2015-07-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är inte så lätt att hänga med i allt konstigt som händer dig.

Ja det är lite konstigt om man hittar en plastmugg i sin sopkasse om man inte äger några plastmuggar, det håller jag med om.

Ja, det är konstigt, och om liknande konstiga saker sker oupphörligen i flera, flera år i sträck ... ja då vet och förstår man att det är nånting annat i görningen; nånting som passar in i de flesta beskrivningar av GS som hand i handske.
Citera
2015-07-17, 16:44
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag menar att folk som anmäler allt möjligt får ett särskilt rykte på sin polisstation eller i sin hyresgästförening, eller bostadsrättsstyrelse.
Folk som anmäler allt, klagar på allt, ska ta allt till nämnder, domstolar, polisanmälningar, osv.

Självfallet , om någon alltid klagar på soppan för att den är kall så skulle ju vederbörande få ett speciellt ryckte /ogillande om få andra gjorde det samma , men om någon ur serveringspersonalen alltid stoppar i ett par isbitar i soppan då denne servera denne person, på grund av något eget motiv som kanske är att denne har utsätt någon att djävlas med så har ju kunden inte klagat fel.

Sedan i förföljelse delen, så antag att kunden byter restaurang och den tidigare servitören blivit misstänkt då det alltid är denne som serverar soppor och vidtalar sin vän som jobbar på restaurang nr 2 dit kunden nu i stället intar sina soppor , att denne måste kyla soppan en tid där också så att inte han ,servitör nr 1, får sparken, genom att då även klaga där på att soppan som ingen annan klagar på är kall.

Men är kunden smart här så anar denne sambandet och struntar i att klaga så att servitör 1 får sparken ändå eller så mäter kunden temperaturen och fotograferar alternativt visar kökschefen direkt vid bordet att soppan är kall och servitör 1 och 2 får sparken.

Men här i debatten tycker säker en del att kunden borde gått och fått sin tunga undersökt först och främst och sedan huvudet...
Citera
2015-07-17, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ta inte detta personligt , jag tror inte att din mixer stör mig eller är det din .....? Skämt åtsido störa nattsömnen kan man göra på många många olika "subtila" sätt , fel ringningar ,bråk , ....

Jag vet inte vilket gang dessa tillhör , har bara bara namnen på dem och beskriver vad som börjat hända sedan de tog kontakt .

Du beskriver att du glömmer saker och ting, minns du andra svar tidigare i trådar och mins du dem korrekt ? Alla har rätt att uttrycka sig, även senila, men om du är glömsk så får man anpassa sig till det i sådana fall om man svarar på dina inlägg i fortsättningen.
Jag är inte onormalt glömsk men kan ändå känna igen mig i grelin's beskrivningar - jag skulle dock välja att kalla det för att vara disträ och det behöver knappast påverka förmågan att diskutera.
Angående 'felringningar' så är ju det ett fenomen som ökat kraftigt de senaste åren vilket har en fullt naturlig förklaring. Telefonsäljare använder allt oftare automatisk uppringning till flera nummer och tar den som svarar först, de övriga samtalen kopplas bort och där står man som ett fån med en tyst lur :-)
De flesta reagerar knappt eller tar reda på orsaken, men någon som tror sig vara förföljd tror givetvis att det är stalkers...
Citera
2015-07-17, 17:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är inte onormalt glömsk men kan ändå känna igen mig i grelin's beskrivningar - jag skulle dock välja att kalla det för att vara disträ och det behöver knappast påverka förmågan att diskutera.
Angående 'felringningar' så är ju det ett fenomen som ökat kraftigt de senaste åren vilket har en fullt naturlig förklaring. Telefonsäljare använder allt oftare automatisk uppringning till flera nummer och tar den som svarar först, de övriga samtalen kopplas bort och där står man som ett fån med en tyst lur :-)
De flesta reagerar knappt eller tar reda på orsaken, men någon som tror sig vara förföljd tror givetvis att det är stalkers...

Det är viktigt att inte ta allt för förföljelse , men om du i natt hör någon knacka på rutan och ingen där, i morgon natt ringer telefonen , nästa natt parkerar det en bil med basljudet på max och diskodunkar, fjärde natten är det någon som knackar på rutan igen och femte natten ringer telefonen och sjätte står en bil (okänd färg ) med max på basen och diskodunkar och dessa händelser upprepas med jämna och ojämna mellanrum.

Du tänker. området har blivit stökigt och flyttar till en nya adress men liknande händelser börjar även där och även på nästföljande adress , detta kan vara slump men det är så lätt att göra för någon som vill trakassera dej och du blir inte trodd om du inte har spelat in ljudet eller felringningarna.

