skulle godtas i den här tråden.

Tack, ha en trevlig fredagskväll du med!

Edit: Till kurrekotte: att vi kan skriva här och berätta är ett bevis på att vi har ett starkt psyke som de inte fullständigt har lyckats bryta ner trots åratal av försök, vilket också kan vara en (av flera andra) trolig anledning till varför vi är utsatta - nämligen vårt psyke.
Senast redigerad av rosalotus 2015-07-17 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in