Du kan ju haft otur... Men sammantaget med andra händelser som karaktärsmord som då du försöker försvara dig emot men har svårt då du inte har kunnat sova ordentligt så hamnar du i en svår sits.

Samtidigt kanske någon på jobbet har slagit i dina arbetskamrater att du tjänar mer än dem och de börjar sabotera dit arbete och chefen undrar vad som hänt och du tänker att du kanske blivit disträ på grund av lite sömn för du känner ju inte till vad som sagts bakom din rygg.....Chefen kontaktar dina vänner( du lär ju inte vara gift då vittnen gillas inte ) och säger att du kanske börjar bli utbränd och att de ska ta det lugnt med dej och checka läget för att meddela chefen utan att nämna att de tror att du mår dåligt , du märker de oroliga blickarna från dina vänner, du tänker dessa kan ju inte ha varit de som djäklats med dej, du går till läkare och säger att du sover dåligt och nämner samtidigt att du haft något konstigt efter dig bilar som haft på basljud och felringningar, och knackningar , läkaren tolkar detta som då du ju söker för att du sover dåligt så ligger du och lyssnar på alla normala ljud som du inte lade märke till innan då du sov bra..Någon läser din journal och ser att det är lugnt att höja intensiteten riskfritt då de också vet att den diktafon du inhandlat inte tar de oljud som du tänkt anställa ....

Den som börjat har gjort ordentlig skada på dej sedan om det var någon som retade sig på dina kläder eller organiserat GS ZZ spel är ju oväsentligt. Om du sedan anmäler så har någon läst om detta GS och vill se om det stämmer och knackar lätt i din ruta , står utanför och spelar musik etcetera och du tror att den som du bad om hjälp är med dem .... Finns många vinklar och vrår i detta GS så ...
Senast redigerad av Harfager 2015-07-17 kl. 17:45.
Citera
2015-07-17, 18:13
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det är viktigt att inte ta allt för förföljelse , men om du i natt hör någon knacka på rutan och ingen där, i morgon natt ringer telefonen , nästa natt parkerar det en bil med basljudet på max och diskodunkar, fjärde natten är det någon som knackar på rutan igen och femte natten ringer telefonen och sjätte står en bil (okänd färg ) med max på basen och diskodunkar och dessa händelser upprepas med jämna och ojämna mellanrum.

Du tänker. området har blivit stökigt och flyttar till en nya adress men liknande händelser börjar även där och även på nästföljande adress , detta kan vara slump men det är så lätt att göra för någon som vill trakassera dej och du blir inte trodd om du inte har spelat in ljudet eller felringningarna.
Har du uteslutit möjligheten att den gemensamma nämnaren är du själv? Dvs att det är du själv som gör det här mot dig själv i någon form av undermedveten ego-stalking. Eller att du bara är en överkänslig skitgranne som inbillar sig att en musprutt är rena diskomusiken?

Varför slår inte dina fiender bara ihjäl dig eller sticker ut dina ögon och sätter dig i rullstol om dom hatar dig så mycket? Det vore betydligt billigare och enklare än att låta hela gäng följa efter dig när du flyttar.

Dessutom verkar dom ju vara extremt dåliga på det dom gör eftersom dom inte lyckats knäcka dig helt på alla år. Ingenstans på vägen så märkte dom att gang-stalking var en ytterst ineffektiv metod
På en skala där 1 innebär att man är mentalt frisk och 10 betyder att man är spritt språngande galen så ger jag dig 200 poäng med en rosa Napoleonhatt och blå hörselskydd.
Citera
2015-07-17, 18:22
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Har du uteslutit möjligheten att den gemensamma nämnaren är du själv? Dvs att det är du själv som gör det här mot dig själv i någon form av undermedveten ego-stalking. Eller att du bara är en överkänslig skitgranne som inbillar sig att en musprutt är rena diskomusiken?

Varför slår inte dina fiender bara ihjäl dig eller sticker ut dina ögon och sätter dig i rullstol om dom hatar dig så mycket? Det vore betydligt billigare och enklare än att låta hela gäng följa efter dig när du flyttar.

Dessutom verkar dom ju vara extremt dåliga på det dom gör eftersom dom inte lyckats knäcka dig helt på alla år. Ingenstans på vägen så märkte dom att gang-stalking var en ytterst ineffektiv metod
På en skala där 1 innebär att man är mentalt frisk och 10 betyder att man är spritt språngande galen så ger jag dig 200 poäng med en rosa Napoleonhatt med blå hörselskydd.

Om du läst länken om Zersetzung så skulle du sätt att metoden är för att skada utan att det syns. Sedan vad jag varit med om i övrigt i olycksväg går jag inte in här på utan endast det tråden handlar om finns dessa metoder och används dessa.
Svaret är ja , utav vem? Vet ej vilken organisation dessa tillhör ursprungligen då det gäller mig .

Sedan verkar flera snöa in på att alla skulle ha samma organisation efter sig och det tror jag inte lika lite som något " allmänna snatteriförbundet "styr alla som ska snatta en under en dag, även om vissa är organiserade även där men troligen inte i samma stora "konspiration" mot handeln .
Citera
2015-07-17, 18:31
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Om du läst länken om Zersetzung så skulle du sätt att metoden är för att skada utan att det syns. Sedan vad jag varit med om i övrigt i olycksväg går jag inte in här på utan endast det tråden handlar om finns dessa metoder och används dessa.
Svaret är ja , utav vem? Vet ej vilken organisation dessa tillhör ursprungligen då det gäller mig.
Jag struntade faktiskt i din länk och googlade lite istället. Zersetzung verkar ha handlat om mer rejäla och konkreta grejer än dina diskodunkande muspruttar.

Citat:
Sedan verkar flera snöa in på att alla skulle ha samma organisation efter sig och det tror jag inte lika lite som något " allmänna snatteriförbundet "styr alla som ska snatta en under en dag, även om vissa är organiserade även där men troligen inte i samma stora "konspiration" mot handeln .
Den teorin är ju bara ännu fånigare. Jag anar att det är helt vanliga barnfamiljer du pratar om och varje normal aktivitet dom gör tolkar du som att det är vuxna gäng som förföljer dig. Du behöver hjälp.
Citera
2015-07-17, 18:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag struntade faktiskt i din länk och googlade lite istället. Zersetzung verkar ha handlat om mer rejäla och konkreta grejer än dina diskodunkande muspruttar.

Den teorin är ju bara ännu fånigare. Jag anar att det är helt vanliga barnfamiljer du pratar om och varje normal aktivitet dom gör tolkar du som att det är vuxna gäng som förföljer dig. Du behöver hjälp.

Din tolkningsförmåga tyder på att du inte läst igenom trådarna så jag avböjer att vidare kommentera detta trams
Citera
2015-07-17, 18:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Din tolkningsförmåga tyder på att du inte läst igenom trådarna så jag avböjer att vidare kommentera detta trams
Nej det är väl klart som tusan att jag inte läst igenom alla trådarna? Enklast vore kanske om du höll ditt trams för dig själv om du inte gillar att bli ifrågasatt? Varför sitter du överhuvudtaget och tramsar om att helt osannolika saker skulle vara belägg för ännu mer helt osannolika saker?

Har du eller har du inte uteslutit att du gör allting mot dig själv eller bara övertolkar saker? På den nivån du verkar vara frånkopplad från verkligheten så förvånar det mig att du inte misstänker onda väsen och spöken istället.
Citera
2015-07-17, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Svaret är ja , utav vem? Vet ej vilken organisation dessa tillhör ursprungligen då det gäller mig .

Det är väl främst du själv som snöat in på att alla har samma organisation och samma östtyska stasi-metod efter sig - ingen annan har pratat om Zersetzung (kanske beroende på att Stasi lades ner 1990) och ingen av "oss andra" tror att ni har någon organisation alls efter er. Precis som KurreKotte antyder och frågar dig om så är den absolut troligaste förklaringen till era upplevda problem att det är självinducerade upplevelser, övertolkningar och ren inbillning.
Citera
2015-07-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl främst du själv som snöat in på att alla har samma organisation och samma östtyska stasi-metod efter sig - ingen annan har pratat om Zersetzung (kanske beroende på att Stasi lades ner 1990) och ingen av "oss andra" tror att ni har någon organisation alls efter er. Precis som KurreKotte antyder och frågar dig om så är den absolut troligaste förklaringen till era upplevda problem att det är självinducerade upplevelser, övertolkningar och ren inbillning.

Du tar då priset!

På vilket sätt tycker du att t ex mitt exempel om kaffemuggen som jag hittade är ett tecken på en självinducerad upplevelse, en övertolkning eller ren inbillning? Vem som helst som har intelligens, ett klart och rationellt tänkande förstår ju att sådant inte går att bortförklara på det sättet som du försöker göra. Dina teorier, förklaringar och tolkningar håller inte för fem öre.
Citera
2015-07-17, 19:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Du tar då priset!

På vilket sätt tycker du att t ex mitt exempel om kaffemuggen som jag hittade är ett tecken på en självinducerad upplevelse, en övertolkning eller ren inbillning? Vem som helst som har intelligens, ett klart och rationellt tänkande förstår ju att sådant inte går att bortförklara på det sättet som du försöker göra. Dina teorier, förklaringar och tolkningar håller inte för fem öre.
Vem som helst kan komma på ett flertal mer troliga förklaringar än att du är förföljd av inkompetenta förföljare...

Otrogen fru? Hantverkare? Hemlig polisutredning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in